דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דאעש

המזרח התיכון / רוסיה: חיסלנו את מנהיג דאע"ש אל-בגדאדי

משרד ההגנה הרוסי הודיע שלפני כשבועיים התקיף צבא רוסיה מהאוויר כינוס של הנהגת דאע"ש בא-ראקה שבסוריה | הרוסים טוענים כי אל-בגדאדי השתתף בכינוס ונהרג, אך אין אימות נוסף לדיווח

אבו בכר אל בגדדי (AP Photo/Militant video, File)
אבו בכר אל בגדדי (AP Photo/Militant video, File)

רוסיה הודיעה היום (שישי) שהתנקשה בחייו של מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל-בגדאדי, בתקיפה אווירית בסוריה לפני כשבועיים. על פי הודעת משרד ההגנה הרוסי, במאי האחרון תקפו כוחות רוסיים מהאוויר כנס של דאע"ש בסוריה, ובתקיפה נהרגו אל-בגדאדי ומנהיגים נוספים. דובר הקואליציה נגד דאע"ש, אותה מובילה ארה"ב, אמר כי אינו יכול לאשר את ההכרזה הרוסית. יש לציין כי בעבר דווח מספר פעמים על מותו של אל-בגדאדי בתקיפות ובהתנקשויות, אך דיווחים אלו התגלו בדיעבד כמוטעים.

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי לפני כשבועיים, ב-28 במאי, הותקף כינוס של דאע"ש בפרברי העיר א-ראקה שבסוריה, וכתוצאה מהתקיפה נהרגו 30 מנהיגי דרג ביניים בארגון ו-300 לוחמים נוספים. המשרד הודיע שהכינוס נועד לדון בנסיגת דאע"ש מא-ראקה, שהיוותה בירת הארגון דה-פאקטו, והתקיפה תוכננה לאחר שהתקבל מידע על הכינוס המתוכנן. הצבא הרוסי שיגר מזל"טים כדי לסרוק את האזור, ובעקבות המידע שנאסף שוגר צרור פצצות ממטוסי Su-34 ו-Su-35 לעבר הכינוס. "לפי המידע שאומת במספר ערוצים, מנהיג דאע"ש אבו בכר אל בגדאדי השתתף גם הוא בפגישה ונהרג בתקיפה מן האוויר", נאמר בהצהרת הצבא הרוסי. משרד ההגנה הוסיף כי הזהיר את ארה"ב מהמתקפה הצפויה.

פעילי האופזיציה הסורית דיווחו על תקיפות מן האוויר ב-28 במאי בדרום א-ראקה מהן נהרגו עשרות בני אדם. הארגון הסורי לזכויות אדם, העוקב אחר הלחימה בסוריה ממקום מושבו בבריטניה, דיווח על תקיפות מהאוויר בדרך המחברת את הכפרים רטלה וקרסט, מהן נהרגו 18 בני אדם, כאשר ארגון נוסף דיווח על מותם של 17 בני אדם.

הפעם האחרונה שבה התבטא אל בגדאדי בקולו היתה ב-3 בנובמבר השנה, בהקלטה שבה קרא לאנשיו להמשיך ולהילחם על השליטה בעיר מוסול שבעיראק, מספר שבועות לאחר תחילת מתקפת בעלות הברית לשחרור העיר מידיהם.

 

 

הדיווח (הלא-מאומת) על מותו של אל-בגדרדי מגיע לאחר שדאע"ש ספג מספר מכות משמעותיות, ואיבד שטחים נרחבים בהם שלט וכן שתי ערים שהיוו מעוזים של הארגון – מוסול בעיראק וא-ראקה בסוריה. מקורות אמריקנים ופעילים סורים אמרו כי מפקדים רבים עזבו את מוסול וא-ראקה בחודשים האחרונים למיאדין, עיר מרוחקת בגבול סוריה-עיראק הנמצאת בלב שטח סורי הנשלט בידי דאע"ש.

אל-בגדאדי הכריז על עצמו כמנהיג הח'ליפות האיסלמית בעיראק ובסוריה לפני כשלוש שנים. במידה והדיווח הרוסי נכון, הוא יסמן הצלחה צבאית כבירה לרוסיה, שהפעילה כוחות רבים כדי לתמוך בנשיא הסורי בשאר אסד מאז ספטמבר 2015.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!