דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלל ביטוח

כלל ביטוח / השביתה ב'כלל ביטוח' הגיעה לבית הדין לעבודה

השופטת הפצירה בצדדים לפתור את המחלוקות במו"מ ולא דרך פסיקה | ח"כ מיקי לוי הציג היום בכנסת את הצד של המבוטחים הנפגעים מהשביתה | השביתה נמשכת מזה 11 ימים

שביתה בכלל ביטוח. (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח)
שביתה בכלל ביטוח. (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

השביתה ב'כלל ביטוח' נכנסת אל יומה האחד עשר. ביומיים האחרונים נאותה ההנהלה לחדש את המו"מ על חידוש ההסכם הקיבוצי. ועד העובדים, שהבהיר כבר בתחילת השביתה כי בכוונתו לדרוש במסגרת המו"מ גם את תשלום ימי השביתה, נאבק כעת כנגד כוונת ההנהלה לנכות את ימים אלו כבר בשכר הקרוב הצפוי להיות משולם ביום שישי. הוועד מתנגד כמובן גם למגבלות שמטילה ההנהלה על כניסת החברים בוועד למשרדי החברה.

המאבק הגיע אתמול (רביעי) גם לזירה המשפטית ולבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. השופטת, יפית זלמנוביץ גיסין, הביעה נכונות לקיים דיון מהיר בנושא, אך הבהירה לצדדים כי לדעתה נכון שיגיעו להסכמה במסגרת המשא ומתן ולא בפסיקה. לטענת השופטת זאת במטרה לייתר את הצורך בדחיית מועד תשלום השכר, ולמנוע פגיעה ביחסי העבודה בחברה. לדיון הגיעו גם עובדים רבים, אשר הביעו כעס על עמדת החברה.

עובדות ועובדי כלל בדיון היום בבית הדין לעבודה (צילום: ניצן צבי כהן)
עובדות ועובדי כלל בדיון היום בבית הדין לעבודה (צילום: ניצן צבי כהן)

על פי ועד העובדים, השכר בחברה מחושב מה-16 לחודש עד ל-15 לחודש לאחריו, ולפיכך ימי השביתה אשר החלה רק ב-18 ביוני, אמורים לבוא לידי ביטוי רק בשכר שיושלם בחודש אוגוסט. עד אז, מקווים בוועד להגיע להסכם קיבוצי אשר יכלול את תשלום ימי השביתה. בחברה טוענים מנגד כי התשלום החודשי מורכב מתשלום בגין ימי העבודה שבוצעו בפועל בחציו הראשון של החודש – ותשלום מקדמה בגין חציו השני השל החודש – כשהחברה מתחשבנת על ימים שהעובד החסיר בפועל רק בחודש שלאחריו. לפיכך לשיטתם זכאית החברה שלא לשלם בגין ימי השביתה כבר במשכורת הקרובה.

יורם נוה, מנהל משאבים והמשנה למנכ"ל, הסביר כי בפעילותה השוטפת של החברה אכן מבצעים את ההתחשבנות בגין חציו השני של החודש רק במשכורת החודש אחריו, אולם זאת במצב בו מספר העובדים הנעדרים מעבודתם הוא קטן – להבדיל ממצב של שביתה כללית בחברה המסבה לה נזקים. לטענת ועד העובדים – האיום לנכות את ימי השביתה כבר במשכורת החודש הקרובה, מטרתו להפעיל לחץ על העובדים לסיים את השביתה הכללית במטרה להחליש את עמדתם במשא ומתן הקיבוצי.

עובדי כלל ביטוח מפגינים מול ביתו של מנכ"ל החברה איזי כהן (צילום: ניצן צבי כהן)
עובדי כלל ביטוח מפגינים מול ביתו של מנכ"ל החברה איזי כהן (צילום: ניצן צבי כהן)

הבוקר דרש ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) לכנס את ועדת הכלכלה לדיון דחוף על המשבר בחברה בהשתתפות נציגי הוועד, ההנהלה וההסתדרות. "לצד הפגיעה בזכויות העובדים, מי שמשלם כמו תמיד את המחיר הוא ציבור החוסכים – היות והעובדים לא מקבלים קהל ולא משיבים לפניות, לא נותנים שירות למעסיקים, לא שולחים דו"חות, מכתבים ומסמכים אל לקוחות ולא מבצעים כל השקעה של כספי עמיתים וכן לא ניתן לפדות פדיונות פנסיה" אמר לוי.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!