דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

ביטחוני / נפילות בגולן: "באנו לקטיף תפוחים ודודבדנים וקיבלנו רקטות"

אתמול (שבת) הורגשה לחימה באזור הגבול | "זליגות ירי" לתוך שטח ישראל | צה"ל הגיב בתקיפת שני טנקים ועמדת מקלע | מטיילים שהיו באזור פונו: "הילדים היו בהיסטריה"

עשן עולה משדה סמוך לכפר סורי ליד הגבול, כתוצאה מהלחימה באיזור (צילום: באסל עווידת / פלאש 90).
עשן עולה משדה סמוך לכפר סורי ליד הגבול, כתוצאה מהלחימה באיזור (צילום: באסל עווידת / פלאש 90).

הלחימה בין המורדים לצבא אסד באזור הגבול עם ישראל נמשכת ואתמול בשעות הצהריים זוהו מספר נפילות בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. מדובר בזליגת ירי מהלחימה הפנימית בסוריה. בסך הכל התרחשו כ-10 אתמול (שבת) זליגות ירי בצפון רמת הגולן.

צה"ל הוציא הנחייה לחקלאים ולאזרחים שלא לשהות בשטחים הפתוחים באזור עמק הבכא ופתחת קוניטרה. "לאור המשך הלחימה הפנימית בסוריה במרחב קונטרה ועל מנת לשמור על ביטחון האזרחים במרחב".

מלחמת האזרחים בסוריה זולגת לעיתים לישראל כאשר הלחימה בגולן הסורי מתלהטת. במהלך אתמול (שבת) הגיעו דיווחים בעיקר מפי מקורות המזוהים עם האופוזיציה הסורית על קרבות בין המורדים לבין כוחותיו של בשאר אסד באזור מדינת אל-בעת' ובמקביל על שימוש בארטילריה בקוניטרה, בכפרי המורדים. הנפילות היו בסמוך לגדר המערכת בין פיתחת קונייטרה לעמק הבכא במקום לא הופעלה אזעקה וכוחות צה"ל סורקים כעת את האזור במטרה לאתר את מיקומי הנפילות.

זליגת הירי מתרחשת לאחר תקופת שקט ממושכת יחסית ברמת הגולן. מצה"ל נמסר כי אין נפגעים ולא נגרם נזק. תחילתו של הקיץ ומזג האויר הנוח הוציאו מטיילים רבים לגולן, בשלב זה מטיילים פונו אך ורק מהאזור הסמוך לגבול.

כתגובה לזליגה תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר מספר מטרות השייכות למשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית ובהן שני טנקים ועמדת מקלע כבד, שמהם בוצע הירי שזלג לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו."

צה"ל העביר מחאה חמורה לאונדו"ף על אירוע הירי. זאת איננה הפעם הראשונה שבה מתקיימת זליגת ירי מאיזורי הקרבות לישראל. לרוב הנפילות הן בשטחים פתוחים.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), אמר בתגובה לאירוע: "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על הפרת הריבונות שלנו ופגיעה בביטחוננו, גם אם מדובר בזליגה מהלחימה בין המורדים למשטר הסורי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "בפעולת צה"ל היום, אנו מבהירים שוב את המדיניות שלנו: איננו מוכנים לקבל טפטוף או זליגת ירי מכל חזית שהיא. נגיב בעצמה לכל ירי לשטחנו."

"באנו לקטיף דודבדנים וקיבלנו רקטות"

סתיו חביבי מקריית מוצקין שהגיעה היום עם משפחתה לקטיף ברמת הגולן סיפרה ל'דבר ראשון': "עלינו לקטיף דודבדנים בבוסתן בראשית לקטיף עצמי לפירות יער, ליד עין זיוון. היינו שתי משפחות, אני עם שלושה ילדים ועוד משפחה של חברים. היו לא מעט אנשים, מגרש חניה די מלא. בהתחלה במטעים שמענו פיצוצים ורק כשזזים קצת רואים את העשן. ראינו לאורך כל קו הרכס של קוניטרה את תמרות העשן שעולים. היו פיצוצים תכופים מאוד.

"הילדים היו בהיסטריה. חלק היו סקרנים ורצו להבין מה קורה. הסברנו להם איפה קו הגבול. זה היה נשמע די קרוב ובהתחלה זה נשמע כמו אימון חיל הים אבל שאתה שומע את הדחיפות ורואה יותר וזה מבהיל. הייתה היסטריה די גדולה. התגובות אבל לא היו אחידות. אנחנו יצאנו אחרי הבקשה של הצבא לפנות את המקום. היו כוחות של יוניפיל שראינו אותם נוסעים לתפציות לאורך הכביש.
התבקשו להתפנות יותר דרומה ברמת הגולן. נסענו לכיוון גדות. היינו מחוברים לחדשות לקבל דיווחים. בהתחלה חשבנו שאולי זה קורה כל יום ואנחנו שאננים אבל בסוף הבנו שזה לא נורמלי וחריג.

"הילדים עדיין שואלים על זה אבל עכשיו הדברים נירגעו.
רצינו אטרקציה אחת וקיבלנו אטרציות אחרות. באנו לקטיף תפוחים ודודבדנים וקיבלנו רקטות. החדשות נהיות פתאום מול העניים ואתה מבין שזה די קרוב. לא הבנו שיש זליגה וזה נופל ממש לידינו. מאוד מכניס אותך למה שקורה. באמת נילחמים שם."

ממועצה איזורית גולן מסרו כי משעות הבוקר מורגשת הלחימה בצד הסורי.
"הלחימה בצד השני מהבוקר חזקה מאוד ושומעים אותה כל שעות הבוקר מהגליל והגולן. זה קורה סמוך למעבר קוניטרה ושם גם היו הזליגות. הצבא פינה שם מטיילים ואנשים שעבדו. מעבר לזה שגרת החיים בגליל והגולן ממשיכה כרגיל חוץ מאיזור הלחימה שם פונו האנשים למען ביטחונם."

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!