דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט / ירקות ושערים: קבוצת הכדורגל האנגלית שמביאה את המהפכה הירוקה למגרש

הם צמחונים, מעודדים אנרגיה סולרית וחקלאות אורגנית - קבלו את 'פורסט גרין' שעלתה השבוע לליגה הרביעית | יושב ראש ארגון האוהדים מספר "כשהוחלט להפסיק למכור לראשונה בשר אדום, הייתי בשוק אבל למדתי להנות מהאוכל המוצע לנו"

פורסט גרין רוברס (צילום: Nick/ flicker).
פורסט גרין רוברס (צילום: Nick/ flicker).
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

איך הייתם מגיבים אם היו מספרים לכם שיש בעולם מועדון כדורגל שהשחקנים שלו והאוהדים בו לא מורשים לאכול בו בשר, שעל גג האצטדיון המקומי יש כ-200 פאנלים סולריים לקידום שימוש באנרגיה ידידותית ושהתרגום שלו הוא 'יער ירוק'? ומה הייתם אומרים אם הייתם יודעים שהם בדרך למעלה בליגת הכדורגל האנגלית?

קבלו את הקבוצה הכי ירוקה באנגליה – 'פורסט גרין'. 'פורסט גרין' הוא שם מועדון הכדורגל שהוקם ב-1889 ונמצא בעיירה קטנה בשם נאילסרות (Nailsworth) באיזור גלוקסשייר, ומייצג את כל המרחב הכפרי באיזור.

אל תרגישו אי נוחות אם אינכם מכירים את העיירה, כנראה שגם רבים באנגליה אינם מכירים, מכיוון שחיים שם רק 5,800 בני אדם. מהקיץ הנוכחי, הפכה נאילסורת לישוב עם מספר התושבים הנמוך ביותר, שיש לו קבוצת כדורגל מקצוענית.

הקבוצה, שהאוהדים מכנים 'המועדון הקטן שעל הגבעה', העפילה בסוף העונה הנוכחית אל הליגה הרביעית, בפעם הראשונה בהיסטוריה. העלייה באה לאחר שסיימה את הליגה במקום ה-3 וניצחה את קבוצת טרנמיר, בגמר הפלייאוף שהתקיים באצטדיון וומבלי בתוצאה 3-1, ניצחון זה סיים 19 שנה של עמידה במקום בליגה החמישית.

פורסט גרין רוברס (צילום: Nick/ flicker).
פורסט גרין רוברס (צילום: Nick/ flicker).

אם הזדמן לכם להגיע לאצטדיון עצמו, ואתם רואים שהוא מלא עד אפס מקום, תדעו שיש שם 5,100 מושבים, ככה שרוב העיירה נמצאת במשחק. אם תרצו ללכת על כר הדשא באיצטדיון, דעו שהוא אורגני והוא, כך טוענים, מהראשונים מסוגו וגדל ללא שימוש בכימיקלים בכלל. אם זה לא הספיק לכם והחלטתם לעלות לגג, זהירות, יש עליו כ-200 משטחים סולריים, לעידוד השימוש באנרגיה שאינה פוגעת בסביבה.

האיש הירוק

כל ההגיון הסביבתי הזה הוא בהובלת בעלי הקבוצה מאז קיץ 2010, דייל וינס, בריטי בן 55 תושב האיזור, שהחליט להציל את הקבוצה מפשיטת רגל ובדרך גם להפוך אותה למועדון כדורגל ערכי, המשנה את ההרגלים של השחקנים בו ושל הקהילה. וינס ידוע באי הבריטי בתור פעיל בולט למען איכות הסביבה ופיתוח האנרגיה הירוקה, והוא הבעלים של חברה שפועלת ליצירת אנרגיה ממקורות טבעיים.

במגרש האימונים ובתחומי האצטדיון במהלך המשחקים לא מוגש בשר, ולאחרונה גם הופסקה מכירת הדגים. "כשהוחלט להפסיק למכור לראשונה בשר אדום הייתי בשוק, אבל לאורך השנים למדתי להסתדר ולהנות מהאוכל המוצע לנו, אני לא צמחוני אבל זה לא נורא, תמיד יש לי בשר בבית", התבטא בעבר יושב ראש ארגון האוהדים, טים ברנרד.

פורסט גרין רוברס (צילום: Nick/ flicker).
פורסט גרין רוברס (צילום: Nick/ flicker).

פטריות פורטבלו במקום אבקת חלבון

השחקנים נהנים מהמבורגר צמחי מפטריות פורטבלו, המאפים מקמח תירס, אוכלים יחד גזר וסלק ומנת השף היא q-pie המתבססת על תחליף לבשר שנקרא קיורן. המאמן מהקיץ האחרון הוא מארק קופר האנגלי בן ה-48, אשר לו זו קדנציה שנייה לאחר ששיחק בקבוצה בתחילת שנות ה-2000.

שחקני הקבוצה הציגו בעונה החולפת משחקי הקרבה קבוצתיים, ומשחק התקפה משובח עם 88 שערים בליגה. הכובשים המצטיינים היו כריטיאן דוויג' הוולשי עם 27 שערים ומארש קאנו בראון הבלם עם 11 שערים.

על ההישג אומרים קופר ודייל בראיוון ל-BBC, "עשינו הישג לא יאומן, שמנו על מפת הכדורגל המקומי את אנשי העיירה. בזכותנו יגיעו לכאן קהלים וקבוצות מקובנטרי, סווינדון וניופורט, תיהיה חגיגה".

ב-5.8 יתקיים משחק הבית הראשון ו'מועדון הקטן שעל הגבעה' יארח את 'המועדון מהעיר הגדולה לונדון' בארנט. תיהיו בטוחים שלא משנה התוצאה בסיום ה-90 דקות, וכמה זמן לקח להגיע, במשחקים של פורסט גרין משעמם, לא יהיה ויש לי הרגשה שזו תחילתה של מציאות ירוקה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!