דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא ובטחון

רמת הגולן / סופ"ש לא שקט: שלוש נפילות משטח סוריה בצפון הגולן

נפילה אחת בשישי, 2 נפילות במוצ"ש - ותקיפה של צה"ל בגולן הסורי | בתוך כשבוע נרשמו בגולן 7 אירועי "זליגת ירי" ממלחמת האזרחים בסוריה, ו-5 תקיפות של צה"ל בסוריה שכוונו לכוחות אסד

עשן מיתמר ברמת הגולן הסורית ליד גדר הגבול עם ישראל, 25.6.2017 (צילום: באסל עווידת/ פלאש 90).
עשן מיתמר ברמת הגולן הסורית ליד גדר הגבול עם ישראל, 25.6.2017 (צילום: באסל עווידת/ פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

שני מקרי ירי משטח סוריה דווחו אתמול (מוצ"ש) בצפון רמת הגולן, בסמוך לגדר המערכת. זאת בנוסף לנפילת רקטה בשטח פתוח בצפון הרמה ביום שישי. בשלושת האירועים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. לדברי גורמים צבאיים, מדובר ב"זליגת ירי" ממלחמת האזרחים בסוריה. הדרך המובילה לאזור, סמוך לעין זיוון, נחסמה לתנועת כלי רכב, ואזרחים פונו מהאזורים הסמוכים לגבול, ליד קוניטרה, מחשש לאירועים נוספים.

בתגובה לירי תקף צה"ל במהלך הלילה תותח השייך למשטר למשטר אסד בצפון רמת הגולן הסורית.

בסך הכול נרשמו בשבוע האחרון שבעה אירועי נפילות רקטות בגולן החל משבת הקודמת (24 ביוני), בכל הנפילות לא היו נפגעים. בחמישה מהאירועים הגיב צה"ל בתקיפת עמדות ומוקדים של הצבא הסורי. בצה"ל מסרו כי "צה"ל אינו צד ואינו מעורב בלחימה הפנימית-סורית, אך עם זאת רואה בחומרה כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי אחראי על הנעשה בשטחו".

השבוע עמוס הפיצוצים בגולן מגיע לאחר כחודשיים שקטים באזור – הפעם האחרונה בה דווח על זליגת ירי מסוריה לרמת הגולן היתה בסוף חודש אפריל. באזור קוניטרה ורמת הגולן הסורית התגברו בשבוע האחרון הקרבות בין משטר אסד, כוחות המורדים וארגונים המזוהים עם דאע"ש. במהלך השבוע הגיב צה"ל לירי בתקיפת עמדות של הצבא הסורי.

מאז תחילת הנפילות בשבת שעברה נסגר המרחב האווירי בשטח ישראל, כ-6 קילומטר מגבול ישראל סוריה. טיסות חקלאיות מורשות לטוס עד 3 ק"מ מהגבול. מהמועצה האזורית גולן נמסר בשישי כי "עקב לחימה בין המורדים לצבא אסד באזור קוניטרה, ישנן זליגות לשטח ישראל. אזור המטעים והבוסתנים הסמוכים לגבול באזור מעבר קוניטרה, מפונים ממטיילים ועובדים". הובהר כי "למעט איזור ספציפי זה אין הנחיות מיוחדות, ושגרת החיים בכל הגולן ויתר אתרי התיירות נמשכת".

ברביעי האחרון זוהתה זליגת ירי נוספת לעבר שטח פתוח בצפון הגולן, ובעקבותיה תקף צה"ל מרגמה השייכת למשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית. באותו היום נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו דברים בקצרין, לציון 40 שנה להקמת העיר, ואמר: "מי שיורה לשטחנו ומסכן את אזרחינו נתקל במענה חריף ומהיר. איננו מוכנים לקבל טפטופים לא בגולן ולא בכל מקום אחר". לדבריו, "לא נסבול זליגות ואנחנו נגיב על כל ירי. מי שתוקף אותנו – אנחנו תוקפים אותו. זו המדיניות שלנו ואנחנו נמשיך בה".

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס למצב ביום שני בדיון ועדת החוץ והביטחון בכנסת, וואמר כי לישראל אין שום כוונה ליזום מהלך צבאי, אך יש להגיב לכל זליגה מסוריה. "מי שחושב להפוך את אדמת סוריה לבסיס לפעילות מול ישראל – שיידע שלא ניתן לזה לקרות. אנחנו רוצים לשמור על השלום והשקט ואני מקווה שלא יפריעו לנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!