דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נכים

המאבק להעלאת קצבת הנכות / הנכים הפגינו בירושלים: "תדברו איתנו, אנחנו לא שקופים, אל תתעלמו מאיתנו"

מאות מפגינים מחו אתמול (ג') מול בית ראש הממשלה בירושלים, ודרשו להשוות את קיצבת הנכות לשכר המינימום | המתווה אותו הציג נתניהו מעורר זעם גדול בקרב הנכים: "אנחנו דורשים שלא יעשו הפרדה, שלא יעשו נכים סוג א' ונכים סוג ב'", אמרה נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים

משמרת מחאה של מאבק הנכים מול בית רה״מ (צילום: דוד טברסקי).
משמרת מחאה של מאבק הנכים מול בית רה״מ (צילום: דוד טברסקי).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו דורשים שלא יעשו הפרדה, שלא יעשו נכים סוג א' ונכים סוג ב'. שיכנסו איתנו למו"מ. תדברו איתנו, אנחנו לא שקופים אנחנו לא טבלאות אקסל, אל תתעלמו מאיתנו", אמרה בהפגנה נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים. כ-200 אנשים הפגינו אתמול אחר הצהריים (שלישי) מול בית ראש הממשלה בירושלים, בדרישה להעלאת קצבאות הנכות. ההפגנה התקיימה כשברקע הודעתו של נתניהו מהבוקר על המתווה שלו להעלאת הקצבאות. לפי ההודעה, שיצאה ממשרדו של ראש הממשלה, הקצבה תעלה רק לנכים קשים. בהמשך עברו המפגינות והמפגינים לחסום את צומת גשר המיתרים, בכניסה לעיר, ונכון לשעה זו ההפגנה נמשכת, כמו גם חסימות הכביש.

משמרת מחאה של מאבק הנכים מול בית רה״מ (צילום: דוד טברסקוי).
משמרת מחאה של מאבק הנכים מול בית רה״מ (צילום: דוד טברסקוי).

אווירה קשה מאוד בהפגנה הערב. הנכים שבעו מהבטחות, ועדות ומסיבות עיתונאים. חברי הכנסת גילאון (מרצ) ואלהרר (יש עתיד) ספגו צעקות על שלקחו חלק במסיבת העיתונאים שערך בשבוע שעבר ח"כ דוד ביטן (הליכוד), והיו מי שקראו לעברם שאינם צריכים להיות חלק מההפגנה. במהלך ההפגנה הציתו המפגינים בובת ראווה, שהיתה בכיסא גלגלים, השוטרים הרבים שנכחו בהפגנה מיהרו לכבות את האש ואף הרחיקו מפגין שניסה לפרוץ את השער למעון רה"מ.

משמרת מחאה של מאבק הנכים מול בית רה״מ (צילום: טל כרמון).
משמרת מחאה של מאבק הנכים מול בית רה״מ (צילום: טל כרמון).

דליה אטל מרעננה אמרה: "מה שפשוט קומם אותנו הוא שמתוך 197 אלף נכים שמקבלים קצבת נכות, והיו אמורים לקבל העלאה, החליטו לנפות ולתת לפחות מרבע. רק מי שיש להם אי כושר עבודה מלא יקבלו, ומי זה שמחליט איזה נכה יותר עני? כל הנכים ענים. הנכים פה איבדו שפיות, בהתחלה התחלנו בסדר, האמנו, כולם חייכו אלינו, כל הח"כים. היום אנחו רואים שמנסים לתת לנו את המינימום שבמינמום." נעמי מורביה אמרה: "אנחנו דורשים קצבת נכות בגובה שכר המינימום, ושזה יכנס לבסיס הקצבה ולא לקח"ן. יש נכים שלא מקבלים קח"ן אנחנו לא נשאיר אותם מאחור, לא נשאיר אותם ברחוב."

לפני ההפגנה זעם אלכס פרידמן, מוביל מאבק הנכים ויו"ר 'נכה לא חצי בן אדם', על מתווה נתניהו: "המתווה שהוצג לנו הבוקר אינו המתווה של הכנסת ביוזמת יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן ולפיכך אנו מתנגדים לו. אין שום היגיון להפלות בין הנכים, זה נוגד את כל העקרונות המקצועיים והמוסריים. הגיע הזמן שראש הממשלה יפסיק לדאוג אך ורק לעצמו, זה מתחיל להיראות פתטי."

משמרת מחאה של מאבק הנכים מול בית רה״מ (צילום: דוד טברסקי).
משמרת מחאה של מאבק הנכים מול בית רה״מ (צילום: דוד טברסקי).
הפגנת מאבק הנכים בירושלים (צילום: טל כרמון).
הפגנת מאבק הנכים בירושלים (צילום: טל כרמון).

ח"כ אילן גילאון (מרצ), המלווה את המאבק מזה שנים רבות ויוזם החוק להשוואת קיצבת הנכות לשכר המינימום אמר: ״נתניהו לא מכיר שיטת הנהגה האחרת שאיננה הפרד ומשול בין אנשים. התביעה של אותו ציבור עצום של רבע מיליון אנשים עם מוגבלות היתה ונותרה אחת – השוואת הקצבאות בצורה אוניברסלית לשכר המינימום. שום ספין לא ישנה אותה ושום להטוט פוליטי לא יסיט אותנו מהכוונה לממשה.״ גילאון הבטיח שינסה להמשיך ולהעביר את הצעת החוק שלו בכנסת.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!