דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תג מחיר

בארץ / "תג מחיר": צעיר הורשע בהצתת כנסיית הלחם והדגים שליד הכינרת

ינון ראובני, בן 22 מאופקים, הורשע בהצתה בנסיבות מחמירות ובהשחתת מקרקעין ממניע של עוינות כלפי הציבור | צעיר נוסף שהואשם כי סייע לו זוכה

ינון ראובני (מימין) ויהודה אסרף, הנאשמים בפעולת תג מחיר בכנסיית הלחם והדגים בבית המשפט, יוני 2015 (צילום: פלאש90)
ינון ראובני (מימין) ויהודה אסרף, הנאשמים בפעולת תג מחיר בכנסיית הלחם והדגים בבית המשפט, יוני 2015 (צילום: פלאש90)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

ינון ראובני, צעיר בן 22 מאופקים, הורשע אתמול (שני) בהצתת כנסיית הלחם והדגים ביוני 2015. ראובני הואשם בהצתה בנסיבות מחמירות, השחתת מקרקעין ממניע של עוינות כלפי הציבור, קשירת קשר לביצוע פשע, קשירת קשר למעשים אחרים והסתייעות ברכב לביצוע פשע. יהודה אסרף (21) שהואשם בסיוע לראובני, זוכה.

מכתב האישום עולה כי ב-18 ביוני 2015 בשעה 03:15 נכנסו המציתים למתחם הכנסייה שבצפון הכינרת, וריססו עליה את הכתובת "והאלילים כרות יכרתון" – ציטוט מתפילת "עלינו לשבח", המתייחס לביטול עבודה זרה. השניים שפכו בנזין בחדר הישיבות המחופה בתקרת עץ ועל דלתות וקירות המבנה. לאחר מכן הלכו המציתים אל חדר המגורים של הנזירים, בשעה שהיו בו שני כמרים. במהלך ניסיונות כיבוי הדליקה, נפגעו אב המנזר ומתנדבת באורח קל משאיפת עשן.

תג מחיר, ארכיון. (צילום: פלאש 90)
תג מחיר, ארכיון. (צילום: פלאש 90)

עוד עולה כי השניים תכננו לפרטי פרטים את הצתת הכנסייה, כאשר שבועיים לפני האירוע רכש אחד מהם סובארו שאף תועדה באחת ממצלמות האבטחה במתחם הכנסייה.

עוד נכתב צויין בכתב האישום כי ראובני תועד במצלמות אבטחה בתחנת הדלק בלטרון, כשהוא ממלא בנזין בבקבוק של שני ליטר ומצטייד, יחד עם אסרף, בכפפות שנמצאו מאוחר יותר חמישה קילומטרים מהכנסייה עם הדי.אנ.אי של ראובני. עוד הצטיידו השניים בגפרורים ומצית ונסעו לעבר הכנסייה.

לפי הכרעת הדין, לא הוכח כי המכונית של אסרף היא זו ששימשה את ראובני במהלך ההצתה. השופט ג'ורג' אזולאי פסק כי על אף עדויות המומחים, עקבות צמיגי הרכב שנמצאו במטע הזיתים שליד הכנסייה יכלו באותה מידה להיעשות על ידי רכבים אחרים.

לאחר הדיון אמר פרקליטו של ראובני, עו"ד איתמר בן גביר, כי הוא מתכוון לערער על הכרעת הדין. "המשטרה 'עבדה קשה' על התיק הזה", אמר בן גביר והוסיף כי ההגנה הפריכה טענה אחרי טענה, אולם השופט לא התייחס לטענות ההגנה.

התובע, עו"ד אבי פסטרנק מפרקליטות מחוז צפון, אמר כי בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות בנוגע לראובני. הוא הוסיף כי היה מאמץ גדול של המשטרה והפרקליטות בתיק, וכי ההכרעה היא אמירה משמעותית של בית המשפט נגד הטרור היהודי. לגבי אסרף אמר: "בית המשפט זיכה את נאשם 2. חשוב להדגיש שחלקו במעשה זניח יותר ואנחנו נכבד את החלטת בית המשפט."

עורך דינו של אסרף, עדי קידר מארגון חוננו, אמר בתגובה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט, שהורה על זיכויו של הנאשם מכל אשמה, זיכוי מלא ומוחלט. יחד עם זאת, חשוב לציין, שכתב האישום הזה, לא נכון היה שיוגש מלכתחילה. המדינה מנסה פעם אחר פעם לאתגר את בתי המשפט, בעיקר כשמדובר בגורמי ימין. אני שמח שבית המשפט דחה את עמדת המדינה, וקיבל את עמדת ההגנה."

כנסיית טבחה היא מוקד עלייה לרגל לצליינים, ולפי האמונה הנוצרית היא ממוקמת במקום בו ישו חולל את נס הלחם והדגים והאכיל 5,000 בני אדם עם חמישה כיכרות לחם ושני דגים בלבד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!