דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נשים בזנות

נשים בזנות / קואליציה חדשה נוסדה: הארגונים הדתיים למאבק בזנות

ח"כ שולי מועלם סימנה את המאבק הראשון של הקואליציה: העברת חוק הפללת הלקוח שהיא מקדמת יחד עם זהבה גלאון | רכזות הקואליציה: "האחריות לבער את הניצול המיני וההתעללות במוחלשים בחברה מוטלת על כלל החברה הישראלית"

קואליציית הארגונים הדתיים למאבק בזנות (צילום: דוברות הארגון)
קואליציית הארגונים הדתיים למאבק בזנות (צילום: דוברות הארגון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

קואליציית הארגונים הדתיים למאבק בזנות הושקה ביום רביעי בכנסת, במטרה לקדם את המודעות ואת החוק להפללת לקוחות הזנות שמקודם על ידי ח"כ זהבה גלאון ויו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי.

בקואליציה, בראשותה של ח"כ שולי מועלם רפאלי חברים יש נציגים מבני עקיבא, רבני צוהר, אמונה, בת עמי, בת מלך, מערבא, מתן, בית הלל, קולך, מכון באר אמונה, תהל, מרכז המשפחה – מכללת אורות, איגוד רבני קהילות, הקיבוץ הדתי, נאמני תורה ועבודה, קדמה, תורת ריבה, המזרחי העולמי ופורום הנשים של הבית היהודי.

לראשונה ארגונים מהציונות הדתית, שעד כה נמנעו מעיסוק בנושא, מביעים עמדה ברורה בעד חוק הפללת הלקוחות ונגד תופעת הזנות. ובמהלך האירוע דובר על החובה והצורך לקדם מודעות ציבורית בין היתר בהשקעה חינוכית בנושא.

החוק בו דנו אתמול המשתתפים פועל בשני אפיקים. האחד שיקום, במסגרתו תקום רשות בין משרדית שתפעל לשיקומן של הנשים במעגל הזנות, שתעניק סל סיוע שיאפשר להן חזרה לקהילה. האפיק השני הוא הפללת לקוחות הזנות, זאת מתוך ההבנה הברורה שזנות כמו כל דבר בעולם הכלכלי מבוססת על היצע וביקוש. בכדי למגר את הזנות יש למגר את הביקוש ולפעול כנגד הלקוחות. הצעת החוק קובעת שקבלת שירותי מין היא עבירה פלילית שדינה שנת מאסר. השר לביטחון פנים יהיה רשאי להכריז על עבירה זו כעל עבירת קנס מסוג ברירת משפט.

ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה, "לצערי ישנם גורמים שמתנגדים לחוק בטענה שלאישה יש חופש בחירה להיות זונה. צר לי אבל הם מנותקים מהמציאות. אישה לא בוחרת להיות עם עשרים לקוחות במשמרת. 93% מהן עברו התעללויות מיניות בילדות. ארגוני פשיעה וסרסורים עומדים מאחורי התעשייה הנוראה הזו והם מנהלים מולי ומול זהבה גלאון מלחמת חורמה כנגד החוק.  לשמחתי כיום החברה מבינה שזו תופעה שצריך למגר. זה לא סתם ש-71 חברי כנסת חתומים על החוק הזוכה גם לתמיכה רחבה בקרב הממשלה. ביטוי לכך הוא הקמת הקואליציה, שמייצגת ארגונים רבים בציבור הדתי. מבחינתי, מושב הקיץ לא יסתיים לפני שהחוק יאושר בוועדת שרים."

קואליציית הארגונים הדתיים למאבק בזנות (צילום: דוברות)
קואליציית הארגונים הדתיים למאבק בזנות (צילום: דוברות)

רכזות הקואליציה מיטל בנשק ונעה מבורך אמרו, "הקואליציה קמה מתוך תפיסת עולם דתית חברתית שלוקחת אחריות על השיח וההתרחשות במרחב הציבורי במדינת ישראל. תופעת הזנות אינה שייכת למגזר מסוים והאחריות להפסיק ולבער את הניצול המיני וההתעללות במוחלשים שבחברה, מוטלת על כלל החברה הישראלית. כל הארגונים שחברו יחד לקואליציה, פועלים מתוך אמונה שכל אדם נברא בצלם אלוהים וכי ההתייחסות לאישה ולכל אדם כחפץ וככלי למימוש יצרים פוגעת במחויבות הבסיסית שלנו לתיקון עולם ולעשיית הטוב".

הרב מתניה ידיד מבני עקיבא : "בני עקיבא ותנועת הבוגרים שלה שותפה לקואליציית הארגונים הדתיים למאבק בזנות. הקואליציה בראשותה של ח"כ שולי מועלם פועלת יחד מתוך תחושה שתופעה זו לא יכולה להיות חלק מחברה יהודית וכתנועה המאמינה וחיה בערכי תורה ועבודה אנו נרתמים לכל סיוע ועזרה שתידרש על מנת למגר את התופעה הזאת."

אוהד טל סמנכ"ל המזרחי העולמי: "החשיפה לנתונים הקשים ולמציאות האיומה של הזנות בישראל מטלטלת ודורשת מאיתנו, מכולנו להתעורר ולקחת אחריות. אסור להתעלם או לקבור את הראש בחול. הנפגעים מגיעים מכל המגזרים ושכבות החברה. התופעה על השלכותיה נמצאת על סף הפתח של כל אחד ואחת מאיתנו. החוק שהתגבש ע"י חברות הכנסת שולי מועלם וזהבה גלאון הוא צעד מבורך ונדרש. אני מברך על גיבוש קואליציית הארגונים הדתיים למאבק בתופעה."

עו״ד אביטל רוזנברגר-סרי מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות: "אני מברכת את חברותיי על הקמת הקואליציה הדתית. זהו רגע מרגש וחשוב עבור החברה הישראלית כולה. זו אמירה ברורה של הציבור הדתי שאומר בקול גדול שצריכת זנות היא תופעה אלימה, נצלנית ולא לגיטימית ושזו האחריות שלנו , של החברה כולה על כל מגזריה למגר את התופעה ולקדם את החוק לאיסור צריכת זנות ולשיקומן של הנשים במעגל הזנות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!