דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים בכנסת, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

הפגנה מול בית רה"מ על רקע דחיית המתווה להעלאת קצבת הנכות | דיון בוועדת הכספים בנושא גיל הפרישה של נשים | ולרגל סיום שנת הלימודים - הפגנת הורים נגד אלימות בבתי הספר ובדרישה לסביבה חינוכית בטוחה

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

עובדי כלל ביטוח נכנסים לשבוע השני לשביתה הכללית בחברה. במהלך השבוע הקרוב יערכו העובדים משמרות מחאה מול בניין כלל עתידים, ומול בית המנכ"ל איזי כהן בהרצליה פיתוח.

עובדי חברת החשמל ימשיכו בעיצומים הכוללים בין היתר אי ניתוק חייבים, אי הפקת חשבונות חשמל והשהיית שיתופי פעולה עם יצרני חשמל פרטיים על רקע הכוונה לסגור תחנות של חברת החשמל ולהקים במקומן תחנות חדשות באמצעות יזמים פרטיים, על אף שפעולה זו צפויה לגרום לייקור התעריף לצרכן ובניגוד להצהרות עבר של שר האנרגיה שטייניץ. על אף שבית הדין לעבודה אישר את העיצומים – המדינה פנתה לבג"צ בבקשה לדחות אותם.

עובדי חברת ההיי טק 'נס' ימשיכו השבוע לנקוט צעדים ארגוניים. העובדים טוענים לגרירת רגליים של ההנהלה במו"מ לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברה, וועד העובדים עורך אסיפות הסברה בשעות העבודה במוקדי החברה השונים. ההסתדרות הגישה כנגד החברה תביעה על סך מיליון ש"ח בגין פגיעה בהתארגנות העובדים.

סכסוך העבודה של ארגון הכבאים עומד בעינו, ועבר את תקופת הצינון. מזה כחודש, לוחמי האש אינם מבצעים תפקידים עבורם אינם מתוגמלים בהוראת האיגוד.

במפעל טבע בכפר סבא הוכרז השבוע סכסוך עבודה, על רקע טענות העובדים לאי כיבוד הסכמים ולצעדים חד צדדיים.

איגוד העובדים הסוציאליים בהסתדרות הכריז השבוע על סכסוך עבודה בשם כ-4,000 עובדים סוציאליים בתחום הזקנה ברשויות המקומיות, בעקבות הודעת משרד הרווחה על כוונתו לקצץ ולפטר עשרות עובדים סוציאליים מתחום זה, שלטענת העובדים סובל ממחסור קשה בכוח אדם.

24.6 מוצאי שבת

20:00 מוצ"ש מול היועמ"ש – מה שהתחיל כהפגנות קבועות מול ביתו של אביחי מנדלבליט לפתיחת הליך פלילי כנגד ראש הממשלה בגין פרשת הצוללות, הפך בעקבות האיסור על קיום הפגנות מול בתיהם של אנשי ציבור להפגנות על עצם זכות המחאה. בשל האיסור לקיים את ההפגנה מול ביתו של מנדלבליט עצמו, ההפגנה נערכת בכיכר אלוף הרב שלמה גורן, קניון גנים בפתח תקווה. פרטים כאן.

20:00 הג'אם החברתי ברחובות מציין את חודש הגאווה. לוין אפשטיין 22 רחובות. פרטים כאן.

25.6 יום ראשון

11:00 ועד עובדי כלל יערוך שולחנן עגול לעובדי החברה במטרה לשמוע, ללמוד ולעדכן בנושאים הנוגעים לשביתת העובדים הנכנסת לשבוע השני. פארק שמעון פרס בחולון. פרטים כאן.

16:00 המכון לרפורמות מבניות וביה"ס לחברה ומדיניות באוניברסיטת ת"א מזמינים את הציבור למפגש עם פרופ' שלמה יצחקי, הסטטיסטיקן הממשלתי לשעבר ופרופ' אמריטוס לכלכלה באוניברסיטה העברית, וגלעד בר לבב, חוקר במכון לרפורמות מבניות וכלכלן מחקרי באוניברסיטת חיפה – בנושא אי שוויון בעושר ובנכסים. אוניברסיטת תל-אביב, בניין נפתלי, חדר 004. פרטים כאן.

20:30 הקרנה של פרקים מסדרת הרשת 'על הרצף' על הקהילה הטרנסג'נדרית בישראל, ומפגש עם יוצרי הסדרה זוהר מלינק עזרא ואפק טסטה לאונר. הבית הגאה בבאר שבע והדרום, רחוב משה סמילנסקי 36 באר שבע. פרטים כאן.

26.6 יום שני

שני-שלישי 26-27.6 – יומיים של הרצאות ומפגשים עם בכירי החוקרים בעולם בתחום המוגבלויות, באירוח המרכז ללימודי מוגבלות של האוניברסיטה העברית בקמפוס הר הצופים. פרטים כאן.

10:00 דיון בוועדת הכספים על גיל הפרישה לנשים. הצעת חוק של חברי הועדה מציעה למנוע את העלאת גיל הפרישה בחוק הביטוח הלאומי בלא דיון בוועדה על המלצות שר האוצר, וכן הצעות חוק נוספות לביטול העלאת גיל הפרישה לנשים המוצעות על ידי חברות הכנסת אורלי לוי אבקסיס ושרן השכל (הצעת חוק שנוסחה יחד עם ארגון נעמ"ת) זהבה גלאון ומרב מיכאלי.

10:30 דיון בוועדת המדע והטכנולוגיה לחשיפת כללי הצנזורה של הרשת החברתית פייסבוק.

12:30 דיון בוועדת החינוך והתרבות על האפשרות של השבתת הלימודים בנתניה על רקע המאבק על תנאי השכר של מורי הקונסרבטוריון העירוני.

13:00 דיון בוועדת העבודה והרווחה על המשבר בטיפול בקשישים ופיטוריהן הצפויים של 250 עובדות סוציאליות בעקבות משבר בין השלטון המקומי למוסד לביטוח לאומי.

19:30 הרצאה ודיון: המאבק באלימות משטרתית כחלק מהמאבק לשינוי החברה. יגיע כפיים 3 תל אביב. פרטים כאן.

27.6 יום שלישי

9:00-18:00 יום הסביבה בכנסת. פרטים כאן.

10:30 הועדה לביקורת המדינה תבקש מהמבקר חוות דעת בנושא העיכוב בהעברת מיכל האמוניה.

11:00 נציבות שירות המדינה תדווח בפני הועדה לקידום מעמד האישה על תמונת המצב בנושא הטרדות מיניות בשירות המדינה ב-2016.

13:00 כנס משפחות גאות בכנסת, באירוח השדולה הגאה. פרטים כאן.

18:00 הפגנת נכים מול בית ראש הממשלה על רקע דחיית המתווה להעלאת קצבת הנכות על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. בלפור 1 ירושלים. פרטים כאן.

28.6 יום רביעי

9:00 ועדת העבודה, הרווחה והבריאות תדון בנושא אפליה על רקע משקל.

9:00 הועדה לביקורת המדינה תדון בחוות דעת המבקר על טיפול הרשויות במבקשי מקלט מאפריקה בישראל.

29.6 יום חמישי

8:00-17:00 כנס דיני עבודה ופנסיה של לשכת עורכי הדין. בן עמי 41 נתניה. פרטים כאן.

19:00 מחזירים את השכונה לתושבים – הפגנה נגד תהליכי ג'נטריפיקציה (מעבר של אוכלוסיות חדשות ודחיקת האוכלוסייה הוותיקה) בדרום תל אביב, ובדרישה להקמת מרכז לתרבות מזרחית. יציאה מרוטשילד פינת אלנבי. פרטים כאן

30.6 יום שישי

9:30 "שישי נשי" ברחובות – הרצאה מאת תמר מור סלע, מחברת רב המכר "ערות"; מונולוגים של נשים על מין ותשוקה, גוף ונפש, הנאה ופחד, בושה ועונג, פגיעות, רצון לשחרור, מחסומים ודעות קדומות. וסדנת כתיבה עם המשוררת איילת אלפרט. יוסף קרוננברג 1 רחובות. פרטים כאן.

10:00 מצעד הגאווה בחיפה – מצומת כרמליה על ציר מוריה עד גן האם. פרטים כאן.

10:00 לרגל סיום שנת הלימודים – הפגנת הורים נגד אלימות בבתי הספר ובדרישה ליצירת סביבה חינוכית בטוחה. כיכר רבין בתל אביב. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!