דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות

מחאה / יוצרים התלוננו במשטרה נגד מירי רגב: "הסיתה נגדנו"

לדברי היוצרים, קריקטורה שהציגה רגב בדיון בכנסת, המציגה אותם כפוגעים בישראל, מהווה "הסתה פרועה נגד ציבור רחב של יוצרים" | רגב בתגובה: "הגשת התלונה הזו היא קריקטורה בפני עצמה"

יוצרים בפתח תחנת המשטרה בדיזנגוף מגישים תלונה נגד השרה מירי רגב בגין איומים והסתה (תמונה באדיבות איגודי היוצרים)
יוצרים בפתח תחנת המשטרה בדיזנגוף מגישים תלונה נגד השרה מירי רגב בגין איומים והסתה (תמונה באדיבות איגודי היוצרים)
דוד טברסקי

עשרות יוצרים הגיעו אתמול (שלישי) לתחנת המשטרה בדיזינגוף סנטר בת"א והגישו תלונה נגד שרת התרבות מירי רגב (ליכוד) בגין הסתה. על פי ההודעה שהוציא איגוד היוצרים, את הקריקטורה שהציגה רגב במסגרת דיון שהתקיים ביום שני בוועדת הכספים "לא ניתן לפרש אלא כהסתה פרועה נגד ציבור רחב של יוצרים, שחקנים, מפיקים ועובדים בכלל, ובפרט נגד אלו המתגוררים או/ו הפועלים בתל אביב."

Posted by ‎Miri Regev מירי רגב‎ on Tuesday, July 11, 2017

 

היוצרים מוחים על כך שהוצגו על ידי השרה כגנבי כספי ציבור ועל אמירתה כי "בשנה הבאה יכאב למוסדות התרבות בתל אביב – ובגדול." בהודעת הפעולה נרשם כי היוצרים רשאים לגשת לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה כנגד רגב ומנהלי משרדה. "אווירת האיום, ההתעמרות הממשלתית, ההסתה, הלעג והבוז שרוכש משרד התרבות ליוצרי התרבות הישראלים חייבת להיפסק" נכתב בהודעה.

עמית ליאור, יו"ר אגודת התסריטאים, אמר ל'דבר ראשון' לאחר שהגיש תלונה נגד השרה ומנכ"ל משרדה, כי הקריקטורה שהציגה רגב בה מוצג אדם עם מסיכה שמסתיר בידו האחת את דגל ישראל הבוער ומנסה בידו השניה להוציא כסף מכספומט עליו כתוב 'משרד התרבות', מזכירה קריקטורות אנטישמיות. הוא הוסיף כי "לשרה אין שום מושג בממלכתיות ומה תפקידה של שרה שצריכה להיות נציגה של כל העם. אני מרגיש שקיים עליי ועל חבריי איום פיזי המתסיס לאלימות ושיש כאן הסתה שמאיימת על הזכות שלי להתפרנס ובאופן כללי הסתה נגד יוצרים."

ליאור סיפר כי בחודשים האחרונים קיבל מספר איומים על חייו לאחר שכתב פוסט מחאתי כלפי התנהגותה של השרה. "אמרו לי שיקחו אותי לסיבוב בבית הקברות, ימצאו לי את הקבר שלי ויקברו אותי בתוכו." לדבריו, מדובר בתופעה רחבה שהחריפה בשנים בהן מכהנת רגב כשרת התרבות, והיא מנת חלקם של אמנים רבים. "זה כבר הגיע לאלימות. ראינו שמישהו הגיע לביתו של יהונתן גפן והיכה אותו וזה עלול לקרות עוד פעם."

מירי רגב (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
מירי רגב (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

עוד ציין ליאור כי לא מדובר במחאה של שמאל נגד ימין, וציין כי הגיעו אליו מספר פניות מאמנים המזוהים עם הימין שמאסו לדבריהם, בשיח האלים שמובילה רגב. "אני חושב שלא מעט אנשים במדינה הזאת מאסו בהתלהמות הזו ובהתנהגות הזו" סיכם ליאור, "מדובר במישהי ששוסעת שסע עמוק בתוך העם."​

תגובת השרה רגב לדברים: "הגשת התלונה הזו היא קריקטורה בפני עצמה. התמונות שפרסמתי מביעות את הגבול הברור שהמדינה צריכה לשים כנגד אלו החותרים והמסיתים נגדה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!