דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יורו כדורגל נשים 2017

יורו נשים / הפעם זה הרגע שלהן, ומישהי, אולי, תחזור הביתה עם גביע | בית ד'

פורטוגל תילחם כנגד כל הסיכויים, הסקוטיות ישחקו לראשונה בתחרות, רגע אחרי שנלחמו על תנאי העסקתן, ספרד רוכבות על גל עליית מעמדו של כדורגל הנשים במדינה, ואנגליה תנסה להיפטר מתדמית הלוזרית | הכירו את קבוצות בית ד' לקראת היורו שיפתח בשבוע הבא

צופים במשחק כדורגל ביורו לנשים (תמונת ארכיון: AP Photo / LEHTIKUVA / Jussi Nukari).
צופים במשחק כדורגל ביורו לנשים (תמונת ארכיון: AP Photo / LEHTIKUVA / Jussi Nukari).
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בית ד' זימן לנו ארבע נבחרות ששהסיכוי שלהן להמשיך הלאה מתחלק לחצי: מן הצד האחד נמצאות סקוטלנד ופורטוגול, להן זו השתתפות ראשונה באליפות ומן הצד השני ישנן ספרד ואנגליה – נבחרות מהדרג הבינוני פלוס, שרוצות להגיע כמה שיותר גבוה.

כדאי לשים לב לדיאנה סילבה מלכת השערים של ספורטינג ליסבון, לשלישיית ההגנה האנגלית שהצלחה שלהן תוביל אותן רחוק, לסקוטיות המאומנות היטב ולספרדיות שסופרות את הדקות לשריקת הפתיחה כדי להשכיח את אי הצלחתן במונדיאל.

פורטוגל

דירוג פיפ"א: 38

הישג שיא: השתתפות ראשונה באליפות

הנבחרת הפורטוגלית מגיעה להולנד כנגד כל הסיכויים. היא הנבחרת היחידה שהעפילה לטורניר מהדרג הרביעי, ובשביל לתת פרופרציות – הוא הדרג שבו נבחרת ישראל נמצאת. אם כך, הדבר הראשון שהיא מעוניינת להוכיח זה שיש כדורגל נשים במדינה ושהיא לא מתכוונת לשמש כתפאורה.

סביבת הנבחרת שהמקבילה הגברית שלה מחזיקה בתואר הנכסף, מבינה שדאבל מעורב לא הולך להיות כאן, אבל צבירת ניסיון, חשיפה ברמה יבשתית והשתתפות ראשונה בטורניר גדול – לגמרי כן.

הכדורגל המקומי בעלייה, ואלו שלוש דוגמאות שממחישות את זה בצורה הטובה ביותר:

חזרתה של קרול קוסטה הבלמת הכשרונית בת ה-27 לפורטוגל אחרי שבע שנים מוצלחות בליגה הגרמנית הראשונה והשנייה, בה שיחקה כ-130 משחקים וכבשה 10 שערים. קוסטה ילידת בראגה החליטה להצטרף לאלופה החדשה והמרעננת, קבוצת ספורטינג ליסבון, ולעזור לה לשמור על האליפות ולהעפיל לשלב הבתים בליגת האלופות. מצטרפת אליה כוכבת נוספת – אן בורגס בת ה-27, שחקנית הכנף שמשחקת בקבוצת צלסי האנגלית ובהחלטה משותפת עם המועדון היא מושאלת בחצי השנה הראשונה של העונה לספורטינג ליסבון.

גם דולורס סילבה החליטה בדומה לקרול ואן לחזור לליגה המקומית לקבוצת בראגה לאחר שש שנים בגרמניה.

החלטות אלו משקפות את ההתקדמות של כדורגל הנשים במדינה בה הקבוצות המובילות הן בראגה, בנפיקה, באובישטה וכאמור ספורטינג ליסבון.

שחקנית נוספת שמומלץ לעקוב אחריה היא קלאודיה נטו בת ה-29, שיאנית ההופעות בנבחרת עם 106 משחקים, שמשחקת באלופת שבדיה לינקופינגס.

עלייה של הנבחרת בהובלת פרנצסקו נטו לרבע הגמר תיחשב סנסציה. נותר רק לאחל להן לנצח את סקוטלנד – יריבה בסדר הגודל שלהן.

סקוטלנד

דירוג פיפ"א: 21

הישג שיא: השתתפות ראשונה באליפות

הסקוטיות מגיעות בפעם הראשונה למעמד אליפות אירופה והן עושות זאת בזכות עצמן ובזכות עבודת הצוות והקבוצתיות. זו אחת הנבחרות המבוגרות שיש בטורניר ותוסיפו לכך שגם המאמנת אנה סיגנאל בתפקידה מאז 2005. עושה הרושם שיחד עם זאת, הנשים עושות היסטוריה מקומית. בנוסף, מדובר בטורניר שמהווה סופה של תקופה. לא בכדי כבר בחודש אפריל פרסמה ההתאחדות כי לאחר הטורניר בהולנד תיכנס לתפקיד המאמנת הקפטנית ושחקנית העבר שלי קאר.

מאורע נוסף המעסיק את קהילה הספורטיבית הסקוטית הוא המאבק המתוקשר של השחקניות בהובלת הקפטנית בת ה-35,  גמה פיי, למען יצירת תנאים טובים יותר לשחקניות הנבחרת הלאומית. זה הגיע למצב העגום בו הסקוטיות מאיימות לשבות ולא לשחק באליפות עצמה אם דרישותיהן לא יתקבלו.

רק שלושה שבועות לפני שריקת הפתיחה נוצר ההסכם עליו אמרה השחקנית האלי לאודר: "אנו שמחות שזה נגמר. כעת אנחנו יכולות באמת להתרכז בהכנות ליורו".

בליגה המקומית, האלופה הבלתי ניתנת לעצירה היא גלאזגו סיטי, לה תשע אליפויות ברציפות. אחת מכוכבות הנבחרת היא שחקנית הקבוצה, הקשרית גואנה לאב בת ה-31 שהופעתה הראשונה במסגרת הנבחרת הייתה אי שם ב-2002.

עוד שחקנית שמומלץ לצפות לה זו ג'ין רוס, הכובשת המצטיינת במוקדמות, החלוצה של אלופת אנגליה מנצסטר סיטי שהבקיעה 10 שערים ב-20 משחקים.

ציפיות גבוהות אין מהנבחרת הסקוטית, ולמרות זאת מאמנת הקבוצה סיכמה יפה את המקום בו הן עומדות כשאמרה כי מדובר ב"סגל חזק. כל השחקניות התאמנו קשה כדי להגיע לכאן ועל כך מגיעה להן ההזדמנות לשחק באליפות אירופה."

נבחרת ספרד

דירוג פיפ"א: 13

הישג שיא: מקום שלישי,1997

זו הפעם השלישית בלבד שהנבחרת מעפילה לאליפות אירופה אך השנייה ברציפות. שחקניות הנבחרת, שכמעט כולן משחקות בליגה המקומית המשתפרת יישמחו לעשות העתק הדבק של הופעתן על המגרש גם בהולנד.

עלייתו של כדורגל הנשים בספרד התאפשר ברגע שקבוצות הבוגרים כגון ברצלונה, ולנסיה ואתטליקו מדריד החליטו לתמוך ולהקים קבוצות. לא רק שמוקמים חוגי אוהדים שבאים בהמוניהם לאיצטדיונים אלא שיש גם הצלחות. חשוב לציין שבריאל מדריד חושבים להקים קבוצה רק עכשיו.

ברצלונה בהובלת שחקניות הנבחרת ברברה לאטור, ויקי לוסידה והכישרון העולה, מריה קלדנטי בת ה-21, היא הקבוצה המקומית הראשונה שהעפילה לחצי גמר ליגת האלופות השנה. אך למרות ההישג האלופה המקומית בשנה זו היא אתלטיקו מדריד שהתכבדה לקיים את חגיגות האליפות בויסנטה קלדרון יחד עם 50 אלף אוהדים – תרבות ספורט להמונים.

הספרדיות באות להולנד גם במטרה להתאושש מטראומת אליפות העולם בקנדה שהתקיימה לפני שנתיים, שם הגיעו למקום האחרון בבית שלהן, בטורניר עגום, שכלל גם יחסים עכורים עם מאמן הנבחרת דאז, איגנסיו קווארדה. קווארדה סיים את תפקידו לאחר 27 שנים בתפקיד בתגובה למכתב של שחקניות הסגל בו ביקשו רוחות של שינוי בתחום המקצועי. השינוי אכן הגיע, את שלב המוקדמות סיימו הספרדיות עם שמונה ניצחונות בשמונה משחקים.

בין האחראיות לכך שהנבחרת ספגה רק שני גולים לכל אורך המוקדמות היא הבלמת אירנה פרדס, שחקנית סגנית אלופת אירופה – פריז סן זרמן.

מי שתחסר באליפות היא חברתה של פרדס לקבוצה הצרפתית והכובשת המצטיינת של הנבחרת, ויקטוריה בוקאטה, שבהפתעה גמורה לא זומנה לסגל על ידי המאמן ג'ורג וילדה, דבר שעורר תגובות רבות.

הציפיות מהספרדיות הן כאמור, למחוק את אירועי קנדה ולהעפיל בסטייל אל עבר השלב הבא.

נבחרת אנגליה

דירוג פיפ"א: 5

הישג שיא: מקום שני, 1984,1995

סיקור על נבחרת אנגליה ייפתח עם משפט אנגלי טיפוסי לפני טורנירים גדולים: "הפעם זה הרגע שלנו, אנגליה תחזור הביתה עם גביע." במרבית הפעמים זה נגמר באכזבה. והפעם?

מצד אחד האנגליות מגיעות לאליפות אירופה לאחר שלא עברו את שלב הבתים מאז 1995. מצד שני הן הגיעו למקום השלישי באליפות העולם האחרונה וסיימו את שלב המוקדמות הנוכחי במקום הראשון.

את ההגנה האנגלית מובילות שחקניות מנצסטר סיטי, האלופה המקומית. דמי סטוקס, סטפני יוטון ולוסי ברונז הן האחראיות לכך שהאנגליות ספגו רק גול אחד מתוך שמונת המשחקים.

האהדה לכדורגל באי הבריטי היא ענקית, ובכל שנה כמות האוהדים למשחק רק עולה. למשחק הגביע שהתקיים בוומבלי בין מנצ'סטר סיטי לברמניגהאם, הגיעו 35 אלף איש – שיא כל הזמנים. רמת המשחק גם היא עולה, שיקוף יפה לנתון הזה הוא שבכל סגל הנבחרת ישנה רק שחקנית אחת שמשחקת מחוץ לאנגליה וגם זה דבר חדש יחסית. שמה של השחקנית הוא טוני דוגאן שעברה בימים האחרונים ממנצ'סטר סיטי לברצלונה. החלוצה המוכשרת בת ה-25 שכבשה 20 שערים ב-44 המשחקים במדי הקבוצה, מצאה עצמה בתוך קרב יוקרה בין שני המועדונים הגדולים, בו בחרה לעבור יבשת ולהמשיך לפתח את עצמה כשחקנית מהטובות בעולם. מעניין איך ייראה המפגש בינה לבין חברותיה לעתיד בעת שנבחרתה תשחק מול ספרד.

הטורניר יהיה כנראה האחרון בקריירה המפוארת של פארה ווילאמס שחקנית הקישור של ארסנל ושיאנית ההופעות בנבחרת שלושת האריות עם 162 הופעות. את הופעתה הראשונה עשתה לפני 15 שנה בהיותה בת 17 בלבד.

האנגליות בראשות המאמן מארק סמפסון מגיעות להולנד עם רצון עז להראות ליבשת כולה שאנגליה יכולה לצאת מתדמית הלוזריות שנדבקה לה ולהעלות חיוך גדול בקרב כל האוהדים שנמצאים בבית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!