דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועדת שמחון

מאבק הנכים / השרים דחו את החוק להעלאת קיצבת הנכים; גילאון: לעלות להצבעה גם בלי תמיכתם

למרות תמיכת יו"ר הקואליציה, השר כץ ו-82 חברי כנסת, דחו השרים את הצעת החוק של ח"כ נאווה בוקר להשוואת קיצבת הנכים לשכר המינימום | ח"כ גילאון, שחוק דומה שהציע עבר בטרומית למרות התנגדות הממשלה, קורא לעלות את החוק להצבעה גם ללא תמיכה

ח"כ אילן גילאון בהפגנת נכים בתל אביב (צילום ארכיון: דובר אילן גילאון)
ח"כ אילן גילאון בהפגנת נכים בתל אביב (צילום ארכיון: דובר אילן גילאון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הצעת החוק של נאוה בוקר להשוואת קצבאות הנכים לשכר המינימום ירדה מסדר היום של ועדת השרים לחקיקה וככל הנראה נדחתה בשבועיים. הצעת החוק של בוקר זכתה לתמיכה של 82 ח"כים ושר הרווחה חיים כץ דחף לכך שהיא תעבור. לדברי כץ, "יש להעלות את קצבת הנכים ולהשוות אותה לשכר מינימום בשלוש פעימות. צריך לוודא שלא מורידים מס מיותר לנכים העובדים  ועד לביטול מוחלט של חוק לרון. המדינה מחויבת למצוא פתרון הולם למצוקת הנכים ולהעניק תמיכה ראויה״. נכון להיום עומדת קיצבת הנכות על 2,342 שקלים בלבד.

בוקר אמרה, "האמנתי שהפעם ההצעה תעבור, אך שוב האוצר מערים קשיים על ציבור הנכים. אני מקווה שההבטחה שניתנה לי היום תתממש בפעם הבאה ושבעוד שבועיים נחגוג יחד עם ציבור הנכים את אישור הצעת החוק והעברתה לדיון בוועדה. אמשיך להעלות את ההצעה עד שתאושר בסופו של דבר". לדבריה ההצעה נפלה למרות תמיכתם השר חיים כץ ויו"ר הקואליציה דוד ביטן. ביום שישי קראה בוקר לשרים "להצביע בהתאם לצו מצפונם" ולאשר את הצעת החוק.

בתוך כך, קרא היום ח"כ אילן גילאון לח״כ נאווה בוקר שלא למשוך את הצעת החוק שלה, ולהביאה להצבעה כבר ביום רביעי הקרוב במליאת הכנסת. גילאון התחייב לגייס בעבורה את תמיכת האופוזיציה. ואמר  ״אין כאן שום עניין של קרדיט. יש לבצע את החלוקה הכל כך צודקת והמתבקשת הזו, והצעתה של נאווה שאמנם אינה זהה להצעתי, קרובה יותר אליה מאשר המלצותיהם של ועדות הפרופסורים השונות והמשונות, בזכות עיקרון ההצמדה לשכר המינימום שבהצעתה של ח״כ בוקר – ועל כן יש לתמוך בה בכל פה.״

בדצמבר האחרון עברה בקריאה טרומית הצעת החוק של גילאון להשוואת קצבאות הנכות לשכר המינימום, אך מאז לא התקדם החוק. בזמן הזה הגבירו ארגוני הנכים את צעדי המחאה שלהם בהפגנות וכנסים גם בתגובה לוועדות השונות שמינו שר האוצר כחלון וראש הממשלה נתניהו, לדבריהם הועדות הן מריחת זמן כדי לעבור את מושב הקיץ בלי לקבל החלטה על העלאת הקצבאות.

בינתיים, עוד לא פורסמו המלצות ועדת שמחון, שאמורה הייתה להגיש המלצותיה כבר לפני יותר משבוע. על פי דיווחים שונים מתכוון אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה העומד בראש הוועדה, להמליץ על תוספת של כ-500 שקלים בחודש בלבד לקצבת אותה מקבלים הנכים, וגם תוספת זו צפויה להינתן רק לנכים העניים ביותר. עוד דווח כי הוועדה תמליץ על שיפור השירותים שיוכלו חלק מהנכים לקבל מהמדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!