כוחות הצלה סיניים חילצו נכון שעה זו (ראשון) את גופותיהם של עשרה בני אדם, ומחפשים עדיין אחרי 109 נעדרים, יום אחרי המפולת שקברה כפר ציורי במחוז סצ'ואן שבדרום-מערב המדינה.

יותר מ-2,500 מחלצים, מצוידים האמצעי איתור וכלבים, מחפשים אחרי סימני חיים בערימות החצץ והסלעים שנחתו על הכפר ההררי שינמו בבוקר יום שבת. הממשלה הורידה מניין קודם של גופות שנמצאו, שפורסם בתקשורת הממלכתית ועמד על 15.

שלושה קורבנות בלבד – זוג ובנם בן החודש – חולצו מההריסות ביום שבת. אתר חדשות בבעלות ממשלתית דיווח כי מצבם של ההורים יציב, וכי התינוק נשלח לטיפול נמרץ כשהוא סובל מדלקת ריאות כתוצאה משאיפת בוץ.

קרובי משפחה של תושבי שינמו, שהגיעו מכפים סמוכים, המתינו בציפייה לקבלת חדשות על גורל יקיריהן. אחת מהן סיפרה לסוכנות הידיעות איי.פי כי אין לה כל מידע על קרובי משפחתה בשינמו. היא סיפרה ששמעה רק עדויות על כך שנמצאו חלקי גופות.

על פי ההערכות, המפולת סחפה עימה במורד ההר שמונה מיליון מטרים מעוקבים של אדמה וסלעים, כמות שוות ערך ל-3,000 בריכות אולימפיות. היא קברה תחתיה 1.6 ק"מ של כבישים וחסמה קטע באורך שני קילומטרים של נהר סמוך, זאת בזמן שמחקה לחלוטין את הכפר בו גרו כ-46 משפחות, יותר ממאה בני אדם.

הנוף הציורי של בתים המפוזרים באחו הסמיך ומוקפים בהרים, הפכו בשנים האחרונות את שינמו, הממוקם על השוליים המזרחיים של הרמה הטיבטית וחלק מנציבות אבא, לאטרקציה תיירותית. תמונות שפרסמו הרשויות המקומיות ברשתות החברתיות, מראות איזור נרחב מחוסה באבנים, ללא זכר לבתי מגורים.

לדברי שו זיוואן, סגן מושל נציבות אבא, בזמן המפולת היו באיזור 142 תיירים וכולם נמצאו בין החיים.

מומחים שצוטטו בכלי התקשורת הממלכתיים בסין אמרו כי המפולת החלה, ככל הנראה, כתוצאה מגשם. לאיזור ההרי היסטוריה של אסונות גיאולוגיים. במאי 2008 נהרגו קרוב ל-90 אלף בני אדם ברעידת אדמה בעוצמה של 7.9 שאירעה במחוז וונצ'ואן, כ-40 ק"צ משינמו.

המדען הי סימינג אמר לאתר החדשות הממשלתי בייג'ינג ניוז כי ייתכן שרעידת האדמה ב-2008 גרמה לנזק מבני בהרים שמקיפים את שינמו. לדבריו, ייתכן שהגשם היה הגורם שהנעה את המפולת.

מפולת שאירעה בשנת 2014 באותו המחוז הרגה 11 בני אדם כשפגעה בכביש מהיר.