דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אנדורה

ספורט / רפאל נדאל הגדול, מכבי ת"א הקטנה ונבחרת אנדורה בכדורגל עושה היסטוריה

הסינים הבינו שלמרות הכל, כסף לא קונה הצלחה | המשחק של נבחרת ישראל בכדורגל הצליח לעצבן את תא כתבי הספורט שלנו, אבל לא בגלל ההפסד | והסולידריות של שחקני הכדורסל האמריקאים עם השחקן הבעייתי

רפאל נדאל (Editorial credit: Leonard Zhukovsky / Shutterstock.com).
רפאל נדאל (Editorial credit: Leonard Zhukovsky / Shutterstock.com).
יאיר צוקר
אור גואטה
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח ומחליף קידומת בפריז: רפאל נדאל

יאיר צוקר

אם מישהו היה צריך עוד הוכחה באשר לעליונותו של רפאל נדאל על מגרש החימר, אז תשובה יותר גדולה מזו לא תוכל להיות: 10 פעמים אלוף 'הרלאן גארוס' משנת 2005-2017 עם 100 אחוזי הצלחה במשחקי הגמר.

ה'שור ממאיורקה' הגיע כפייבוריט ברור לאליפות צרפת הפתוחה, במיוחד בהיעדרו של רוג'ר פדרר, לו הפסיד בגמר הגראנד-סלאם הקודם באוסטרליה, ואחרי שנתיים קשות בהן הפסיד לראשונה בטורניר בפריז, ברבע הגמר ב-2015 לג'וקוביץ ובשנה שעברה נעדר לתקופה ארוכה בשל פציעה.

למרות שרבים חשבו שהוא כבר לא יחזור להיות מה שהיה פעם, נדאל ניצח את ה'רולאן גארוס' בצורה הכי משכנעת שיכולה להיות. נדאל לא הפסיד מערכה אחת ודילג בקלילות על יריבים כמו דומיניק ת'ים שהדיח את ג'וקוביץ' (חצי הגמר) ועל סטן ואוורינקה השוויצרי בגמר עם ניצחון 2:6, 3:6, 1:6, בתצוגה שמוכיחה לעולם פעם נוספת שמשחק טניס ומשחק טניס של נדאל על חימר, הם ממש לא אותו ענף ספורט.

הדבר שאולי מייחד אותו יותר מכל טניסאי אחר זו ההתרגשות שהוא מפגין אחרי כל זכייה, שמראה עד כמה הטורניר הזה יקר לליבו: "קשה לתאר במילים את ההרגשה שאני חווה עכשיו. עבורי העצבים, האדרנלין שאני מרגיש על המגרש הזה, זה משהו שאני לא יכול להשוות אותו לשום דבר אחר בעולם. זו התחרות הכי חשובה בקריירה שלי, בלי כל צל של ספק", אמר נדאל בסיום משחק הגמר.

מלבד הזכייה בפעם העשירית בקריירה ברולאן גארוס, נדאל חגג גם את הגרנד סלאם ה-15 שלו בקריירה, שהעלה אותו למקום השני בטבלת הזכיות של כל הזמנים על חשבון פיט סמפראס האגדי וכמו שזה נראה, תקופת המלוכה שלו באליפות צרפת תימשך גם בשנים הבאות.

מפסידה כי האוהדים שווים יותר: ההתאחדות לכדורגל

אור גואטה

אולי מי שיקרא את המפסידה שלי מהשבוע שעבר ומהשבוע הנוכחי, יחשוב שאני "One trick ponny", אז שיניתי את הכותרת ולא כתבתי (רק) על הנבחרת, אלא גם על ההתאחדות.

למה אני נופל עליהם גם הפעם? הם התאמצו והביאו פי 3 אוהדים לאצטדיון בחיפה, וזה לא יפה "לרדת" על מישהו כשהוא בקרשים וזו בכל זאת הנבחרת שלנו, הכל נכון. הפעם אני לא אפול על אלישע, אלא על מחירי הכרטיסים והקהל. אפשר להיות מופתעים מהעובדה שהקהל של הנבחרת הלך בדקות האחרונות של המשחק, כי היה לו חשוב יותר להגיע הביתה בפקקים של כביש החוף מאשר לחזק את שחקני הנבחרת? או שהאוהדים שדווקא לא צריכים לרדת לכביש החוף אלא להישאר בעיר, שרקו 'בוז' בכל פעם שבניון נגע בכדור? או שלמרות שהגיעו 15,000 אוהדים (מספר האוהדים במשחק בית ממוצע של מכבי ת"א עד אמצע העונה) עדיין אפשר להתלונן?

כן. אוהדים ששילמו 90-120 ש"ח על כרטיס והגיעו עם ציפיות אחרי שבאלבניה ניצחנו 3-0, יתאכזבו בצדק. גבייה של סכומים כאלה על כרטיסים למשחק של הנבחרת מצביעה על כך שההתאחדות לכדורגל בישראל מנסה להתנהל יותר כמו עסק למטרות רווח, מאשר גוף ציבורי שמטרתו לחבר את אזרחי המדינה דרך ספורט.

לגבי אותו חלק מהאוהדים ששרק "בוז", אפשר להבין את התסכול שלהם, אבל אי אפשר להצדיק אותם. חשוב לעשות את ההפרדה בין הקבוצה לבין הנבחרת, וכפי שאוהדי מכבי חיפה שמחים גם כשערן זהבי או טל בן חיים מבקיעים שער במדי הנבחרת, כך אפשר להגיד שאין מקום לשריקות בוז לשחקן כשהוא לובש את המדים הלאומיים.

אבל אם נחזור להתאחדות, צריך להגיד, גם אם מדובר בשבוע אחרי שבוע, שיש משהו בעייתי בהתנהלות שלה ביחס לנבחרת ישראל. בין אם מדובר בזימון השחקנים, במחירי הכרטיסים המופקעים או ביכולת של האוהדים להזדהות עם נבחרתם.

מפסידה כי כסף לא קונה נבחרת לאומית –  נבחרת סין

צור רוזנצוויג

זו לא ידיעה מרעישה שתרעיד את עולמכם, אבל היא מוכיחה פעם נוספת שכסף לא קונה הכל בחיים.

נבחרת סין בהובלת המאמן העטור מרצ'לו ליפי איבדה השבוע, שוב, את הסיכוי להגיע למונדיאל. הסינים אשר נכנסו לעולם הכדורגל בעשור האחרון בקול תרועה עם השקעה לא מבוטלת של כסף על שמות של שחקנים גדולים, כולל אחד משלנו, אבל גם הפעם הם מסיימים עוד קמפיין לא מוצלח, עם מאמן שקיבל יותר מדי כסף על כך.

במשחק האחרון ספגו הסינים גול שיויוון בתוספת הזמן של המשחק מול סוריה שנגמר 2:2, את הגול לטובת סוריה הבקיע אחמד אל סאליח, שבצירוף מקרים משחק בליגה הסינית בקבוצת האנן גיאני.

כעת, סיכוייה של הנבחרת להעפיל למונדיאל אבדו כמעט סופית, מלבד סיכוי קלוש להגיע למקום השלישי. זו הוכחה שאת המשחק לא קונים במזומן או אשראי, אלא בעבודה קשה, בתהליך ובתכנון ארוך. כולי תקווה שהסינים יעפילו לראשונה בהיסטוריה למונדיאל, אבל כרגע בדומה לנבחרת המקומית שלנו, הם מוזמנים לבוא רק כתיירים.

המשחק בין המנצחת למפסידה של השבוע: מכבי תל אביב ומכבי חיפה כדורסל

ליאור ברטל

המפסידה הגדולה של השבוע היא קבוצת הכדורסל מכבי ת"א. למרות השינויים הקוסמטיים שהקבוצה עשתה מול בני הרצליה, בניצחונו של המתנדב הלאומי אריק שיבק וחזרתו של קוונסי מילר להיות כוכב כדורסל. השבוע הפסידה מכבי תל אביב בחצי גמר הפיינלפור למכבי חיפה הלוחמנית והמפתיעה 85:74. חיפה הובילה לאורך כל המשחק, והייתה הקבוצה האיכותית יותר במגרש. מכבי ת"א מסיימת את העונה המזעזעת בתולדותיה, בה פיטרה ארבעה מאמנים וסיימה בליגה במקום הרביעי, עם שיא שלילי של 14 הפסדי ליגה. כל השחקנים הישראלים הבכירים של הקבוצה לא הצליחו העונה להביא את עצמם לידי ביטוי. אין ספק שתחלופת המאמנים והבלגאן הכללי לא הטיבו אם המותג לשעבר, ואולי דווקא עדיף לסיים את העונה בלי אליפות כדי שיהיה אפשר להסיק מסכנות אמיתיות.

כרגע מכבי ת"א הולכת להתרחץ בים ולהטביע בו את רוב החוזים של שחקניה לעונה הבאה. הדיבור הוא לשחרר כמעט את כל הסגל וכמובן להחליף מאמן. נאחל לאימפריה הצהובה בדימוס בהצלחה בעונה הבאה ואולי קיץ אפקטיבי יותר בבניית הקבוצה

המנצחת היא מכבי "הפתעה" חיפה, שעלתה שוב לגמר הפיינלפור. צריך לזכור שחיפה סיימה שמינית בליגה הסדירה, והעיפה בסדרת רבע הגמר את הפועל חולון שהייתה במקום הראשון. חיפה הייתה לא יציבה במהלך כל העונה, אבל בסיום הליגה פשוט התפרקה עם 5 הפסדים מתוך שבעת המשחקים האחרונים, בגלל פציעתו של ויל גריבס המצויין במחזור ה-28 מול מכבי ת"א, אשר דרדרו אותה למקום השמיני. את חיפה מובילים גרגורי ורגאס והמתאזרח ג'ון דיברתולומיאו, אשר התפוצץ במהלך הפליאוף וקפץ ממוצע של 11 נק' בעונה הסדירה, ל-21.8 במהלך חמשת המשחקים האחרונים ו-60% בלתי נתפסים מקשת השלוש. ביום חמישי תתייצב מול הפועל ירושלים במשחק על עונה שלמה. לצד צמד הכוכבים יופיעו גם עמית שמחון שנתן עונה אדירה עם ממוצע של 14 נק' למשחק (השני בין הישראלים) ועוז בלייזר הנהדר.  כעת הירוקים ינסו להמשיך להפתיע ואלי לזכות באליפות המפתיעה אי פעם שגם מדגישה את הסיבה למה חייבים שהפיינלפור יבוטל ויעבור למשחקי הסדרות.

https://twitter.com/MaccabiHaifa/status/874506641617543170

 

מפסיד את המשכורת: דונטיי ג'ונס

יאיר צוקר

מה אתם הייתם עושים עם משכורת של 9,127 דולר? כנראה לא מה שבחר לעשות שחקנה של קליבלנד, קאבלירס דונטיי ג'ונס. ג'ונס בן ה-36 הגיע לכדי לחזק את הקאבלירס בפלייאוף, והוחתם על חוזה מינימום של 9,127 דולרים. מאז שהצטרף ל'קאבס' השחקן צבר קנסות בגובה 9,000 דולר ובחישוב מתמטי פשוט הוא מסיים את הקדנציה הקצרה בקבוצה עם 127 דולר בלבד, אבל אל תדאגו לו להחזר המשכנתא. בגמר המזרח מול טורונטו, ג'ונס נקנס ב-6,000 דולר אחרי התנהגות לא הולמת, ובמשחק האחרון בגמר הפלייאוף מול גולדן סטייט הוא נקנס שוב, הפעם ב-3,000 דולר אחרי שהתפרע על הספסל.

אוהדי הקאבס לא נשארו אדישים והחליטו לגייס עבור הפורוורד את הסכום האבוד, ואף פתחו בקמפיין לגיוס המונים ברשת. גם חברו לקבוצה לברון ג'יימס החליט לסייע לחברו ה'מרושש' ואמר: "אמרתי שאשלם עליו לפני שאני בכלל יודע על מה הוא קיבל את הקנס. אמרתי לו 'תקשיב, דנטיי. מספיק. תפסיק לעשות בלאגן, אני בסוף לא אשלם את הקנסות שלך". מעבר להמהומות, ג'ונס לא תרם במיוחד לקבוצה שכאמור הפסידה את האליפות לגולדן סטייט.

מנצחת ועושה היסטוריה (מקומית): נבחרת אנדורה

צור רוזנצוויג

השבוע קרה דבר מדהים, יש שיגדו היסטורי – נבחרת אנדורה הקטנה, אשר משתתפת באופן פעיל במוקדמות היורו והמנודיאל מאז 1996 ניצחה במשחק רשמי, זה קרה מול נבחרת הונגריה שהשתתפה ביורו האחרון.

את האנדורים מאמן חוזה לואיז אלברס המכונה 'קולדו', שהיה שוער הנבחרת במשך שנים ומשנת 2010 מאמן את האנדורים עד עצם היום הזה. לאנדורים ערב המשחק היה מאזן של 50 משחקים, עם ניצחון אחד, 4 תוצאות תיקו ו45 הפסדים לא משהו להתגאות ולספר לנכדים. מה גם שבני ובנות ה-13 זכו לראות ניצחון ראשון בחייהם של נבחרת מולדתם שכן ניצחונה האחרון הרשמי היה ב-2004!

לערב אחד באצטדיון המקומי קרן אור זרחה על כל אחד עשר השחקנים שהיו על המגרש, עשרה מהם משחקים בקבוצות המקומיות ורק אחד בשם מארק ואלס משחק במועדון כדורגל מפינלד.

המשחק מול הונגרים, שהתקיים באנדורה לעיני 3,000 צופים, הוכרע מגול בדקה ה-26 של מארק ואלס שחקנה של  סנטה קולומה, שנגיחה שלו מקצה הרחבה פגעה בקורה. כנגד כל הסיכויים הכניעה הבעיטה את השוער ההונגרי, הקפיצה את הקהל האנדורי וגרמה לשחקן המקומי להישכב באמצע המגרש ולא להאמין.

לנבחרת אנדורה היו 98 מסירות במהלך המשחק, ורק 44 מתוכן הגיעו לנמען. רק בשביל השוואה ההונגרים ביצעו 387 מסירות מתוכן 340 הושלמו כמו שצריך.

קשה לקבוע אם תהיה המשכיות להישג זה בהמשך הקמפיין, אבל אין ספק שהתאריך ה-9.6.17 נחקק בקרב באומה האנדורית כאחד מאירועי השיא של הספורט המקומי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!