דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הישג לג'ודו הישראלי: מדליית זהב וכסף בגרנד פרי מקסיקו

טל פליקר זכה במדליית זהב שלישית השנה והוא מדורג כעת שני בעולם | טוהר בוטבול זכה במדליית כסף לאחר שלושה איפונים

מדליית הזהב בה זכה הג'ודאי טל פליקר בגראנד פרי קנקון במכסיקו (צילום: דף הפייסבוק הוועד האולימפי בישראל).
מדליית הזהב בה זכה הג'ודאי טל פליקר בגראנד פרי קנקון במכסיקו (צילום: דף הפייסבוק הוועד האולימפי בישראל).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

 

הישגים לג'ודו הישראלי בתחרות העולמית במקסיקו: בשישי בלילה זכה טל פליקר במדליית הזהב במשקל עד 66 ק"ג והלילה זכה טוהר בוטבול במדליית הכסף במשקל עד 73 ק"ג, בגרנד פרי קנקון, מקסיקו. בעקבות הזכייה בזהב, פליקר מדורג כעת במקום השני בעולם במשקל בו הוא מתחרה (עד 66 ק"ג)

זהב לטל פליקר במשקל עד 66 ק

הג'ודוקא הצעיר טל פליקר המתחרה במשקל עד 66 ק"ג, החל את התחרות בסיבוב השני וניצח את סמואל האל הבריטי בקרב מתיש שהגיע להארכה והוכרע בניקוד זהב. גם בשלב הבא לא הלך לו בקלות, אך לבסוף גבר על נאבור קאסטיאללו ממקסיקו, גם כן בזכות בניקוד זהב, בעקבות עונש שלישי שספג המקסיקני. בחצי הגמר פליקר התמודד מול ג'ון פוסטיאגוס מפרו וניצח אותו בזכות וואזארי. בגמר פליקר הפגין שליטה לכל אורך הקרב וגבר על הספרדי אלברטו גיטרו בזכות איפון כשלפניו הוא הטיל את יריבו פעמיים על המזרן וזכה במדליית הזהב השלישית שלו השנה, אחרי שעשה זאת גם בגראד סלאם בבאקו ובפורטוגל.

https://www.youtube.com/watch?v=CyIA1NB2vZQ

ברוך שמאילוב שהתחרה עם פליקר באותו משקל, הפסיד בקרב על מדליית הארד מדליית הארד ולפני כן הפסיד בחצי הגמר לאלברטו גיטרו הספרדי ובכך מנע גמר ישראלי. שמאילוב גבר קודם לכן על סאנצ'ו מקוסטה ריקה ובארנס מאירלנד, בקרב על מדליית הארד הוא הפסיד לנאבור קאסטיאללו המקסיקני שהגיע מבית הניחומים.

דניאל בן דוד שהתחרה במשקל עד 60 ק"ג החמיץ את מדליית ארד, אחרי שהפסיד באיפון מול הבלגי ג'ורי ויסטארטין. בן דוד ניצח בתחילת התחרות את ווידמר ממקסיקו ודיאז מארצות הברית, אך הפסיד בחצי הגמר באיפון לספרדי פרנצ'סקו גריגוס ולאחר מכן הפסיד גם בקרב על הארד לויסטארטין הבלגי.

כסף לטוהר בוטבול במשקל עד 73 ק"ג

בוטבול פתח בסערה את התחרות, עם ניצחון באיפון על סילבה הברזילאי בסיבוב הראשון. בסיבוב השני מול דסל גונזאלס הספרדי הוא המשיך להפגין שליטה והשיג איפון  2:58 דקות מהפתיחה והעפיל לחצי הגמר. בחצי הגמר בוטבול פגש את אלכסנדר טורנר האמריקאי וגם מולו השיג איפון,שהעלה אותו לגמר מול מרסלו קונטיני הברילאי.

בגמר בוטבול עלה נחוש ובטוח בעצמו, הקרב היה שקול ושני היריבים קיבלו שתי אזהרות, בהמשך היה הברזילאי התקפי יותר וזכה באיפון אחרי שהצליח להפוך את בוטבול על הגב ולזכות בזהב, בוטבול נשאר עם הכסף והמחמאות

 

 במשקל עד 81 ק"ג עלו להתחרות שגיא מוקי שחזר מפציעה ומתחרה בפעם השנייה במשקל זה ודילן רצ'יסטר בן ה-17. מוקי פתח עם ניצחון על יריב אמריקאי באיפון תוך 33 שניות, אבל נחל אכזבה בסיבוב בקרב השני מול יריב ארגנטינאי, לאחר שהוביל בוואזארי, מוקי נפסל בשל מהלך לא חוקי והודח מהמשך התחרות.

דילן רצ'יסטר פתח עם ניצחון על אספדאס ממקסיקו , אך הפסיד בקרב הבא לאמריקאי האטון והודח גם הוא מוקדם מהתחרות. היום יתחרה הישראלי פיטר פלצ'יק במשקל עד 100 ק"ג וינעל את התחרות.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!