דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / הסכם קיבוצי ראשון ל-150 עובדי המטרונית בחיפה

ההסכם שנחתם היום (ג') קובע, בין היתר, שכר מינימום בגובה 39 שקלים לשעת עבודה ומעניק ביטחון תעסוקתי לעובדי החברה | יו"ר ועד העובדים: "הצלחנו להביא בשורה לציבור העובדים"

המטרונית בחיפה (צילום: ניר ודל/ ויקימידה)
המטרונית בחיפה (צילום: ניר ודל/ ויקימידה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, איגוד עובדי התחבורה, ו-ועד עובדי חברת דן בצפון, המפעילה את שירותי המטרונית בחיפה ובקריות, חתמו היום (שלישי) על הסכם קיבוצי ראשון עבור כ-150 הנהגים. ההסכם יהיה בתוקף בשלוש השנים הקרובות, אולם הצדדים התחייבו כי כבר בתוך שנתיים יחלו לדון בהסכם קיבוצי נוסף שיביא לשיפור נוסף בתנאי ההעסקה בחברה.

"ההסכם שנחתם הוא מצוין הן לטובת העובדים והן לטובת ההנהלה. יש לנו עובדים מסורים ואני שמח שהגענו לרגע הזה, שכן כבר מתחילת כהונתי בתפקיד דגלתי בכך שעל העובדים להיות מרוצים ולקבל את תנאי ההעסקה המכבדים ביותר", אמר באקס החתימה מנכ"ל החברה, חיים מור-חיים, בטקס החתימה.

הסכם קיבוצי ראשון לנהגי המטרונית בחיפה (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
הסכם קיבוצי ראשון לנהגי המטרונית בחיפה (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך את הצדדים להסכם ואמר כי "ההסתדרות תמשיך לנהוג באחריות ותדאג להמשך שיפור תנאי כלל נהגי התחבורה הציבורית, אוכלוסיית עובדים מסורה וחשובה האמונה על ביטחונו ובטיחותו של הציבור הישראלי".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות,אבי אדרי, אמר כי "ההסתדרות שוב הוכיחה שהיא הבית האמיתי של הנהגים הן בתחבורה הציבורית והן בתחבורה הפרטית. הסכמים כמו ההסכם עליו חתמנו היום מוכיחים זאת שוב ושוב מעל הכל".

"הצלחנו להביא בשורה לציבור העובדים, ואני בטוח כי יחד עם ההנהלה נוכל לפתוח דף חדש ולהמשיך לתת שירות מקצועי ואיכותי לתושבי מטרופולין חיפה" אמר יו"ר ועד עובדי דן בצפון, אחמד חליל. את העובדים בירכו גם יו"ר מרחב חיפה היוצא של ההסתדרות רפי מסט, והיו"ר הנכנס משה מזרחי.

על פי הוראות ההסכם החדש, שכרם השעתי של עובדי החברה יעמוד על 39 שקלים, בהתאם לשכר שנקבע בחברות תחבורה אחרות בהן נחתמו הסכמים קיבוציים מול ההסתדרות – כדוגמת דן, אגד, אגד היסעים, תחבורה ברמה ומטרודן. בנוסף לכך, כל עובד יקבל מעתה הוצאות אש"ל בסך 18 שקלים ליום.

עוד מעניק ההסכם מעניק ביטחון תעסוקתי לעובדי החברה, וקובע כי יהיו זכאים לקביעות בתום תשעה חודשי העסקה. בנוסף יוקם מנגנון פיטורים הוגן ושקוף, שמעניק להסתדרות ולוועד העובדים משקל בכל הנוגע להחלטות על סיום העסקה.

עובדים שישובצו למספר משמרות באותה יממה, עם הפסקה ביניהן, יהיו זכאים לתוספת שכר מיוחדת בסך 1,000 שקלים. במקביל, עובד שלא שובץ למשמרות בהיקף של 186 שעות חודשיות, יהיה זכאי להשלמת שכר למשרה מלאה.

מדי חודש תבחר הנהלת החברה נהג אחד שהצטיין בעבודתו לו יוענק שובר מתנה בסך 250 שקלים. בנוסף, ייבחר גם נהג מצטיין שנתי אשר יהיה זכאי לבונוס בסך 1,500 שקלים. בתהליך בחירת העובדים המצטיינים ייקח חלק נציג ועד עובדי החברה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!