דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הודו

יחסי ישראל - הודו / ראש ממשלת הודו בביקור היסטורי בישראל, "נתיב של שותפות עם ישראל"

ראש הדמוקרטיה הגדולה בעולם נחת בישראל, ומעדכן את העוקבים אחר חשבון הטוויטר שלו בעברית | לאחר שביקר אתמול בחווה לגידול פרחים, יד ושם וקבר הרצל, יקיים מודי פגישות עבודה עם נתניהו ומפגש המוני עם הקהילה ההודית בישראל | נמסטה

ביקור ראש ממשלת הודו בישראל (צילום: שלומי כהן/ פלאש 90).
ביקור ראש ממשלת הודו בישראל (צילום: שלומי כהן/ פלאש 90).
שי ניר

ראש ממשלת הודו, נרנדה מודי, הגיע אתמול (שלישי) לביקור רשמי ראשון והסטורי, במדינת ישראל. בשדה התעופה קידמו את פניו של מודי ראש הממשלה נתניהו ושרים, "פעם הראשונה שראש ממשלת הודו מבקר בישראל", אמר נתניהו בהתרגשות בעת קבלת הפנים. "אנו מקבלים אותך בזרועות פתוחות. אנחנו אוהבים את הודו. אנחנו מעריצים את התרבות שלך, את ההיסטוריה שלך, את הדמוקרטיה שלך, את המחויבות שלך לקידמה." נתניהו התייחס לנושאים שיעמדו במרכז הביקור, "השותפות בינינו היא בתחומי המים, החקלאות, הביטחון, האנרגיה ותחומים רבים אחרים" והוסיף, "אנחנו מקימים קרן חדשנות בסך 40 מיליון."

ביקור ראש ממשלת הודו בישראל (צילום: שלומי כהן/ פלאש 90).
ביקור ראש ממשלת הודו בישראל (צילום: שלומי כהן/ פלאש 90).

"כבוד לי להיות ראש הממשלה הראשון שמגיע לישראל. אנחנו משתפים פעולה מול איומים כמו טרור. הביקור שלי הוא התחלה של נתיב של שותפות עם ישראל", אמר מודי לאחר נחיתתו. "הודו מחשיבה את ישראל כשותפה לצמיחה מתמשכת", בחשבון הטוויטר שלו כתב מודי בשפה העברית, "שלום עם ישראל! היום אני מתחיל ביקור מיוחד והיסטורי במטרה לחזק את הקשר בין הודו וישראל."

התחנה הראשונה של מודי בישראל היתה ביקור בחוות 'דן דנציגר' במשמר השבעה, בה קיבלו סקירה על גידולי פרחים ופיתוחים חדשניים בתחום ההשקיה. במחווה לביקורו של מודי, קראו על שמו מגדלי הפרחים בחווה זן של חרצית (chrysanthemum) בצבע לבן. נתניהו שיבח את אנשי החווה ואמר, "מכון וולקני, שעושה חלק גדול מהמחקר הזה, הוא מוסד המחקר החקלאי המוביל בעולם. אני אומר שאין שני לו, במלוא הצניעות. האנשים הללו עושים דברים מדהימים ואפשר להגדיל את הפריון של היבול, של ההשקיה, של האדמה ושל המקנה באמצעות המחקר פורץ הדרך שהם עושים."

הטכנולוגיות שהוצגו במהלך הסיור היו מכונה לאיתור רמת הסוכר בפירות, חיישנים לעצים שמאפשרים להתחקות אחרי מסלול זרימת המים דרך הצמח, וטכנולוגיה המאפשרת בקרה מדויקת על מערכת ההשקיה במגוון גידולים. בהודעת שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) שהיה חלק מהסיור, נמסר כי הוא ואנשי משרד החקלאות בישראל יחד עם מקביליהם בהודו, מקדמים בתקופה האחרונה תכנית משותפת לשדרוג שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, מתוך כוונה למקסם את היכולות הישראליות בחקלאות ההודית. "לחקלאות הישראלית יש יתרונות עצומים בעיקר בזכות הידע והטכנולוגיה שפותחו על ידי החוקרים והחקלאים הישראלים. שיתוף הפעולה עם הודו בתחום החקלאות מצוין אבל יש עוד מה לעשות ואני מאמין שבקרוב נגיע לגבהים חדשים".

בהמשך נתניהו ומודי ביקרו במוזיאון 'יד ושם', סיירו בהיכל השמות וב'יד לילד' והשתתפו בטקס זיכרון ב'אוהל יזכור'. בתום הביקור הציע נתניהו למודי לחרוג מהלו"ז הרשמי שפורסם ולבקר בקבר חוזה המדינה בנימין זאב הרצל ומודי נענה.

"אנו מתמודדים עם אתגרים משותפים, הראשון שבהם הוא להביס את כוחות הטרור שמשתוללים ברחבי העולם ומאיימים על שתי מדינותינו. ולכן אנו חייבים להתייצב יחד במאבק זה, כפי שאנו פועלים יחד למען עתיד טוב יותר", אמר נתניהו בהצהרה משותפת לשני המנהיגים במעון ראש הממשלה.

ביקור ראש ממשלת הודו בישראל (צילום: שלומי כהן/ פלאש 90).
ביקור ראש ממשלת הודו בישראל (צילום: שלומי כהן/ פלאש 90).

היום (רביעי) יקיימו נתניהו ומודי פגישת עבודה ולאחר מכן יקיימו טקס החלפת הסכמי שיתוף פעולה והצהרות משותפות. בשעות אחה"צ יבקרו השניים באגף למורשת הודו במוזיאון ישראל, ובערב ישתתפו באירוע המוני מטעם ראש ממשלת הודו, מודי, לקהילה ההודית החיה בישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!