דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

גביע הקונפדרציות / וידאו, טאבלטים וכדורגל: גרמניה ניצחה בגביע היבשות. מה למדנו בדרך?

החזרה הגנרלית למונדיאל 2018 ברוסיה הסתיימה כשגרמניה אוחזת בגביע הקונפדרציות | נעדרו: השחקנים המובילים של הנבחרות | נכחו: כל השכלולים הצפויים לקראת המונדיאל הבא וכמה משחקים מותחים | חמש הערות לסיכום הטורניר

גרמניה זוכת גביע הקונפידרציה (צילום: AP Photo/Martin Meissner)
גרמניה זוכת גביע הקונפידרציה (צילום: AP Photo/Martin Meissner)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת גרמניה זכתה אתמול (ראשון) לראשונה בתולדותיה בטורניר הקונפדרציות. אלופת העולם ניצחה במשחק מותח את נבחרת צ'ילה הלוחמנית בתוצאה 1:0 ומצרפת גביע נוסף לארון הגביעים התופח שלה.

טורניר גביע היבשות, או בשמו הרשמי 'גביע הקונפדרציות', שנערך ברוסיה נחשב כטורניר הידידות הטוב בעולם, ומציג באופן רשמי את המתקנים שישחקו בהם באליפות העולם שתיערך במדינה בעוד שנה. בטורניר עצמו השתתפו שש אלופות היבשות בעולם: קמרון, פורטוגל, צ'ילה, מקסיקו, ניו זילנד ואוסטרליה, אליהן הצטרפו נבחרות גרמניה כאלופת העולם ונבחרת רוסיה כמארחת הטורניר.

במשחק הגמר שהתקיים בעיר סנט פטרבורג התמודדו שתי הקבוצות הטובות והמרשימות של הטורניר. מצד אחד נבחרת צ'ילה עם הגנת הברזל והשוער הנהדר קלאדיו בראבו ומצד שני נבחרת גרמניה הצעירה והיעילה שהפעם הגיעה עם סגל משני וצעיר במטרה להכשיר את הכוכבים הצעירים לדבר האמתי, המונדיאל בקיץ הבא. נבחרת צ'ילה שלטה בכדור עם 66% אחזקה שאותם ניצלה ל-28 בעיטות לשער, אבל נבחרת גרמניה הראתה הרבה אופי, וגם במשחק לא גדול במיוחד ניצחה את הנבחרת העיקשת משער של לארס שטינדל בדקה ה-20, אחרי שקיבל כדור מול שער ריק אחרי שטימו ורנר ניצל איבוד כדור של דיאס על סף הרחבה.

חמש נקודות לסיכום הטורניר:

  1. אז קודם כל קצת פירגון לערוץ 11 כאן, שקיבל בירושה את זכויות השידור של הטורניר הנפלא , אך הלא כל כך חשוב הזה. ערוץ 11 כאן לא הצליח להעמיד צוות שידור שיסע למשחקים כמקובל ושידר רק 6 משחקים מרכזים מהטורניר ששודרו ע"י רמי וייץ ומוטי איווניר מהאולפן בישראל. המשחקים שהם בחרו לא לשדר בערוץ שודרו באופן ישיר וחי עם פרשנות באנגלית בעמוד היוטיוב של תאגיד כאן וכך בחר הערוץ לתת לכולם להמשיך לראות בחינם ובאופן זמין את כל משחקי הטורניר. אני מפרגן ומגלה שראיתי ונהנתי מכל רגע.
  2. בדרך כלל משחקים על המקום ה-3 ונראים כמו 90 דקות שנעות בין דכאון כללי (של 22 שחקנים שחלמו על גביע ולא ישחקו בגמר) למשחק אימון ללא לחץ או הגנות וריבוי שערים. אבל במשחק על המקום השלישי בין מקסיקו לפורטוגל היה קרב עיקש שכלל 2 פנדלים לטובת פורטוגל, החמצת פנדל, שער עצמי של פורטוגל,שער שוויון דרמטי בדקה ה91, 2 כרטיסים אדומים , משחק של 10 נגד 10, מאמן צ'ילה מורחק, שער ניצחון בהארכה של פורטוגל… זה היה משחק מטורף שבסופו הוכיחו שוב שחקני פורטוגל עד כמה הם נבחרת חזקה, שאינה תלויה בכוכבם כריסטיאנו רונאלדו, נבחרת מלאת כישרון שרק מתפתחת מטורניר לטורניר.
  3. במשחק הגמר עשתה פיפ"א ניסוי נוסף, וחילקה לכל נבחרת 3 טאבלטים עם נתוני סטטיסטיקה בזמן אמת על כל השחקנים במגרש שיכלול נתונים אישיים של מסירות, לחץ, תקלים ומהירות. את הטבלטים יקבלו האנליסטים של הנבחרות על הספסל והצוות הרפואי של כל נבחרת ויכלו לראות את הנתונים חיים של שחקני כל נבחרת ולקבל החלטות לפי זה על שיטת המשחק או מי עדיף להחליף. בסוף המשחק יצטרכו צוותי הנבחרות לתת פידבק לניסוי המעניין.
  4. ככל הנראה ההצלחה הכי גדולה בטורניר היה ההתנסות בשופטי הווידאו, בו נעשה שימוש משמעותי כמעט בכל משחק. בעזרתו שערים נפסלו או הוכרזו כחוקיים, טעויות שיפוט תוקנו, דברים שנעלמו מעיני השופטים (בעיקר עבירות) טופלו. לאט לאט זה גם השפיע על האופן בו השחקנים משחקים את המשחק. הם פתאום הבינו שאין מה לצלול ברחבה או לעשות הצגות והשקיעו יותר בכדורגל במקום בהצגות ורמאויות. מצד שני המאמנים והשחקנים התחילו לדרוש בכוח שהשופט ילך לעמדת הווידאו ויקבל/ישנה את החלטתו. כמובן שהשופט ילך לצפות שוב במהלך רק אם שופטי הוידיאו יקראו לו. גם אז אחרי ששופט הוידיאו יראה שוב את המהלך הוא ורק הוא יקבל את החלטה מה לעשות בנידון לפי הפרשנות שלו לחוקים ולמתרחש במגרש. מי שחיזק את שימוש במערכת הווידאו הוא נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו שבמהלך מסיבת עיתונאים לקראת משחק הגמר אמר "מבחינתי שום דבר לא יעמוד בדרכו של השימוש בשופטי הווידאו במונדיאל ב-2018. בינתיים זאת היתה הצלחה, אנחנו לומדים ומשתפרים. אנחנו נמשיך בניסוי".
  5. נבחרת גרמניה זכתה תוך יומיים בדאבל יחודי, ביום שישי היא ניצחה 1:0 את נבחרת ספרד וזכתה באליפות אירופה עד גיל 21, ביום ראשון היא מנצחת שוב 1:0 הפעם את נבחרת צ'ילה וזוכה בגביע הקונפדרציות. עכשיו בהתאחדות הגרמנית מפנים את תשומת הלב לזכיה בטרבל עם נבחרת הנשים שתנסה לזכות בפעם השביעית ברציפות באליפות אירופה לנשים שתיפתח ב-16 ביולי בהולנד, כאשר היריבות המרכזיות יהיו אנגליה, שבדיה, צרפת, נורבגיה וספרד החזקות. אנחנו הולכים להיות שם, מקווים שתצטרפו אלינו גם.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!