דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פליטים

ספורט לשינוי חברתי / ברצלונה נרתמה לקמפיין העלאת המודעות עבור 65.3 מיליון פליטים

ליאונל מסי: ״אני גאה להיות חלק מהיוזמה החשובה לתמיכה בפליטים. אני מקווה שזה יעזור לשנות את הסיטואציה הדרמטית הקיימת היום בעולם״. מה עושה בארסה למען הפליטים, ומה אתם יכולים לעשות?

ילד משחק כדורגל על רקע גרפיטי של שחקן ברצלונה ליונל מסי (AP Photo/Manu Fernandez)
ילד משחק כדורגל על רקע גרפיטי של שחקן ברצלונה ליונל מסי (AP Photo/Manu Fernandez)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום שלישי השבוע חל יום הפליט הבינלאומי, המצוין מדי שנה ב-20 ליוני. היום מיועד להעלות את המודעות ל-65.3 מיליון גברים, נשים וילדים שנעקרו מביתם ונאלצו לעזוב את מולדתם ברחבי העולם, לעתים עקב אלימות קשה באזור מגוריהם.

לארגונים הפועלים למען הפליטים הצטרף גם מועדון הכדורגל ברצלונה, שהחליט להתגייס למאבק והשיק עם כוכבי הכדורגל של מועדון הפאר, מסי וניימאר, קמפיין תקשורתי שכותרתו #SignAndPass (״תחתום ותעביר״), שמטרתו להעלות את המודעות ברחבי העולם לבעיית הפליטים.

את הפרויקט המיוחד והחשוב הזה השיקו מועדון הספורט ברצלונה בשיתוף פעולה עם נציבות האו"ם לפליטים, כחלק ממפגש של ארגונים הומניטרים מרחבי העולם שהתקיים בברצלונה. "אני גאה להיות חלק מהיוזמה החשובה לתמיכה בפליטים," סיפר מסי "אני מקווה שזה יעזור לשנות את הסיטואציה הדרמטית במסגרתה נמצאים מיליוני ילדים פליטים ברחבי העולם".

הקמפיין בנוי כשרשרת אנושית שעוברת מחבר לחבר: אנשים ברחבי העולם יכולים לחתום דרך האינטרנט על כדורגל ולשלוח אותו (דיגיטלית) לאחד מחבריהם. המטרה של הקמפיין היא שכל מי שיחתום על הכדור יצטרף לעצומה הבינלאומית שקוראת למקבלי ההחלטות לדאוג לפליטים ברחבי העולם, עצומה שכבר היום חתומים עליה מיליון וחצי בני אדם והתקווה היא שרבים נוספים יצטרפו.

"האהבה לספורט מאחדת את האנשים באופן ייחודי, התשוקה והאהבה שמגיעה מלשחק ולאהוד קבוצות כדורגל יכולה להביא בני אדם לגשר על מחלוקות" אמר פליפו גראנדי, יו"ר נציבות הפליטים, באירוע ההשקה של הקמפיין. "אני מקווה שהשותפות שלנו עם מועדון ברצלונה תוביל לשינוי משמעותי בחייהם של מיליוני פליטים ותאחד קהילות שלמות".

גם נשיא ברצלונה, ג'וספ ברתומאו, דיבר בשבח הפרויקט: "בעיית הפליטים היא אחת הבעיות החמורות ביותר שהאנושות הייתה צריכה להתמודד איתה בעשורים האחרונים, מיליוני פליטים כאשר מחצית מהם ילדים. אנחנו מרגישים שזאת אחריותנו לתרום דרך ספורט, להשתמש בו ככלי להשיג שינוי חברתי".

בין אלו שהשתתפו בכנס נכח גם פאולו אמוטון לוקורו, בן ה-25, פליט מדרום סודן שחי במחנה פליטים בקניה והשתתף באולימפיאדת ריו 2016 בריצת 1,500 מטר, כחלק מנבחרת הפליטים הראשונה בהיסטוריה. "אני מאמין שספורט הוא בסיס חזק ליצירתו של שלום, ספורט נותן לנו הזדמנות לפגוש אנשים מסביב לכל העולם. זה נותן לנו הזדמנות להיפגש ביחד, לחלוק רעיונות ולחוות אחד את השני דרך ספורט".

כוחות הצלה ספרדים מחלצים פליטים לובים מסירת הצלה לאחר שסירתם טבעה בדרכה לחופי איטליה, אוגוסט 2016, לפחות שלושה אנשים מתו בתקרית (צילום: AP)
כוחות הצלה ספרדים מחלצים פליטים לובים מסירת הצלה לאחר שסירתם טבעה בדרכה לחופי איטליה, אוגוסט 2016, לפחות שלושה אנשים מתו בתקרית (צילום: AP)

הקמפיין של ברצלונה מצטרף לתכנית גדולה נוספת של המועדון, שתתחיל בחודש יולי השנה: לקיים במחנות פליטים ברחבי איטליה, יוון ולבנון את תכנית הכדורגל בעלת השם" FutbolNet" שכבר פועלת בשיתוף פעולה עם התאחדויות הכדורגל ב-51 מדינות ברחבי העולם. מטרת התכנית היא להעניק ערכים חיוביים לילדים צעירים דרך עולם הכדורגל, ללמוד לפתור סכסוכים בין ילדים ומבוגרים ולהגדיל את המודעות החברתית בקרב ילדים ובני נוער.

כחלק מפיתוח התכנית נסעו בתחילת החודש 15 שחקני עבר של הקבוצה למחנה הפליטים "קארה טפה" באי לסבוס ביוון. במחנה שוהים כרגע 700 פליטים, רובם הגיעו אליו כאשר נמלטו מסוריה, אפגניסטן ועיראק. במחנה נפגשו שחקני העבר, ביניהם ז'וליאנו בלטי, אדמילסון ואלוסיו עם 250 ילדים פליטים וילדים יוונים שחיים בסביבת המחנה, וערכו ביחד איתם מפגש השקה של התכנית החשובה. זאת במטרה לתת עוד מקום לילדים להיפגש ולקבל את השונה מהם סביב משחק הכדורגל.

שני הקמפיינים האלו משקפים את הרוח החדשה והחשובה שנושבת במועדון הכדורגל ברצלונה. ההבנה שכדורגל הוא כלי לשינוי חברתי, שהוא מפגיש בין בני אדם ובעזרת שימוש נכון יכול גם לתרום את תרומתו ליצירתה של חברה טובה וסובלנית יותר. כעת הכדור עובר לאוהדי המועדון, בתקווה שיבחרו לאמץ את היוזמה המבורכת ולעזור לעשות שינוי חברתי בנושא כל כך רגיש ומורכב כמו משבר הפליטים העולמי. אז אל תהיו אדישים, תחתמו ותעבירו את זה הלאה –  #SignAndPass.

מחנה הפליטים בלטקיה, סוריה. צילום: סוכנות AP
מחנה הפליטים בלטקיה, סוריה. צילום: סוכנות AP
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!