דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / מהיום: שביתה בכל מוסדות התרבות בעיר חולון

הוועד והעובדים, המאוגדים בכוח לעובדים, מוחים על גרירת רגליים של העירייה וזוכים לתמיכה רחבה של אנשי תרבות | שכר שלא מתעדכן והתעלמות מוותק הן רק חלק מהטענות | רשימת המוסדות השובתים בתוך הכתבה

המדיטק בחולון (צילום: דר אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי).
המדיטק בחולון (צילום: דר אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי מוסדות התרבות בעיר חולון המאוגדים בארגון כוח לעובדים פתחו בשביתה בת שלושה ימים בטענה כי ההנהלה מציגה עמדה קשוחה במו"מ להסכם קיבוצי בחברה והסכמה להעלאת שכר של שקל בלבד לשעה, המותנית אף היא בהיקף מכירות הכרטיסים. 450 עובדי החברה לפיתוח תיאטרון, מוסיקה ומחול בחולון החלו להשבית לפני שבועיים את מוסדות התרבות לסירוגין, אולם כעת משביתים לראשונה את כל המסגרות.

"מביש לראות כיצד גוף ממלכתי כעיריית חולון, המקיים מסורת של עבודה מאורגנת, מתעקש לראות בעובדי החברה העירונית עובדים 'שקופים' ומסרב לנהל עימם מו"מ בתום לב" מסר ועד העובדים, והוסיף כי הנהלת העירייה לא חסכה מאמצים בניסיון לשבירת התארגנות העובדים. "הם גררו רגליים במשך מספר חודשים , טענו באורח שקרי כי החברה העירונית היא בעצם שלוש חברות, ואולצו לדבר איתנו על ידי בית הדין לעבודה. גם הפעם תאלץ העירייה לנהל מו"מ אמיתי. האם לא יפה שעה אחת קודם מבלי לגרור את תושבי העיר?".

חברים יקרים, אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים. אז הנה שני תלושי משכורת אמיתיים של אחד העובדים: תלוש אחד מ-2014 והשני…

Posted by ‎ועד עובדי החברה לפיתוח תיאטרון מוזיקה ומחול חולון‎ on Saturday, July 1, 2017

מחאת העובדים זכתה בסוף השבוע לתמיכה מיוחדת כאשר למעלה מתשעים אמנים רבים ובהם שחקנים, במאים, זמרים, סופרים, מיטב אמני הקומיקס בישראל וכן ארגון השחקנים בישראל (שח"ם) שהצטרפו לעצומת תמיכה בעובדים השובתים. "כאנשים השוחרים תרבות ואמנות אנו חשים אי נעימות, שלא לומר בושה, כאשר אנו יודעים כי האנשים העובדים עבור מוסדות התרבות בעיר לילות כימים אינם זוכים לתנאי העסקה הוגנים ואף לא לאוזן קשבת מההנהלה ומהעירייה", נכתב בעצומה. "דרישותינו במו"מ מינימליות", אמרה חברת הוועד קרן שקד. "בעוד שמנהליה הבכירים של החברה נהנים משכר גבוה ונהנו בשנים האחרונות מהעלאות שכר משמעותיות, מרבית עובדי החברה, עליהם נשענת פעילותה היום יומית, מקבלים משכורות נמוכות הקרובות לשכר המינימום, שכרם לא מעודכן והם ואינם מתוגמלים כלל על צבירת הוותק במקום העבודה. כך למשל, ספרנית בעלת ותק של 15 שנים ותארים אקדמיים רלוונטיים משתכרת 30 ₪ לשעה, והמדריכים המקצועיים במוזיאונים משתכרים כ-33 ₪ לשעה".

המוסדות השובתים הם: תיאטרון המדיטק, מוזיאון העיצוב, הספרייה המרכזית וכל כוח לעובדיםסניפיה, סינמטק חולון, המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס, המרכז לאמנות דיגיטלית, תיאטרון חולון, טיפ טף ומוזיאון הילדים הכולל בתוכו את פעילויות דיאלוג בחשיכה, הזמנה לשקט, דיאלוג עם הזמן, מסלולי הילדים ותערוכת הביטלס. כל הפעילויות המיועדות למרכזים אלה לרגל תחילת החופש הגדול מבוטלות: ביקורי קייטנות במוזיאון הילדים ובמוזיאון הקומיקס, שעות סיפור בספריות ואף הפעלת מרחב המדיטסט – מרחב לסטודנטים לתקופת המבחנים ועוד.

תגובת הנהלת החברה לפיתוח תיאטרון, מוסיקה, אמנות ומחול – חולון: "ראשית, יש לציין, כי רבים מהעובדים אינם מקבלים את המתווה של הוועד ולכן מרבית הפעילויות במוסדות התרבות מתקיימות היום כסדרן.

"לגופו של עניין, מדובר בטענות המבוססות על סילוף העובדות, כל זאת כדי להימנע מלהסביר מדוע ממשיכים העובדים לפגוע בציבור ללא צידוק. לאורך כל הדרך הדגישה ההנהלה, כי טובת העובדים היא בראש מעיניהם וכי היא עושה מאמץ אדיר להציג בפניהם מודל לשיפור השכר באמצע יולי.

"ההנהלה דוחה מכל וכל את טענת ועד העובדים כאילו היא מתחמקת מניהול מו"מ בתום לב שכן ההיפך הוא הנכון. הוועד הוא זה שהציג תנאים מקדימים למו"מ כתנאי לקיומו, תנאים שלא ניתן לקבלם. צר לנו על ההחלטה לשבות, שכן היא רק פוגעת באמון של הצדדים ובציבור הרחב, הכולל ילדים, בני נוער, קשישים ועוד. ההנהלה קוראת לוועד לשוב לשולחן המו"מ ללא תנאים מקדימים ולהגיע להסכמות הגיוניות שתהיינה מקובלות על שני הצדדים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!