דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צה"ל

צה"ל / פורסם שמו של קצין צה"ל שנהרג אמש (ג') מפליטת כדור בחברון

דובר צה"ל התיר לפרסום את שמו של סג"מ דוד גולובנציץ ז"ל, בן ה-22 מאפרת, שנהרג מפליטת במהלך תרגיל בחסם ג'ילבר בחברון | הרמטכ"ל הורה על עוצר אימונים ביום חמישי הקרוב בכל יחידות הצבא והקדשתו לנושאי בטיחות

דגלים מונחים על קברים בחלקה הצבאית בהר הרצל (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
דגלים מונחים על קברים בחלקה הצבאית בהר הרצל (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

מדובר צה"ל נמסר כי מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מינה ועדת מומחים בראשות אלוף-משנה רונן תמים, ראש מטה עוצבת עידן, לתחקור נסיבות האירוע. כמו כן, המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירה לנסיבות האירוע.

בשעות הלילה נמסרה ההודעה למשפחתו של גולובנציץ ז"ל, ושמו הותר לפרסום. מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל משתתף בצער המשפחה, וימשיך ללוותה.

סג"ם גולובנציץ ז"ל, היה מפקד מחלקה בחטיבת גולני, והועלה מדרגת סג"ם לדרגת סגן לאחר מותו.

נהלי הבטיחות לא נשמרו

מחקירה ראשונית של הארוע, מתברר כי הקצין ערך תרגיל שהיה אמור להתקיים במהלך הפעילות השוטפת, ועל כן לא ברור מדוע החייל לחץ על ההדק וירה למוות במפקדו. התרגיל דימה ניסיון תקיפה של החיילים בסכין. במהלך התרגיל, נורתה אש בשוגג לעבר הקצין, והוא נפגע באורח קשה מאוד. בצה"ל הזעיקו מסוק על מנת לפנותו לבית חולים, אך מצבו היה אנוש ולבסוף נקבע מותו.

על פי תיחקור ראשוני עולה כי יש נהלי בטיחות שלא נשמרו במהלך תרגול הפתע, החיילים לא פרקו את הנשקים שלהם לפני התרגיל, מפקד המחלקה לא לבש אפוד מגן כנדרש ואש חיה נורתה למרות שבמהלך התרגיל אין צורך לנקור את הנשק.

כעת, יממה לאחר האירוע, החייל שעמד בעמדת השמירה בתל רומיידה וירה במפקדו מצוי בהלם, והוא מטופל על ידי גורמי מקצוע והמפקדים בפלוגה.

עוצר אימונים

מפקד פיקוד המרכז, האלוף רוני נומה, מינה ועדת מומחים בראשות אלוף-משנה רונן תמים, ראש מטה עוצבת עידן, לתחקור נסיבות האירוע. כמו כן, המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירה לנסיבות האירוע. בעקבות שורת תאונות הבטיחות שהתרחשו לאחרונה, הרמטכ"ל הורה על עוצר אימונים ביום חמישי הקרוב בכל יחידות הצבא והקדשתו לנושאי בטיחות. פורום המטה הכללי יכונס לעיסוק בסוגיה.

לפני כשבועיים נפצע חייל צה"ל מפליטת כדור במהלך חופשת סוף השבוע בביתו בתל אביב. בעקבות כך מינה מפקד פיקוד המרכז, האלוף רוני נומה, ועדת חקירה וכן נפתחה חקירת מצ"ח בנושא. בחודש שעבר נהרג יובל מנע, חייל בחטיבת הצנחנים, בהתהפכות ג'יפ בגבול עזה. בשל ממצאי הבדיקה הראשוניים, הונחו הכוחות לנעול את דלתות הג'יפ באמצעי המותקן בו, ולבצע תרגול של התהפכות כלי רכב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!