דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חמאס

בארץ / דיווח: ישראל וחמאס קרובות לעיסקת חילופי שבויים

עיתון לבנוני טוען כי ארגון הטרור ומדינת ישראל קרובות להסכם חילופי שבויים | משפחות מנגיסטו, גולדין ושאול: "לא עודכנו על המהלך"

אברה מנגיסטו (מימין), אורון שאול והדר גולדין (צילום: המטה לשחרור אברה מנגיסטו ופלאש 90)
אברה מנגיסטו (מימין), אורון שאול והדר גולדין (צילום: המטה לשחרור אברה מנגיסטו ופלאש 90)
דוד טברסקי

דיווח בעיתון הלבנוני 'אל-אחבאר': סיכוי להסכם בין חמאס לישראל להחלפת שבויים, כך פורסם הבוקר באתר Ynet. לפי הדיווחים, העסקה תתבצע בשני שלבים, בדומה לעסקה מול החמאס בשנת 2009, אז שוחררה קלטת וידאו של גלעד שליט תמורת שחרור אסירות פלסטיניות. המקורות בעיתון הלבנוני מסרו שהשלב הראשון בעסקה אמור להתרחש בחודשים הקרובים בתיווך של רוסיה, מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב.

לפי הפרסום ב-Ynet, בתמורה למידע, דורש חמאס את שחרורם של האסירים שוחררו בעסק שליט, ונעצרו שוב ע"י ישראל. חמאס טוען "בנוסף לשני החיילים אורון שאול והדר גולדין, הארגון מחזיק בידיו משהו שיאפשר לו לשחרר את כל האסירים בבתי הכלא בישראל". בנוסף לכך, דרש חמאס לשחרר בני נוער, נשים, אסירים אשר יושבים במעצר מנהלי בישראל, ופוליטיקאים פלסטינים.

חמאס מחזיק בגופותיהם של החיילים אורן שאול והדר גולדין שנפלו במהלך מבצע צוק איתן, ועד היום הוא מתייחס אליהם כשבויים חיים, למרות שמדינת ישראל קבעה שהם אינם בין החיים. בנוסף לכך, מחזיק החמאס שלושה אזרחים שבויים – אברה מנגיסטו, הישאם-סייד וג'ומעה אבו ענימה. בשנה האחרונה נעשו מספר מאמצים לנסות לייצר ציר התקשרות מול החמאס ונסיונות ללחוץ על חמאס לשחרר את השבויים והנעדרים, אך עד היום כולם עלו בתוהו.

ב-Ynet מצויין כי ישראל לא הגיבה למידע החדש שפורסם, אך ידוע שבמהלכך תיווכים מהעבר ישראל הציעה לחמאס את שחרורם של עצורי עסקת שליט שלא נשפטו, 53 במספר, תמורת השבויים, אך חמאס דרש ששחרור האסירים יהיה רק חלק ראשון בעסקה.

משפחת גולדין הגיבה לדיווחים: ״במהלך שלוש השנים האחרונות ידענו הרבה סבל ואכזבה בכל הנוגע להשבתו של בננו ואחינו הדר חזרה לישראל ולחיק המשפחה. אנו כמשפחה לא קיבלנו כל דיווח מגורם ישראלי רשמי על מגעים כלשהם ולכן אנו ממשיכים לשאת תפילות לשובו של הדר. אנחנו ממשיכים במאמצים שלנו לשכנע את ממשלת ישראל לשנות את המשוואה ולהפוך את האחזקה בחיילי צה״ל ובאזרחי ישראל מנכס לנטל עבור חמאס״.

ממטה המאבק לשחרורו של אברה מנגיסטו נמסר: "משפחת מנגיסטו לא קיבלה כל עדכון. המשפחה מצפה מממשלת ישראל ומהעומד בראשה כי כל עסקה תכלול את כל השבויים והנעדרים הישראלים המוחזקים בידי חמאס ללא יוצא מהכלל."

בני משפחת מנגיסטו מגיבים לשמועות על עסקה בין ישראל לחמאס"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!