דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קארין אלהרר

שוויון / גילאון לכחלון: "צריך לתת לנכים מה שמגיע להם, לא קמפיין בחירות"

דיון סוער בוועדה העבודה והרווחה בכנסת, לנוכח מסמוס המלצות ועדת זליכה להעלאת קצבאות הנכות | בדיון אחר שהתקיים אתמול בכנסת לא טרחו נציגי הועדה החדשה שהוקמה להגיע | ח"כ אלהרר: "הממשלה הזו נכשלה בטיפול בנכים"

ח"כ אילן גילאון, ארכיון (צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי)
ח"כ אילן גילאון, ארכיון (צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

״לך יש את הכוח הפוליטי לעשות את המעשה הנכון – להשוות את קצבאות הנכים לשכר המינימום. אני הנחתי לפני יותר מחצי שנה הצעת חוק שעברה בקריאה טרומית ברוב קולות, אז למה צריך פרופסור ועוד פרופסור, ועדה ועוד ועדה שיעשו את העבודה שהוועדה הזו, ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, צריכה לעשות?", את הדברים האלה הטיח ח"כ אילן גילאון (מרצ), בשר האוצר משה כחלון (כולנו) במהלך דיון שנערך בוועדת העבודה והרווחה בכנסת. גילאון מתייחס לחוק שלו להשוואת קצבאות הנכות לשכר המינימום שעבר בדצמבר האחרון בקריאה טרומית, זאת על אף התנגדות הקואליציה. החוק שאמור להיות נדון בוועדת הרווחה והעבודה לא עלה לדיון מאז שעבר. עוד כינה גילאון את תכנית 'נטו למשפחה' קמפיין בחירות בעוד שהנכים אינם מקבלים את המגיע להם.

 

הדיון עסק בתכנית 'משפחה נטו' וביישום דוח העוני, אך גילאון לא ויתר על ההזדמנות להציף את סוגיית קיצבת הנכות והמשיך לקרוא לעבר שר האוצר, ״שר האוצר והממשלה מבזים את החלטת הכנסת בכך שלא מאפשר לוועדה הסטטוטורית לדון בהצעת החוק ותוקעים אותה. ועדות זליכה ושמחון נועדו לזרות חול ולמסמס את העלאתה המשמעותית וההוגנת של הקצבה, ולא לסייע. שר האוצר כחלון מתפאר בתכניתו 'נטו משפחה', שעולה רק 300 מיליון שקלים ומציג את עצמו כמי שיציל את הציבור הישראלי. אבל מה עם חצי מיליון אנשים שבסך הכל מבקשים לחיות בכבוד?"

הפגנת הנכים בתל אביב, 13 ביוני 2017 (צילום: תומר נויברג פלאש90)
הפגנת הנכים בתל אביב, 13 ביוני 2017 (צילום: תומר נויברג פלאש90)

בתגובה לקריאות של גילאון, הוציא אותו יו"ר הוועדה אלאלוף מהדיון. שר האוצר השיב לו: "עם כל הכבוד לך, יש צד שמדבר ויש צד שעושה. אני תומך בוועדה ובפרופ' זליכה. למרות כל ההסתייגויות, זו פעם ראשונה שמוקצה סכום כזה לקצבאות; תוספת של 4 מיליארד שקלים ל-9 המיליארד הקיימים". מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, הוסיף, "הוויכוח הוא רק איך מיישמים את התוספת הזאת, אם בשירותים או בכסף". אלכס פרידמן, המתמודד עם ממחלת ניוון שרירים, ויו"ר ארגון 'נכה – לא חצי בנאדם' מחה בדיון על שהכסף טרם הגיע ליעדו, "שר האוצר זרק אותנו, הנכים". בתגובה אמר כחלון: "החקיקה תסתיים והכסף יגיע".

מוקדם יותר נטשו הנכים את הדיון בוועדת השקיפות בכנסת שעסקה בוועדת שמחון, זאת מכיוון שלא הגיעו נציגים מהוועדה לדיון. אלכס פרידמן אמר, "לא נתנו לארגוני הנכים שום מקום בדיוני הוועדה, העובדה שאין פה אף נציג של הוועדה מוכיחה שהם לא רוצים לפתור את בעיית הנכים ולא מעניינים אותם החיים שלנו". ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה בדיון, "במילה אחת – ביזיון. ממשלת ישראל משחקת בחיים של אנשים ומוכרת להם ועדות ללא תוצאות. תוספת של 500 שקל לנכה ״עני״ משמעותה ללעוג ולירוק לציבור הנכים בפרצוף. פשוט עבודה בעיניים. הממשלה הזו נכשלה בטיפול בנכים וכדאי שהציבור יבין שהבטחות לחוד ומעשים לחוד. ראש הממשלה ושר האוצר נכשלו במציאת פתרון למאבקם של הנכים. אין מהלך צודק יותר מהשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום ולא שקל אחד פחות".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!