דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גרמניה

גאווה / הפרלמנט הגרמני אישר חוק המכיר בנישואים חד מיניים

הקנצלרית אנגלה מרקל הצביעה נגד החוק אך הודיעה לחברי מפלגתה שיצביעו לפי צו מצפונם | החוק עבר ברוב גדול של 393 מול 226

מצעד גאווה בברלין (צילום ארכיון: Sergey Kohl / Shutterstock.com).
מצעד גאווה בברלין (צילום ארכיון: Sergey Kohl / Shutterstock.com).

הפרלמנט הגרמני, הבונדסטאג  אישר הבוקר (שישי) נישואים חד מיניים, ברוב גדול של 393 שהצביעו בעד אל מול 226 שהצביעו נגד. בחוק החדש נכתב כי "ברית הנישואין היא של זוג גם אם ממינים שונים וגם אם מאותו מין".

ההצבעה נערכה לאחר שבתחילת השבוע הסירה הקאנצלרית אנגלה מרקל את התנגדותה מהנושא. מהלך שהתחיל בראיון של מרקל למגזין הנשים Brigitte, אז צופה מהקהל שאל אותה "מדוע איני יכול לקרוא לבן זוגי בעלי אם אני רוצה להתחתן איתו?". מרקל אמרה כי היא תומכת בהצבעה בזמן לא ידוע, שבה כל אחד מהמחוקקים יצביע על פי צו מצפונו. לדבריה, השינוי בעמדתה השמרנית חל לאחר שפגשה זוג לסביות המטפלות בשמונה ילדי אומנה.

הרפורמה שאושרה תאפשר לקהילה הגאה כבר בשנה הזו לקבל זכויות הורות מלאות ולאמץ ילדים, וזה בשונה מהמציאות הקיימת היום בה גרמניה מתירה לזוגות חד-מיניים שותפות אזרחית בלבד.

אף שמרקל הצביעה נגד השינוי, היא הבהירה כי תאפשר הצבעה חופשית לחברי מפלגתה הנוצרית-דמוקרטית, וקראה לחברי הפרלמנט "להצביע על פי צו המצפון שלהם". עם זאת, לאחר ההצבעה הבהירה כי "עבורי, חתונה היא בין גבר לאישה". היא הסבירה כי החלטתה הייתה אישית, אולם הביעה תקווה כי "הכבוד ההדדי יישמר" וכי ההצבעה "תוביל לשלווה חברתית".

אחת הסיבות המרכזיות להעברת הרפורמה כניראה קשורה בבחירות שיערכו בגרמניה ב-24 בספטמבר, בה יתחרה במרקל המועמד הסוציאל-דמוקרטי מרטין שולץ שעל פי הסקרים נמצא לא רחוק ממנה, והוא ביחד עם מפלגת הירוקים ומפלגות שמאל נוספות קידמו את החוק.

"זו הכרה אמיתית, וזה מחמם את ליבינו", אמר כריסטוף טטו, שחי עם בן זוגו בברלין, "אנחנו רוצים לקיים מסיבת חתונה, ולהשתמש בזכותנו החדשה כדי להגן על הזוגיות שלנו". בן זוגו, טימו סטרובל הוסיף בראיון לגרדיאן כי הוא מאושר מהחלטת הפרלמנט.

מפלגת הירוקים הגיבה להחלטה בדף הפייסבוק הרשמי שלה, וכתבה: "וואו! האהבה מנצחת!". חברת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית אולי נילסן פרסמה סרטון מרגע ההכרזה על תוצאות הבחירות, וכתבה: "מרהיב!".

האיגוד הגרמני לזכויות להט"ב (LSVD) הגיב גם הוא להחלטה, וכינה זאת "יום היסטורי, לא רק ללסביות ולהומואים, אלא גם למען חברה דמוקרטית יותר". בהודעה, הודה האיגוד לחברי הפרלמנט בכך ש"הכירו בשוויון בין זוגיות הומוסקסואלית להטרוסקסואלית. על מנת שתהיה חברה פתוחה וחופשית, עלינו להבטיח שאנשים יכולים לחיות בכל מקום ובכל זמן ללא חשש מעוינות על רקע השונות שלהם".

נישואי להט"ב מוכרים בשורת מדינות באירופה – נורבגיה, שבדיה, דנמרק, פינלנד, איסלנד, הולנד, בלגיה, ספרד, פורטוגל ויש לשער כי החלטתה של ממשלת גרמניה לאשר נישואי להט"ב תדחוף מדינות נוספות לקבל החלטה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!