דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בריאות / בג"ץ למדינה: נמקו את ההתנגדות לקליטת חלק מרופאי הדסה בשערי צדק

על פי בג"ץ, העברתם של שניים עד שלושה רופאים לבית החולים שערי צדק, עד סוף השנה, תעניק פתרון מיידי לילדים החולים | על המדינה להשיב לבית המשפט בתוך יומיים | הדיון הבא בנושא יתקיים ביום ראשון

שימוע בבג"צ בעניין המחלקה ההמטו- אונקולוגית בהדסה (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).
שימוע בבג"צ בעניין המחלקה ההמטו- אונקולוגית בהדסה (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

בג"ץ הוציא היום (שלישי) צו על תנאי למדינה, בו הוא מורה לה לנמק, בתוך יומיים, מדוע לא ייקלטו שניים עד שלושה מהרופאים שהתפטרו מבית החולים הדסה במחלקה ההמטו-אונקולוגית שכבר פועלת בבית החולים שערי צדק. הדיון הבא בנושא יתקיים ביום ראשון.

הדיון הבוקר התקיים אחרי שתהליך הגישור בין הצדדים נכשל. ההצעה האחרונה של המגשר, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, שכמעט והתקבלה, הייתה שחלק מהרופאים ייקלטו בשערי צדק, עד לסוף השנה. שר הבריאות יעקב ליצמן דחה הצעה זו, כעת ביקשו שופטי בג"ץ שהשר ינמק התנגדות זו.

מנכ"ל הדסה, פרופסור זאב רוטשטיין בזמן הדיון בבג"ץ בעניין המחלקה ההמטו- אונקולוגית בהדסה (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).
מנכ"ל הדסה, פרופסור זאב רוטשטיין בזמן הדיון בבג"ץ בעניין המחלקה ההמטו- אונקולוגית בהדסה (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).

משרד הבריאות מסר, בתגובה להחלטת בית המשפט כי "אנו מכבדים את החלטת בית המשפט העליון שקיבל את עמדתנו המקצועית לא לפתוח מחלקה בשערי צדק. בהתאם להחלטת בג"ץ, משרד הבריאות ישיב את עמדתו בפני בית המשפט".

מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין, הגיב גם הוא להחלטה ואמר: "החלטת בית המשפט שלא לפתוח מחלקה בשערי צדק חותמת את הגולל על הפרק הקשה הזה בתולדות הדסה.

"כעת, כמו כל מערכה קשה המסתיימת, מעבר לחשבון הנפש המתבקש, הגיעה העת לשקם את הנזקים הרבים שיצר המשבר, זה הזמן לבנות, לשקם ולצמוח. המשימות המיידיות העומדת לנגד עיננו הן חזרה לשגרת עבודה איכותית במחלקה, המשך בנייתה וגיוס רופאים איכותיים והמשך הצמיחה, הפיתוח והבראת בית החולים.

"כעת, משבג״צ אמר את דברו, והעימות הנוראי והקשה מאחורינו, אני שב ופונה לרופאים המתפטרים לתת צ׳אנס נוסף לי ולהדסה ולשקול בחיוב לחזור למחלקה. למרות כל הדם הרע העלבונות והכעסים, תרומתכם לטיפול בילדים של היום ושל מחר חשובה לכולנו. אין היום מנצחים ומנוצחים ולמרות שמדובר באיחור רב אני כמנכ״ל הדסה מוכן לפתוח דף חדש עימכם, להתנצל בכנות על הפגיעה בכם ולהתחיל מערכת יחסים חדשה בה אקפיד להאזין לכם ולתת את הסיוע המירבי האפשרי להצלחת המשימה של כולנו, שהיא הטיפול האיכותי בילדים. הרבה עבודה לפנינו בשיקום האמון ואיחוי הקרעים שהתגלעו. אולם, עם רצון טוב ונפש חפצה, זוהי משימה אפשרית בעלת חשיבות לאומית, שתשרת את הילדים, ההורים, תושבי ירושלים ואזרחי מדינת ישראל."

ח"כ רחל עזריה (כולנו) אמרה כי "הצו שניתן היום הוא שלב חשוב לפתרון. זהו המתווה הנכון, הרופאים חוזרים להדסה וחלקם לשערי צדק. זה נכון עבור הילדים החולים, הרופאים וכמובן לכלל ילדי העיר ירושלים. הדרישה של השופטים תואמת את המתווה של המנהיגות הירושלמית שגיבשנו, אני מקווה כי הצו יהווה זרז לסיום המשבר הנורא הזה".

ח"כ רחל עזריה (מרכז) בדיון בג"ץ בעניין המחלקה ההמטו- אונקולוגית בהדסה (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).
ח"כ רחל עזריה (מרכז) בדיון בג"ץ בעניין המחלקה ההמטו- אונקולוגית בהדסה (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).
כזכור, תחילתו של המשבר בחודש מרץ האחרון, אז הגישו שישה רופאים ממחלקת הילדים את התפטרותם. הצעד יוצא הדופן בא על רקע מחלוקת עם מנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, סביב שינויים שביקש לבצע במחלקה ולטענתם יפגעו בטיפול המוענק לילדים.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!