דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / סיכום שבוע בספורט: הכרטיס האדום שצריך להוציא למי שהסית נגד סתיו שחם

וגם - הכדורגלנים לבית דגו, ברוך ומסאיי, מביאים כבוד לכדורגל הישראלי | שחקן הכדורגל שמבקיע עם ריאה אחת | הקשר הבוסני שמשחק פייר | והפה הגדול של הטניסאי שלא הבין ששינו את החוקים

איצטדיון לוויטה, איצטדיון הבית של הפועל כפר סבא (תמונה מתוך ויקיפדיה)
איצטדיון לוויטה, איצטדיון הבית של הפועל כפר סבא (תמונה מתוך ויקיפדיה)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מפסידים: האוהדים שהלכו רחוק מדי

צור רוזנצוויג

בבוקר חמישי התעוררה החברה הישראלית לעוד בוקר של הסתה והתלהמות אלימה, הפעם נגד סתיו שחם, הבעלים של הפועל כפר סבא בארבע השנים האחרונות, שלאחרונה הודיע שהוא עוזב את הקבוצה. תושבי כפר סבא מצאו ברחובות העיר מודעות שבהן כתוב "מבוקש סתיו שחם, בעקבות רצח של קבוצת כדורגל."

האנשים שמאחורי הפרסום שאבו את הרעיון ככל הנראה ממודעה זהה שהוציאו השנה אוהדי מועדון הכדורגל הלונדוני לייטון אוריינט כנגד הבעלים לשעבר ביקוטי במחאה על כך שבתקופת כהונתו בתפקיד צבר המועדון חובות והתדרדר מצמרת הליגה השלישית לליגה החמישית.

לא קשה לעשות הקשרים וחיבורים כדי להבין כמה הרחיקו לכת, מדפיסי הכרוזים.

אנשים הם הלב של הספורט שאנחנו אוהבים, ואכן יש סכנה שהדברים יהפכו להיות אישיים. אבל צריכה להיות דרך אחרת למחות – לכתוב על אדם אחר שהוא מבוקש ולפרסם את קלסתרון פניו זה לא לגיטמי. לא מדובר בסוגיה פלילית רק, על הכף מונח השיח שלנו, אוהדי וחובבי הספורט והאדם.

על המקרה אמר שחם: "הבן שלי חזר מבילוי מאוחר בלילה וראה שכל הרחוב מלא שלטים. עוד לפני שהספקתי לשמוע ממנו פרטים, צלצלו אליי שכנים ואנשים. תלו עשרות שלטים כאלה בכל רחבי העיר .. זה נורא ואיום, גם אני וגם משפחתי לקחנו את העניין בצורה מאוד רצינית. מדובר בחציית קו אדום, מזכיר את הימים שלפני רצח רבין שנתלו כרזות כנגדו ברחבי ישראל וכך עכשיו גם איתי, וכולם יודעים איך זה הסתיים כך שזה נורא מלחיץ מבחינתנו".

גם ההתאחדות לכדורגל הגיבה: "ההתאחדות לכדורגל מבקשת לחזק ברגעים קשים אלה את סתיו שחם, הבעלים של הפועל כפר סבא, לנוכח מתקפה אלימה ומסוכנת של פורעי חוק, שאיבדו כל קשר בין מחאה וביקורת לגיטימיות לבין הסתה מסוכנת. אנו סמוכים ובטוחים כי משטרת ישראל תדע להגיע לאחראים למעשה הנתעב ומשוכנעים כי הרוב המכריע והראוי של אוהדי הכדורגל מצטרף להוקעת אקטים נפסדים כמו זה שבוצע כלפי סתיו שחם".

אחים מנצחים ומביאים כבוד: ברוך ומסאיי דגו

ליאור ברטל

מזל טוב כפול מגיע למשפחת דגו, ברוך האח הבכור, שחקן מכבי ת"א, מ.ס. אשדוד ונבחרת ישראל, חתם בקבוצת עירוני אשדוד מליגה ב', ובכך הקשר בן ה-36, מראה לנו שלפעמים בכדורגל יש דברים חשובים יותר מלשחק בשביל הכסף. דגו בחר עם הלב, והצטרף לקבוצת האוהדים עירוני אשדוד, הקבוצה בה התחיל את הקריירה המדהימה שלו, שכללה אליפות ושערים בליגת האלופות, ואין ספור הופעות בליגת העל.

במקביל, האח הצעיר יותר במשפחה וכדורגלן מחונן בעצמו, מסאיי דגו, חתם כמאמן ראשי בקבוצת הפועל כפר סבא. מסאיי דגו בן ה-31, ששיחק בעברו בעיקר בליגה הלאומית בקבוצות מכבי הרצליה, עירוני ראשון לציון, הפועל רעננה ועוד, מונה בשנה שעברה לעוזרו של שרון מימר והמשיך עם אלי כהן, כאשר התבצע חילוף המאמנים בקבוצה. מסאיי כנראה הרשים את בעלי הקבוצה, סתיו שחם, והשנה יקבל את משרת המאמן הראשי של הקבוצה, ותפקידו העיקרי יהיה להחזיר את המועדון לליגת העל. בזכות מינוי זה מסאיי דגו הפך למאמן הראשי הראשון בישראל מהעדה האתיופית בשתי הליגות הבכירות. אין ספק שזהו הישג אדיר, בתקווה שיצליח ונראה בהמשך עוד מאמנים מוכשרים מהעדה.

מנצח בזכות ההגינות: האריס מדוניאנין

יאיר צוקר

ישנם מקרים בהם ספורטאים מוכיחים לנו שהוגנות וצדק חשובים יותר מהניצחון, כמו מה שקרה השבוע בליגת ה-MLS האמריקאית. הקשר הבוסני, האריס מדוניאנין, ששיחק בשתי קדנציות במכבי תל אביב ממנה שוחרר בחודש ינואר השנה ומאז משחק בפילדלפיה יוניון, ריגש השבוע את חובבי הכדורגל בארה"ב עם מהלך שלא רואים בכל יום במגרשי הכדורגל. במהלך המשחק בין פילדלפיה לדי.סי יונייטד, מדוניאנין הופל על ידי לוסיאנו אקוסטה, השופט שרק מיד לעבירה והוציא לאקוסטה כרטיס אדום, כיוון שחשב שמדוניאנין הופל בעקבות כניסה מאחור. חבריו של אקסטה ניסו לשכנע את השופט שלא הייתה כאן עבירה שמצדיקה אדום, אבל מי שהצליח לשנות את החלטת השופט היה למרבה ההפתעה, מדוניאנין עצמו, שניגש לשופט והסביר לו שהעבירה לא הייתה כל כך חמורה: "הלכתי לשופט והוא שאל אותי, 'האם הוא בעט בך?' ואני אמרתי, 'לא, אני חושב שהייתה רק ​​דחיפה."

כשנשאל מדוניאנין לאחר המשחק מדוע עשה זאת, הוא אמר: "אני תמיד כן עם עצמי. אני רוצה לנצח אבל לא עם מהלכים מלוכלכים. חשוב שננצח אבל גם שנשחק משחק הוגן".

מפסיד בהתבטאות שאין לה מקום: ג'ון מקנרו

יאיר צוקר

זה לא דבר נדיר שג'ון מקנרו, אחד מגדולי הטניסאים בכל הזמנים, מספק שערורייה שקשורה בהתבטאות לא במקום. השבוע התראיין מקנרו בתוכנית בארה"ב לקראת צאת ספרו החדש, וסיפק התבטאות שהצליחה להרגיז את הטניסאית סרינה וויליאמס, כשאמר: "סרינה היא הטניסאית הכי טובה בהיסטוריה, אין שאלה, אבל אם היא הייתה משחקת בסבב הגברים, היא הייתה מדורגת אולי במקום ה-700 בעולם."

ההתבטאות עוררה סערה בשל העובדה שבעבר הקניטו את וויליאמס על סגנון המשחק שלה, והשוו אותו לזה של הגברים, וגם כי התבטאותו של מקנרו הזכירה לכולם את המשחק שזכה לכינוי "קרב המינים", בו שחקן העבר בובי ריגס (אז בן 55) יצא בהצהרה שהוא יכול לנצח כל אישה בטניס. ריגס שהכריז על עצמו "אני חזיר שוביניסט" הזמין את השחקנית בילי ג'ין קינג למשחק ראווה שנצפה בכל ארה"ב, ובו ניצחה קינג.

וויליאמס הגיבה בחריפות לדבריו של מקנרו בחשבון הטווייטר שלה: "ג'ון היקר. אני מכבדת אותך, אבל בבקשה בבקשה שמור עלי מחוץ להצהרות חסרות הבסיס שלך. אף פעם לא שיחקתי שם, אז כבד את הפרטיות שלי בזמן שאני מנסה ללדת תינוק".

הגיע הזמן להפסיק עם ההשוואות הללו ולפעול ליצירת מקום שווה לטניס הנשים, ללא קשר לשחקנים הגברים.

מנצח ויכול גם לנשום לרווחה: אנטה ווקוסיץ'

ליאור ברטל

אנטה ווקוסיץ' הוא חלוץ קרואטי בן 26, כשהיה בן 20, כיכב בקבוצת 'היידוק ספליט' הקרואטית, ובעקבות הצטיינותו עבר ל'פסקרה' האיטלקית תמורת 3.7 מיליון יורו. בנוסף לכך הוא הוזמן למשחקו הראשון והיחיד בנבחרת קרואטיה במשחק ידידות מול נבחרת שוויץ. השחקן לא הבריק בקבוצה האיטלקית, ונדד בין קבוצות בליגה הגרמנית השניה, השוויצרית והבלגית בלי להותיר רושם טוב מדי. כעת, לאחר שהסתיים החוזה שלו בפסקרה, החליט לחתום בקבוצת 'טוסנו' הרוסית.

לאחר סיום הבדיקות הרפאויות, התגלה שאנטה שיחק כל השנים האחרונות עם ריאה אחת בלבד שמתפקדת כראוי. זה מפתיע שהצליח לשחק בכלל, ועוד יותר מדהים שאף בדיקה רפואית שעבר בקבוצות השונות לא עלתה על זה. כעת רופאיו ברוסיה שלחו אותו לעבור ניתוח כדי להחזיר את הריאות לתפקוד מלא. ווקוסיץ מספר: "כעת אצטרך לקחת חודשים שלוש של הפסקה, בלי לעשות שום דבר, בתקווה שאחזור לשחק כדורגל שוב", נאחל  לו החלמה מהירה, וחזרה מהירה למגרשי הכדורגל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!