דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / עובדי i24news: ההנהלה ניסתה למנוע קיום אסיפת עובדים בניגוד לחוק

ועד עובדי ערוץ החדשות, המאוגדים בארגון העיתונאים, הכריז על סכסוך עבודה במקום לפני כשבועיים | ארגון העיתונאים הודיע שיפנה לבית הדין בטענה לפגיעה בהתארגנות: "ההנהלה פועלת בניגוד לחוק ובאלימות"

חדר חדשות i24news (צילום: Claude Truong-Ngoc / Wikimedia Commons).
חדר חדשות i24news (צילום: Claude Truong-Ngoc / Wikimedia Commons).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי ערוץ התקשורת i24news טוענים כי מאבטחים ששכרה הנהלת הערוץ, פעלו היום (שני) למנוע כינוס אספות עובדים בחדר המערכת, תוך שהם מונעים מנציגי ארגון העיתונאים להיכנס למשרדי הערוץ, זאת למרות שהוועד הודיע על האספות בעוד מועד. ארגון העיתונאים הודיע כי בכוונתו לעתור לבית הדין לעבודה בגין פגיעה בהתארגנות העובדים על האירועים היום, וכן על רקע טענות כי עובדים החברים בהסתדרות אויימו כי הדבר יפגע בקידומם. בשעה 16:00 תתקיים אספת עובדים נוספת. בסרטון שצילמו במקום נראים המאבטחים כשהם מונעים את כניסתו של חגי מטר, נציג ארגון העיתונאים למערכת.

במחאה על התנהלות ההנהלה, יצאו העובדים ללובי  המערכת וקיימו שם את האספה. בה אמרו חברי ועד הפעולה כי "אנחנו כבר שנתיים פועלים למען הסכם קיבוצי שייטיב גם איתנו, העובדים, וגם עם החברה. עכשיו שההנהלה רואה שלא נסכים יותר לגרירת הרגליים במשא ומתן, היא מתחילה להשתמש באיומים על עובדים ובאלימות כלפי הנציגים שלהם. אנחנו נאבק בהשתקה, בפגיעה בהתארגנות, וגם למען הסכם קיבוצי שיגן על זכויותינו".

איילה חננאל, רכזת איגוד מקצועי בארגון העיתונאים, מסרה כי "ההנהלה פועלת בניגוד לחוק ובאלימות כלפי העובדים והארגון, ואנחנו נפעל בהתאם. ההנהלה מבזה את העובדים שלה, שבחרו להתאגד לפני שנתיים בארגון העיתונאים. זה חמור ביותר, זו פגיעה בזכות ההתארגנות של העובדים ואנחנו לא נעבור לסדר היום".

לפני כשבועיים הכריז ארגון העיתונאים על סכסוך עבודה ב-i24news על רקע טענות לניסיונות לפגיעה בהתארגנות, איומים על עיתונאים, סחבת במשא ומתן וביצוע צעדים חד-צדדיים על ידי ההנהלה. לפני כשנתיים הכריז ארגון העיתונאים על יציגות ב-i24news ומאז התנהל משא ומתן בין הצדדים כאשר לדברי הארגון ההנהלה מסרבת למסור נתונים ומונעת את קידום החתימה על ההסכם.

על פי ארגון העיתונאים, מועסקים בערוץ כ-370 עובדים, מתוכם כ-280 עיתונאים. i24news נמצאת בבעלותו של פטריק דרהי, הבעלים של חברת HOT, ורק לאחרונה קיבלה היתר לשדר בישראל, במסגרת השידורים בכבלים.

מהנהלת הערוץ נמסר בתגובה: "מזה מספר ימים שהנהלת החברה הבהירה שאין אפשרות טכנית לבצע כל אסיפה בחדר המערכת, לאור העובדה שהחלל משתקף ברקע בשידור חי. ההנהלה הציעה מספר חלופות, שחלקן נידחו וחלקן כלל לא נענו משיקולים לא ענייניים. יתרה מזאת, אנשי ההסתדרות על דעת עצמם באו הבוקר במטרה ליצור פרובוקציה וניסו לפרוץ באלימות לאולפני הערוץ בעודו מעביר שידורים לכל רחבי העולם. למרות זאת, עם הגעתם ובניסיון להראות אחריות ונכונות, הציעה ההנהלה חלופות אשר גם הן נדחו על הסף. ההנהלה איפשרה לנציגת הארגון להיכנס לערוץ ולפעול בהתאם לדרישותיה. בסופו של דבר התנהל כינוס העובדים במתחם הערוץ, באזור בו אין כל הפרעה לשידורים השוטפים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!