דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

עבודה מסוכנת / הרצליה: עובד נפצע באורח קשה בנפילה מגובה באתר בנייה

העובד נפל הבוקר (ג') מגובה של כ-12 מטרים בקריסת מעלית באתר בנייה בדרך משה דיין בעיר | הוא פונה לבית החולים במצב קשה ולא יציב | פרמדיק מד"א: "הפצוע היה בהכרה, כאוב מאוד, וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה"

אתר בנייה בהרצליה בו נפצע פועל באורח קשה.
 (צילום: הקבוצה למאבק בתאונות בניין)
אתר בנייה בהרצליה בו נפצע פועל באורח קשה. (צילום: הקבוצה למאבק בתאונות בניין)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד בניין נפצע באורח קשה הבוקר (שלישי) בנפילה מגובה של כ-12 מטרים. על פי הדס תגרי, מקימת הקבוצה למאבק בתאונות בניין,  מדובר בקריסת מעלית באתר לבניית פרוייקט "הרצליה הילס", בו נהרג לפני שנה וחצי תודור דובראש ז"ל. הפצוע הבוקר הוא מהנדס שעמד על מעלית שקרסה.

אתר הבנייה בהרצליה בו בו נפצע פועל באורח קשה.(צילום: הקבוצה למאבק בתאונות בניין)
אתר הבנייה בהרצליה בו בו נפצע פועל באורח קשה.
(צילום: הקבוצה למאבק בתאונות בניין)

סמוך לשעה 8:00, התקבל דיווח במרחב ירקון של מד"א תאונה באתר, שבדרך משה דיין בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו את העובד, גבר כבן 30, לבית החולים איכילוב, כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית ומצבו מוגדר קשה ולא יציב.

"כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 30 שוכב כשהוא בהכרה, כאוב מאוד וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה" סיפר פרמדיק מד"א, אלעד דרעי, "הענקנו לו מיד טיפול רפואי שכלל קיבועים, חבישות, ועצירת דימומים וניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיעה במקביל פינתה אותו במהירות לבית החולים".

על פי תגרי, באתר בנייה זה, בביצוע חברת "סיוון ביצוע" – מבית צמח המרמן ובייזום חברת 'אזורים' ביחד עם 'עופר השקעות בע"מ', נהרג תודור דובראש, אזרח מולדובה לאחר שנפל מגובה בתאונה שהתרחשה בדצמבר 2015. באתר אחר בביצוע 'סיוון ביצוע' ובייזום 'אזורים' (ביחד עם קבוצת איציק תשובה), ברח' עוזי חיטמן 1 בנתניה, התרחשו שתי תאונות קטלניות בשנת 2015, בהן נהרגו שני עובדים.

אתר הבנייה בהרצליה בו בו נפצע פועל באורח קשה.(צילום: הקבוצה למאבק בתאונות בניין)
אתר הבנייה בהרצליה בו בו נפצע פועל באורח קשה.
(צילום: הקבוצה למאבק בתאונות בניין)

ביום ראשון האחרון נפל עובד, כבן 40, מגובה של ארבעה מטרים באתר בנייה ברחוב גל בירושלים. הוא פונה על ידי כוחות מד"א לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא במצב בינוני וסובל מחבלות בראשו. עובד נוסף, בן 46, נפל מגובה של שני מטרים באתר בנייה ברחוב רבקה גובר באשקלון ופונה לבית החולים ברזילי כשהוא במצב בינוני עם חבלה בגב.

ביום שבת האחרון נפל אל מותו העובד אמין זובידאת, בן 48, מגובה של כעשרה מטרים, במהלך עבודות שיפוצים על גג מבנה מפעל י.מ.א בקיבוץ עין המפרץ. זובידאת, תושב בסמת טבעון, הוא ההרוג ה-16 בתאונות בנייה מאז תחילת השנה. מדוברות המשטרה נמסר כי נפתחה חקירה פלילית בשיתוף חוקרי משרד העבודה.

פראמדיק מד"א אדריאן אוקמפו סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 40 שוכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעות קשות בגופו. ביצענו מספר בדיקות רפואיות אך הוא היה ללא רוח חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

ביום רביעי בשבוע שעבר נפגע עובד באורח קשה ממכת חום במהלך עבודות בנייה באתר ברחוב יצחק הנשיא באשדוד. פראמדיק מד"א חיים לוין סיפר כי "בכניסה לאתר שכב גבר כבן 30 כשהוא מעורפל הכרה עם סימני מכת חום. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, שכלל קירור ותרופות, והוא פונה במצב קשה לבית החולים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!