דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משה כחלון

דיור / כחלון מתכנן: מי שיבנה דיור להשכרה ארוכת טווח ישלם פחות מס

במשרד האוצר הבינו כי הסעיף בחוק לעידוד השקעות הון שעוסק בבניה להשכרה לא מביא לתוצאות משמעותיות | במטרה לעודד קבלנים לבנות ולהשכיר החליטו באוצר להגיש הצעה לתיקון החוק, שיכלול בעיקר הפחתות מס

אתר בנייה של שכונה בבית שמש, ארכיון (צילום: יעקב לדרמן / פלאש 90).
אתר בנייה של שכונה בבית שמש, ארכיון (צילום: יעקב לדרמן / פלאש 90).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

תוכניתו של כחלון לפיתוח שוק דירות להשכרה ארוכת טווח – הפחתת מיסים והקלה בבירוקרטיה לחברות שיבנו בניינים המיועדים להשכרה. במשרד האוצר הבינו כי הסעיף בחוק לעידוד השקעות הון שעוסק בבניה להשכרה לא מביא לבניה משמעותית של דירות להשכרה. במטרה להוריד ביקושים בשוק הדיור החליטו באוצר להגיש הצעה לתיקון החוק שירחיב את ההטבות הניתנות.

שר האוצר כחלון ושר הכלכלה והתעשייה אלי כהן (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).
שר האוצר כחלון ושר הכלכלה והתעשייה אלי כהן (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).

עד כה החוק לעידוד השקעות הון הניב בניה מעטה ביותר של בניינים בהן דירות המיועדות להשכרה ארוכת טווח. רק 2% בלבד מהתחלות הבניה מבוצעות במסגרת החוק. כדי לקדם בניה נוספת של דירות להשכרה ארוכת טווח משרד האוצר הגיש תזכיר חוק הכולל מספר תיקונים לחוק הקיים. התיקון המרכזי כולל הרחבת ההטבה במס שבח לפי שלוש מדרגות התלויות במשך הזמן בו הדירות מושכרות. עד עכשיו ההטבה עמדה על הפחתה במס שבח בשיעור של  11% לחברה ו-20% ליחיד זאת בתנאי ש-50% משטח הבניין יושכר לתקופה של חמש מתוך שבע השנים הראשונות מהקמת הבניין.  אם התיקון לחוק יעבור, אזי השכרת הדירות לחמש שנים נוספות תקנה הנחה נוספת בשיעור של 9% והשכרה של עשר שנים נוספות (סה"כ 15 שנים מתוך 18) תזכה את בעלי הבניין בהנחה נוספת בשיעור של 7.5%.

הטבת מס נוספת המוצעת בתזכיר החוק היא הפחתת מס הקניה על הקרקע שעליה יבנו בניינים המיועדים להשכרה לשיעור של 0.5%.

כדי שבניין יוכר כבניין להשכרה ארוכת טווח ויזכה את בעליו בהטבות המס הוא צריך להכיל 30 דירות לפחות כשמהן לפחות 40% מיועדות להשכרה. בנוסף הבניין צריך להיבנות בין מועד פרסום החוק ברשומות ועד לסוף 2022. בנוסף הוכנס לחוק תנאי כי הדירות יושכרו במחיר הנמוך ממחיר המקסימום שיקבע על ידי מנהל רשות המיסים.

התיקון לחוק מבצע שינוי נוסף שנועד לעודד את המשקיעים להיכנס לתחום הדירות להשכרה. אם עד היום בשביל הכרזה על בניין כבניין להשכרה המאפשר את קבלת ההטבות נדרש אישור מוקדם של רשות ההשקעות במשרד הכלכלה (האמונה על החוק לעידוד השקעות הון), לאחר התיקון לא ידרש אישור מוקדם והפניה להטבות המס תעשה ישירות מול רשות המיסים.

דירה להשכרה (צילום: נתי שוחט/ פלאש 90).
דירה להשכרה (צילום: נתי שוחט/ פלאש 90).

על פי הערכות משרד האוצר עלות ההטבות שינתנו במסגרת החוק תגיע בשיאה לכ-40 מליון שקלים בשנה. בחמש השנים הקרובות, עד שבניינים נוספים יבנו במסגרת החוק הפסד ההכנסות בגין החלת החוק יעמוד על 1.5 מיליון שקלים בלבד בשנה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!