דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אמוניה

משבר האמוניה / ההסתדרות ועיריות דימונה וירוחם: "ללא פתרון לאמוניה - נתחיל צעדים ארגוניים"

לקראת החלטה בממשלה בנוגע לפתרון הביניים למשבר האמוניה שהציג המשרד להגנת הסביבה, הודיעו אבי ניסנקורן, בני ביטון ומיכאל ביטון כי יפתחו בצעדי סולדיריות ומחאה אם התכנית לא תאושר | "הדרום ניצב בפני משבר עמוק ואנו לא ניתן לזה לקרות"

מיכל האמוניה ליד חיפה (צילום: ארז רביב)
מיכל האמוניה ליד חיפה (צילום: ארז רביב)

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ראש המועצה המקומית ירוחם מיכה ביטון וראש העיר דימונה בני ביטון קראו היום (חמישי) לשרי הממשלה לאשר את פתרון הביניים למשבר האמוניה שהציג השבוע המשרד להגנת הסביבה. השלושה הזהירו כי לאי אישורו של פתרון זה, עלולות להיות השלכות קשות, והודיעו כי יתחילו בצעדי סולידריות ופעילויות מחאה בהיקף נרחב.

החלופה שהוצעה על ידי המשרד להגנת הסביבה וזכתה לתמיכת העובדים, התעשיינים וההסתדרות היא אניית אמוניה בנפח מוקטן שתזרים אמוניה למפעלים בצפון – חיפה כימיקלים ודשנים. לטענת המשרד, חלופה זו תפחית משמעותית את הסיכון ביחס למצב שהיה קיים כאשר מיכל האמוניה עבד. הודעת המשרד הדגישה כי מתווה זה מיועד להציג פתרון לבעיית ייבוא האמוניה בטווח הקצר בלבד. מוקדם יותר היום תקף ראש העיר דימונה את ראש עיריית חיפה שקרא לשרים שלא לאשר את ההסכם.

ניסנקורן אמר כי: "ללא אימוץ מיידי של פתרון הביניים שמונח כבר על שולחן הממשלה ומייצר את האיזונים הדרושים, הדרום ניצב בפני משבר עמוק ואנו לא ניתן לזה לקרות. הממשלה חייבת לקבל החלטה אמיצה שלא רק תציל את התעשייה המקומית, אלא תאפשר למקבלי ההחלטות להסתכל בעיני תושבי הנגב ולהגיד שהם עשו את כל מה שנדרש על מנת להציל את מקור פרנסתם".

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן הדגיש כי: "במידה והפתרון שמונח על שולחן הממשלה לא יאושר, ההסתדרות לא תעמוד מנגד נוכח הפגיעה החמורה בתעשייה המקומית והפקרת רבבות העובדים. אנו נצא למאבק חריף בשיתוף עם ערי הדרום, תוך קיום צעדים ארגוניים ופעילויות מחאה בהיקף נרחב".

ראש עיריית דימונה ויושב ראש פורום ערי הפיתוח והפריפריה במרכז השלטון המקומי, בני ביטון, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות וציין כי: "80% מעובדי חיפה כימיקלים הם הורים לילדים קטנים מתחת לגיל 18 וכשליש מהעובדים עברו כבר את גיל 50. עבור עובדים אלו חיפה כימיקלים היא יותר ממקום עבודה – מדובר בכל עולמם. אי אפשר להפקיר את העובדים הללו על משפחותיהם, תוך חיסול תעשייה שלמה בישראל. מדובר בסכנה חברתית עם תרחיש אכזרי ובלתי נתפס. חשוב להזכיר כי הפתרון למשבר הזה נמצא בידיהם של חברי הממשלה והם חייבים לנהוג באחריות".

ראש המועצה המקומית ירוחם, מיכאל ביטון, אמר היום כי: "מפעל חיפה כימיקלים הוא אחד המפעלים והמעסיקים החשובים בנגב. ללא פתרון למשבר – אנו מדברים על אובדן הכנסה מיידי של כ-5,000 עובדים והנפת חרב הפיטורים מעל ראשיהם של למעלה מ-10,000 עובדים נוספים המשתייכים למעגל השני. קידום הבטיחות הוא נושא חשוב אבל אי אפשר לפתור בעיה אחת באמצעות יצירת בעיה אחרת – כך עושים ברכה לבטלה. קיים כבר פתרון ביניים ואם מדינת ישראל לא תקבל את החלופה שמבטיחה את פרנסתם של העובדים ומגנה על התעשייה המשגשגת בנגב, יהיו לכך השלכות קשות מאוד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!