דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

סעודיה / חוסלה חוליית טרור שתכננה פיגוע באתר הקדוש ביותר למוסלמים

משרד הביטחון הסעודי הודיע שעצר 3 חוליות טרור במכה ובג'דה שתכננו לבצע פיגועים בסוף הרמדאן | באחת הפשיטות שביצעו כוחות הביטחון אחד המחבלים פוצץ את עצמו ומוטט בניין בו ישב

עולים לרגל מתפללים בכעבה במכה (צילום: AP Photo/Amr Nabil)
עולים לרגל מתפללים בכעבה במכה (צילום: AP Photo/Amr Nabil)

מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בבניין לא רחוק מהמסגד הגדול במכה שבסעודיה בזמן שהמשטרה המקומית עלתה על עקבותיה של חוליית טרור שתכננה פיגוע באתר הקדוש ביותר למוסלמים בעולם לקראת סוף חודש הרמדאן, כך על פי כוחות הביטחון הסעודים.

ממשרד הביטחון הסעודי נמסר כי הם פשטו על חוליית טרור באזור העיר ג'דה שלחופי הים האדום ועל שתי חוליות נוספות באזור העיר מכה, כולל בשכונת אג'יאד אל-מסאפי שקרובה למסגד אל-חראם שמכונה גם "המסגד הגדול" ומקיף את האתר הקדוש ביותר למוסלמים, הכעבה, בית תפילה שנמצא במרכז הרחבה אליה מגיעים מיליוני מאמינים במהלך החג', העלייה השנתית לרגל.

בפשיטה על הדירה בשכונת אג'יאד אל-מסאפי הקיפו השוטרים בית שבתוכו הסתתר אחד המחבלים ושימש כמפקדה. לאחר שקראו לו להיכנע הוא פתח באש והתנהל קרב יריות. המחבל פוצץ את עצמו בבניין בן שלוש הקומות מה שהוביל להתמוטטות של המבנה. על פי הודעת משרד הביטחון הסעודי המחבל נהרג מהפיצוץ ופצע 6 זרים ו-5 אנשי כוחות הביטחון. 5 חשודים נעצרו וביניהם אישה אחת.

הטלויזיה הסעודית שידרה מאזור המסגד הגדול לאחר הפשיטה בשישי ובתמונות ניתן לראות את אנשי כוחות הביטחון רצים בסמטאות הצרות של השכונה. ההדף של הפיצוץ מוטט את הבניין וחורי כדורים הופיעו על קירות המבנים הסמוכים.

זירת פיצוץ מחבל מתאבד בסעודיה אתמול, (שישי) (צילום: Saudi Press Agency via AP).
זירת פיצוץ מחבל מתאבד בסעודיה אתמול, (שישי) (צילום: Saudi Press Agency via AP).

משרד הביטחון הסעודי לא התייחס בהודעתו לארגון שתכנן את הפיגוע. הממלכה הסונית השמרנית נאבקה בארגון אל-קעידה במשך שנים ולאחרונה נאלצה להתמודד עם התקפות של הסניף המקומי של דאעש. אף אחד משני הארגונים הללו לא לקח אחריות על האירוע אמש אך תומכי דאעש ברשת קראו לביצוע התקפות נוספות שעה שדאעש נחלשת בעיראק ובירתה א-רקה בסוריה נמצאת תחת מתקפה אווירית יום יומית מכוחות הקואליציה בהובלת ארה"ב.

https://twitter.com/SaleemRaheem/status/878325043901587457

המתקפה שנמנעה אמש מגיעה בתזמון רגיש בממלכה הסעודית כאשר רק בתחילת השבוע האחרון הודיע המלך סלמן (81) כי יורש העצר הנוכחי יודח ובמקומו ימונה בנו, מוחמד בן סלמן, שהוא גם שר ההגנה של סעודיה. יורש העצר החדש, בן ה-31, הוא הארכיטקט של המלחמה של סעודיה בתימן נגד המורדים השיעים וידוע גם באמירות קשות על איראן.

בינתיים, סעודיה ומדינות ערביות נוספות הודיעו על ניתוק היחסים עם השכנה קטאר והן מנסות לבודד את המדינה הקטנה אך עשירה בנפט בעקבות האשמות על קשריה עם איראן ומימון של מיליטנטים קיצונים. קטאר כופרת בהאשמות הללו.

בשעה שמשרד הביטחון הסעודי הודיע על הפשיטה, יותר ממיליון מוסלמים התפללו במסגד הנביא בעיר מדינה וציינו את סוף הרמדאן. ביולי 2016, מחבל מתאבד פוצץ את עצמו ליד המסגד ופצע 4 אנשי כוחות ביטחון. מיליוני מוסלמים מבקרים במסגד, שנחשב למקום קבורתו של מוחמד, בכל שנה כחלק מהעלייה לרגל למכה. באותו היום ביולי 2016 מחבל מתאבד נוסף פוצץ עצמו ליד הקונסוליה האמריקאית בג'דה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!