דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כוח לעובדים

חברה ועבודה / הסכם קיבוצי נחתם בחברת התוכנה Surecomp

עובדי החברה, המאוגדים בכוח לעובדים, ייהנו מהפחתה במספר השעות הנוספות וממנגנון פיטורים מסודר | זהו ההסכם השני בלבד בענף ההיי-טק בישראל, אחרי שעובדי SAP המאוגדים בהסתדרות חתמו על הסכם קיבוצי בינואר השנה

חתימת הסכם בחברת Surecomp (צילום: באדיבות ועד עובדי Surecomp)
חתימת הסכם בחברת Surecomp (צילום: באדיבות ועד עובדי Surecomp)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי שני בענף ההיי-טק נחתם היום (שלישי) בחברת Surecomp. ועד העובדים המאוגדים בארגון כוח לעובדים והנהלת החברה חתמו על הסכם המשפר את תנאי העסקתם ואת ביטחונם התעסוקתי. ההסכם כולל הפחתה של למעלה מ-20% במכסת השעות הנוספות – זאת בלא פגיעה בשכר). נושא מרכזי בו מתמקד ההסכם הוא בניית מנגנון פיטורים מסודר המתייחס לוותק העובד, וצמצום ההעסקה הקבלנית בחברה.

"זהו הישג חשוב לעובדים, אך גם אמירה לחברינו בחברות היי-טק נוספות – כולנו מחויבים לחברה, אבל מחויבות אין משמעה שיעבוד" אמר אוריאל סטולרו, ממובילי הוועד, באשר להחלטה לצמצם את היקף השעות הנוספות אליהן נדרשים העובדים. "אנחנו עובדים מסורים וזכאים לתגמול על כך, וחשוב לא פחות – גם אנשי משפחה."

במסגרת הליך הפיטורים שגובש בהסכם תינתן לעובדים תקופת שיפור בעלת יעדים מוגדרים, בטרם תישקל האפשרות לפיטורים. נציגות העובדים תהא זכאית לבקש תקופת שיפור נוספת. שימת לב מיוחדת ניתנה בהסכם לעובדים מעל גיל 40, בהתייחס לבעיה מוכרת בענף – הקושי במציאת עבודה בגיל מאוחר. לפיכך במסגרת ההסכם, עובדים מעל גיל 40 ייהנו מתקופת התארגנות וחיפוש עבודה חדשה בת ארבעה חודשים במקרה של פיטורים וזאת בנוסף כמובן לזכויותיהם לפיצויים ושאר הזכויות הסוציאליות.

סוגיה חשובה נוספת שהוסדרה בהסכם היא הבטחת תנאי העסקתם ושמירה על רצף הזכויות בתחום הקביעות של עובדים החוזרים לארץ מהצבה בחו"ל (Relocation). שימת לב מיוחדת ניתנה בהסכם על על תופעה המתפשטת בענף של העברת עבודה למיקור חוץ. ההסכם קובע כי עובדי מחשוב בחברה, המועסקים על ידי קבלן חיצוני, לא  יוחלפו בעובדים חדשים מימקור חוץ והחברה התחייבה בסעיף בהסכם הקיבוצי להעדיף העסקה ישירה. נקבע כי היקף מיקור החוץ בחברה לא יעלה בכל מקרה על 10%.

ההסכם ב-Surecomp הוא ההסכם הראשון של ארגון כוח לעובדים בענף ההיי-טק והשני בלבד בענף בישראל, לאחר שעובדי SAP המאוגדים בהסתדרות חתמו על ההסכם הקיבוצי הראשון בענף בינואר השנה. "ענף ההיי טק נהנה מהילה של יוקרה, אולם אל השכר הגבוה יחסית נלווה מחיר אישי גבוה ודרישה לשעות עבודה מרובות ללא הגבלה כמעט. ההסכם ב-Surecomp ממחיש כיצד ניתן להתאגד, להסדיר שעות עבודה שפויות ולהבטיח ביטחון תעסוקתי גם במציאות הדינמית של עולם ההיי-טק" הסביר שי כהן, מזכיר ארגוני בכוח לעובדים שליווה את המשא והמתן מטעם הארגון.

חברת Surecomp היא חברת תוכנה מובילה בפיתוח תוכנות ניהול סחר חוץ הפועלת בכ-80 סניפים בעולם, המשרתים רבע מ-100 הבנקים המובילים בעולם, בהם Deutsche Bank ו-Development Bank of Singapore. במוקד החברה בכפר סבא עובדים כ-120 עובדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!