דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תיק 1000

הולך ומסתבך / נתניהו יוצא למתקפה: "כותרות מפוצצות עם האשמות חסרות בסיס"

ראש הממשלה הנחה את מקורביו להגן עליו ועל ממשלתו בתקשורת | בפייסבוק כתב נתניהו: "לעם ישראל יש פתחון פה להגיד את דעתו ואת האמת - ולחשוף את שקריהם באמצעות הרשתות החברתיות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אמיל סלמאן / לע״מ).
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אמיל סלמאן / לע״מ).
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן היום (חמישי) ללשכתו לישיבת התייעצות גורמים מסביבתו – שרים וחברי כנסת מהליכוד המקורבים אליו, על רקע ההתפתחויות בפרשיות הפליליות השונות בהן נעצרו ונחקרו מקורביו. "מאחורי מסע ההכפשות הזה אין שום עובדות. בדיוק ההפך הוא הנכון." אמר נתניהו למקורביו. ראש הממשלה הודה לח״כים ולשרים על תמיכתם הברורה בו, ואמר להם שהתשובה הטובה ביותר למסע השקרים – היא לומר בקול ברור את האמת.

בפגישה השתתפו שרת התרבות מירי רגב, השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי, שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, שר התקשורת איוב קרא, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, ח"כ מיקי זוהר, ח"כ יואב קיש וח"כ אמיר אוחנה.

חלק מחברי הכנסת כבר התייצבו מול מצלמות הטלווזיה, והחלו את מסע ההגנה על ראש הממשלה, כפי שציפה מהם, בינהם ח"כ זהר, שאמר "אנו יוצאים להתקפה, נמאס מכל ההכפשות הבלתי נסלחות כלפי רה"מ, יש בידינו נתונים חותכים שאין לרה"מ שום קשר לאף אחת מהפרשות המדוברות. הגיע הזמן להפסיק לנסות להאשים אותו בכל דבר שקורה במדינה. צריך לחדול מהגישה הבלתי סבירה הזו בה תמיד רה"מ אשם עד שלא יוכח אחרת."

גם נתניהו עצמו לא מתכוון לשבת בצד, ותוקף בפוסט בדף הפייסבוק שלו את התקשורת, לה הוא קורא 'פייק ניוז':


שמו של נתניהו נקשר בארבע בדיקות וחקירות המתנהלות כרגע. בחלקן נבדקת מעורבותו הישירה, ובחלקן שמו לא נקשר אך בכירים המקורבים לו, כן מעורבים.

'תיק 1000' 'תיק המתנות', עוסק במתנות שנתניהו ומשפחתו קיבלו לכאורה, ובצורה לא כשרה, מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. 'תיק 2000' עוסק בקשרי הון שלטון במסגרתו נחשף כי נתניהו קיים מו"מ עם ארנון (נוני) מוזס המוציא לאור של העיתון "ידיעות אחרונות" לקידום חוק שיגביל את תפוצת העיתון 'ישראל היום', אשר בבעלות מקורבו של נתניהו שלדון אדלסון, בתמורה לסיקור חיובי בעיתונו של מוזס. 'תיק 3000' עוסק בפרשת רכישת הצוללות מחברת טיסנקרופ הגרמנית. בימים האחרונים תפס תיק הצוללות תאוצה בעקבות עיכובים לחקירת אזהרה של שבעה חשודים בפרשה להם מיוחסות עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, עבירות מס, והלבנת הון.

המקורבים נחקרים

בית המשפט האריך היום (חמישי) את מעצרם של סגן ראש המטה לביטחון לאומי (המל"ל), אבריאל בר יוסף ואיש העסקים, נציג חברת טיסנקרופ, מיקי גנור עד ליום שני הקרוב. חשודים נוספים בפרשה, הנמצאים במעצר בית, הם מקורבו של נתניהו דוד שמרון ומפקד חיל הים לשעבר, האלוף במילואים אליעזר (צ'ייני) מרום. המשטרה אסרה כל תקשורת בין נציגיה הישראלים של החברה הגרמנית לחברה בגרמניה ובנוסף נאסר על שמרון ליצור קשר עם נתניהו.

מנכ"לית בזק סטלה הנדלר נשלחה לפנות ערב לתשעה ימי מעצר בית. השופטת אמרה כי "יש חשש סביר לשיבוש שאי אפשר להתעלם ממנו. החשדות הם ברמה אחרת ממה שהיה בדיון הקודם". הנדלר תפקיד ערבות של 700 אלף שקל ונאסר עליה לצאת מהארץ ל-180 יום.

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, מינוי אישי של נתניהו, נחקר היום בפעם השניה במסגרת פרשת בזק. פילבר נחקר במשרדי הרששות לניירות ערך בחשד לביצוע עבירות על טוהר המידות ועבירות ניירות ערך. אתמול גם פורסם דוח מבקר לשוק התקשורת ובו עולה חשש חמור לשחיתות של פילבר, בכך שהתיר לבזק להתמזג עם YES בניגוד לעמדת בכירי המשרד ולנהלי העבודה המקובלים, ובעיתוי שהיה דרוש לבעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', הנחקר בימים אלה בעצמו, החשוד גם הוא בנסיון להעביר מ"בזק" כספים רבים לרשותו בניגוד לחוק, ונעזר לכאורה בסיועו של שלמה פילבר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!