דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הכדורגל הבריטי נחלץ לעזרתם של נפגעי השריפה במגדל גרנפל בלונדון

יאסין בן אל מהאני שחקן ניוקאסל, גדל בשכונה הסמוכה למגדל וכשפרצה השריפה מיהר לעזור לדיירים | כמוהו גם ראהים סטרלינג, כוכב נבחרת אנגליה ומנצ'סטר סיטי, שתרם סכום כסף נכבד | הקבוצות ארסנל וצ'לסי יקיימו משחק מיוחד שהכנסותיו ייתרמו לנפגעי האסון

פינת הנצחה להרוגי בניין הדירות גרנפל מחוץ לבניין (צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth).
פינת הנצחה להרוגי בניין הדירות גרנפל מחוץ לבניין (צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אסון מגדל גרנפל במערב לונדון התרחש ב-14 ביוני, כאשר שריפת ענק פרצה בבניין הדיור הציבורי בן 24 הקומות וגרמה למותם של 79 בני אדם. יאסין בן אל מהאני שחקנה בן ה-21 של קבוצת ניוקאסל האנגלית היה שם וניסה לעזור להציל את הדיירים שנקלעו לאש, ביניהם זקנים וילדים רבים.

השחקן הצעיר שגדל במערב לונדון, עבר בשנה שעברה מקבוצת לווס שמשחקת בליגה השביעית החובבנית במערב אנגליה לקבוצת ניוקאסל וזאת לאחר שסרטוני יוטיוב שהכין הרשימו את הסקאוטים של המועדון שהזמינו את השחקן הצעיר למבחנים. לאחר שהרשים במבחנים, חתם אל מהאני על החוזה המקצועי הראשון שלו ואת רב העונה בילה בהרכב קבוצת המילואים. הכישרון הצעיר הרשים גם בקבוצה הצעירה וקיבל שתי הזדמנויות להפגין את כישוריו במשחקי הגביע מול אוקספורד וברניגהאם. בשני המשחקים פתח בהרכב כקשר התקפי.

יאסין בן אל מהאני (צילום: James Boyes/wikimedia).
יאסין בן אל מהאני (צילום: James Boyes/wikimedia).

כאשר פרצה השריפה, היה אל מהאני בביקור אצל הוריו שהיגרו ממרוקו לאנגליה בטרם נולד. ברגע ששמע על השריפה, מיהר לעזור לדיירי המגדל וכאשר הגיע למקום וראה במו עיניו את גודל האסון, חש בחוסר האונים הכללי ששרר במקום. "זה לא היה דבר נורמלי, אתה לא רואה דברים כאלו. אתה לעולם לא מדמיין שמשהו כזה יכול לקרות." סיפר לחדשות סקאי. "אני ועוד כמה חברים עזרנו בלקנות אוכל ולהביא מים. הבאנו המון בגדים לאנשים שהושפעו מהשריפה, כי כל הדברים שלהם היו בבניין שנשרף."

אל מהני גדל בשכונה דומה הקרובה לזו בה פרצה השריפה ובילדותו שיחק במגרשים הסמוכים למגדל שנשרף. הוא סיפר כי הכיר באופן אישי כמה מהאנשים שהתגוררו בבניין. "הייתי בבלוק הזה כל הזמן, אתה לא יכול להוציא את התמונות האלו מהראש שלך, זה שובר את הלב. אני מכיר חלק מהאנשים בבניין הזה כי זאת הקהילה המרוקאית. בכל פעם שאני הולך למסגד אני נתקל באנשים שחיים שם."

https://twitter.com/zesty_newcastle/status/880439770920480768

כעת הוא מקווה שהקהילה תצליח להשתקם בהקדם ומאמין כי הכדורגל יכול לעזור. "אנשים לא הולכים להתגבר על זה תוך לילה. יש כאלה שאיבדו את הוריהם או ילדיהם. אני יכול להגיד עם יד על הלב שכדורגל היא דרך טובה להתמודד עם הדברים. זה נותן לאנשים תקווה ויכול לתת להם אמונה."

כעת ייאלץ גם אל מהני לחזור לשגרה בדרך לעוד עונה ארוכה, בתקווה למצוא את מקומו כשחקן פריימרליג לגיטימי. בחירתו לעמוד לצד הקהילה שלו בעת התרחשות האסון ראויה להערכה. עוד ראויים להערכה רבים אחרים שחשו למקום כאשר פרצה השריפה ונשארו לעזור בכל דרך אפשרית, גם אחרי שהשרפה כובתה ונחשף גודל האסון.

בניין הדירות השרוף ימים לאחר שהשריפה כובתה 23 ביוני (צילום: AP Photo/Frank Augstein).
בניין הדירות השרוף ימים לאחר שהשריפה כובתה 23 ביוני (צילום: AP Photo/Frank Augstein).

בימים אלו מתגייסים גורמים רבים לעזור ולגייס כספים עבור דיירי המגדל ששרדו, אך איבדו את יקיריהם ואת כל רכושם. לשם כך הוקמה קרן מיוחדת שמטרתה לעזור לנפגעים להשתקם מהאסון. בין התורמים לקרן ישנן קבוצות הכדורגל ארסנל וצ'לסי, שהודיעו כי יתרמו את הרווחים ממשחק מגן הצדקה ביניהן שאמור להתקיים בתחילת אוגוסט. ההערכה היא כי מדובר בסכום של כ-1.5 מיליון פאונד. בנוסף לכך יאספו הקבוצות תרומות מהאוהדים שיוכלו בעת קנית הכרטיסים למשחק לתרום 5 פאונד לקרן. הקבוצות גם הבטיחו כי יזמינו את נפגעי השריפה ומשפחותיהם לצפות במשחק.

מנהלה הכללי של ארסנל פרסם הודעה רשמית באתר הקבוצה: "ביחד עם כל האומה, מועדון הכדורגל ארסנל מזועזע מהשריפה שהתרחשה במגדל גרנפל וליבנו עם כל מי שנפגע בטרגדיה הזאת. המועדון שלנו, בשיתוף פעולה עם צ'לסי, משיטים יד לקהילה בסולידריות עם אלה שאיבדו את יקיריהם, חבריהם, בתיהם ואת תחושת הביטחון בעקבות האסון הכבד. נשחק ב-6 באוגוסט את משחק מגן הצדקה כאשר לבבותינו יהיו עם קורבנות וגיבורי הטרגדיה הנוראית הזאת."

שחקני כדורגל נוספים תרמו את כספם לקרן המגדל, כאשר הבולט ביניהם הוא ראהים סטרלינג, כוכב נבחרת אנגליה ומנצ'סטר סיטי, שגדל גם הוא בשכונה שנמצאת בסמוך לאזור בו ארע האסון. סטרלינג הודיע יום לאחר האסון, שהוא יתרום סכום נכבד לאנשים שאיבדו את בתיהם. הוא אמר בראיון לחדשות BBC כי "זהו מצב עצוב מאוד. זה קרוב לליבי וקשה להכיל את זה. אני אנסה לתרום ככל יכולתי, זה רק צעד קטן, אבל גם צעד קטן יכול להפוך להזדמנות אדירה עם נתאחד כולנו יחד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!