דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלל ביטוח

חברה ועבודה / עובדי כלל השובתים הפגינו מול ביתו של מנכ"ל החברה איזי כהן

העובדים הפגינו בעקבות מייל שנשלח מהנהלת כלל ובו נכתב כי ימי השביתה ינוכו מהמשכורות הקרובות | לטענת העובדים מדובר בהפחדה כיוון שניכוי יעשה רק מהמשכורת שתשולם באוגוסט | השביתה ביומה הרביעי

עובדי כלל ביטוח מפגינים מול ביתו של מנכ"ל החברה איזי כהן (צילום: ועד העובדים)
עובדי כלל ביטוח מפגינים מול ביתו של מנכ"ל החברה איזי כהן (צילום: ועד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אמש (שלישי) נשלח לכלל עובדי חברת כלל ביטוח השובתים זה היום הרביעי במאבק לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה, מייל, הנושא את לוגו החברה אך אינו חתום על ידי איש ממנהליה – דבר שאינו מקובל, ובו נכתב: "נבקש להבהיר כי משכר חודש יוני ינוכו ימי השביתה הנוכחית. בנוסף, ינוכו המקדמות ששולמו לעובדים בגין ימי השביתה שהתקיימה בחודש מרץ. אנא היערכותכם בהתאם. בעקבות כך מפגינים כעת חברי הועד מול ביתו של מנכ"ל החברה איזי כהן.

עובדי כלל ביטוח בכניסה לבניין החברה (צילום: דוברות ההסתדרות).
עובדי כלל ביטוח בכניסה לבניין החברה (צילום: דוברות ההסתדרות).

השכר בחברת כלל משולם לפי ימי העבודה שבין ה-16 בחודש ועד ל-15 בחודש לאחריו, ואילו השביתה בכלל החלה ב-18 ביוני, ולפיכך אמורה לבוא לידי ביטוי בשכר שישולם בחודש אוגוסט בלבד. בועד העובדים אף שוקלים לפנות בנושא לבית הדין לעבודה. "למעסיק אמנם מותר לנכות שכר בגין ימי שביתה. אבל פה מדובר על ימים שבהם העובדים כן עבדו – והוא עושה את זה בעצם כדי לשבור את השביתה ולהפעיל לחץ על העובדים שלא לשבות. העובדים יודעים שבשגרה אם עובד היה לוקח חופש ב-18-20 לא היו מורידים לו את זה במשכורת הקרובה אלא במשכורת המשולמת באוגוסט" הסביר לדבר ראשון עו"ד כפיר זאב המלווה את הועד משפטית.

בוועד העובדים מבהירים כי אין בכוונתם לסיים את השביתה עד שתתחייב החברה לתשלום השכר בגינה. "יש דרישות, אני לא אחזיר את העובדים. הרי כמה זמן הם יוכלו לא לדבר. הם יצטרכו לדבר בסוף" אמר ל'דבר ראשון' יו"ר הוועד, רוני רז. עלות השכר בגין כל יום שביתה צפויה לעמוד על סדר גודל של כ-2-2.5 מיליון ש"ח.

השביתה בכלל ביטוח זוכה להיענות כמעט מוחלטת מצד כ-3500 עובדי ההסכם הקיבוצי בחברה. לדברי יו"ר הועד רוני רז, קשה להעריך מה הנזק הנגרם לחברה בכל יום שביתה, בשל הפגיעה במערך ההצטרפות, תביעות שהיא עשויה להיעשות חשופה להן וכן קנסות שהרגולטורים עשויים להטיל עליה, אבל בדבר אחד הוא משוכנע: "אני בטוח בדבר אחד – שהנזק לכלל הוא יותר מכל הדרישות של העובדים להסכם הקיבוצי לשלוש השנים הקרובות. ונראה שהשביתה עשויה להמשך גם שבועיים. זה כנראה לא קשור לכסף, רק לאגו".

"לעובדי כלל יש גב מלא של ההסתדרות להמשך השביתה, אנו נמשיך לתמוך במאבקם על זכויותיהם עד שנחתום על הסכם קיבוצי שמכבד את העובדים" מסר ארנון בר דוד יו"ר הסתדרות המעו"ף.

במסגרת השביתה לא ניתנים באופן גורף שירותי החברה השונים לרבות קבלת קהל וטיפול בפניות באמצעות מוקדי שירות הלקוחות. כמו כן, לא ניתן שירות למעסיקים, לא נשלחים דו"חות, מכתבים ומסמכים אל הלקוחות ולא מבוצעות פעולות השקעה הקשורות לכספי העמיתים. בנוסף לכך סוכנים לא יכולים להנפיק פוליסות של החברה ולא מתאפשרים פדיונות של כספי פנסיה. במהלך השביתה מוחרגים מספר עובדים, וזאת במטרה לטפל במקרים דחופים כגון סיטואציות חריגות של מבוטחים בחו"ל, ניתוחים דחופים וכו'. ביום שישי צפוי ועד העובדים לערוך אירוע מחאה נוסף מול ביתו של המנכ"ל – קבלת שבת לעובדים בלוויית משפחותיהם.

מנכ"ל כלל ביטוח איזי כהן משוחח עם עובדי החברה המפגינים מחוץ לביתו (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח)
מנכ"ל כלל ביטוח איזי כהן משוחח עם עובדי החברה המפגינים מחוץ לביתו (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח)

מכלל ביטוח נמסר בתגובה:
"הנהלת כלל ביטוח מנהלת את המו"מ מתוך מחויבות ואחריות רבה להמשך חוסנה ויציבותה של החברה, סוכניה ועובדיה. אנו מצרים על החלטת ועד העובדים לנקוט בצעד אגרסיבי ומיותר וקוראים לו לחזור אל שולחן הדיונים על מנת להגיע להסכמות ולחתימה על הסכם קיבוצי חדש. יודגש כי עובדים המוחרגים מההסכם ממשיכים בפעילות השוטפת לרבות פעילות השקעה בכספי עמיתים, תשלום קצבאות וטיפול בפניות דחופות של לקוחות, בכפוף למגבלות השביתה."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!