דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

עבודה מסוכנת / מת מפצעיו העובד שנפל מגובה באתר בנייה בהוד השרון

עבד אל-רחים שוואהנה, בן 62 מג'לג'וליה נפצע באורח אנוש ביום חמישי האחרון לאחר שנפל מסולם כשעבד על גג באתר בניה של וילה בהוד השרון | הדס תגרי מהקואליציה למאבק בתאונות בניין: "כשעה לאחר התאונה, עבדו בבניין כרגיל, כאשר עובדים עומדים על קצה הגג ללא ציוד הגנה"

פועלים עובדים על הגג של אתר הבנייה בו התרחשה תאונה קטלנית, כשעה לאחר התאונה. ארכיון (צילום: הדס תגרי הקבוצה למאבק בתאונות בניין).
פועלים עובדים על הגג של אתר הבנייה בו התרחשה תאונה קטלנית, כשעה לאחר התאונה. ארכיון (צילום: הדס תגרי הקבוצה למאבק בתאונות בניין).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עבד אל-רחים שוואהנה שנפצע ביום חמישי בשבוע שעבר באורח אנוש, לאחר שנפל מגובה באתר בניה בהוד השרון, מת אתמול (שני) בשעות הבוקר מפצעיו. שוואהנה בן ה-62 מהעיר ג'לג'וליה הוא ההרוג ה-14 מאז תחילת השנה בתאונות בענף הבניין.

שוואהנה נפל לאחר שעבד על סולם על הגג באתר בניה של וילה פרטית, שבוצעה על ידי הקבלן באסם ג'יוסי. זמן קצר לאחר התאונה ביקרה במקום פעילת המאבק בתאונות בניין הדס תגרי וכך כתבה בפייסבוק בקבוצה למאבק בתאונות בניין: "כשהגעתי למקום כשעה לאחר התאונה, עבדו בבניין כרגיל, כאשר עובדים עומדים על קצה הגג ללא ציוד הגנה" כתבה. "לשאלתי לשוטרים שהיו במקום, מדוע אינם אומרים לפועלים לרדת מהגג, השיבו כי הם אינם עוסקים בנהלי עבודה. אחד השוטרים ביקש ממני למסור לתמ"ת שעובדים במקום בצורה מחפירה. הקבלן באסם ג'יוסי שאל אותי – 'אבל איך את את מציעה שהם יעשו את הגג?'"

מהודעת מינהל הבטיחות והבריאות עולה כי למקום הגיע מאוחר יותר מפקח שהטיל על המקום צו לעצירת העבודה ל-48 שעות כנדרש בחוק. בצו עצירת העבודה נכתב כי האתר לא דווח למנהל הבטיחות כחוק; לא מונה לו מנהל עבודה; לא נבנו גידורים; המעברים לא הובטחו, העובדים לא תודרכו והסולמות לקויים. על פי הודעת המשטרה נפתחה בנושא חקירה בשיתוף המינהל.

מלבד התאונה שהובילה למותו של שהוואנה, נפל בשעות הערב ביום חמישי עובד בן 50 מגובה כשני מטרים באתר בניה בדבוקריה. על פי הודעת המשטרה במהלך עבודתו ביציקת חומה עבור המועצה המקומית, איבד שיווי משקל ונפל מן הפיגום. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו את העובד במסוק לבית החולים רמב"ם כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם, עם חבלת ראש.

ביום חמישי בשעות הבוקר נפצע עובד תחזוקה כבן 55 שעסק בשאיבת מים שהצטברו במתחם מלון הרודס בהרצליה, במהלך העבודה נכנס לחדר שנאים והתחשמל. העובד פונה במצב קשה לבית החולים איכילוב.

ביום רביעי נפל עובד כבן 30 ונלכד עמוק באתר בנייה ברחוב השקד בנהריה. הוא פונה לבי"ח נהריה במצב בינוני עד קשה ובהכרה לאחר חילוץ ממושך, במהלכו אף הסתכנו הצוותים הרפואיים של מד"א וירדו לבור על מנת לתת לו משככי כאבים, , .

ביום שלישי שעבר ארעו שלוש תאונות עבודה באותו היום, בחיפה, גבעת זאב ובאר שבע.

לאחרונה נודע לפעילי הקבוצה למאבק בתאונות בניין העוסקת בין היתר בתיעוד התאונות וההרוגים בענף הבניין, כי עובד בניין כבן 30 שנפצע בתאונה בסוף אוגוסט ביסוד המעלה – נפטר מפצעיו כמה שבועות לאחר מכן בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. בכך עלה מניין ההרוגים באתרי הבניה במהלך שנת 2016 ל-49.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!