דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פיגוע

ביטחוני / פיגוע ירי בשער האריות בירושלים: שני שוטרים נרצחו, המחבלים חוסלו

בשעות הבוקר התרחש פיגוע ירי באזור העיר העתיקה בירושלים | רס"מ האיל סתאוי ורס"מ כמיל שנאן הם ההרוגים בפיגוע | כוחות הביטחון חיסלו את המחבלים | דוברות המשטרה: "מדובר באירוע חריג וקיצוני"

זירת הפיגוע (צילום: דוברות מד"א).
זירת הפיגוע (צילום: דוברות מד"א).
שי ניר

באזור השעה 7:00 הבוקר נשמעו יריות בשטח הר הבית במתחם הסמוך לשער האריות והתקבל במד"א דיווח על נפגעים. 3 מחבלים פתחו ביריות לעבר כוח משטרה וכוחות הביטחון ניטרלו אותם. 2 פצועים קשה מאד ואחד קל פונו לבתי חולים הדסה הר הצופים ושערי צדק בירושלים. לאחר זמן מה נקבע מותם של 2 הפצועים.

משטרת ישראל הודיעה בצער רב על פטירתם של רס"מ האיל סתאוי ורס״מ כמיל שנאן (הועלו בדרגה לאחר מותם), שוטרי משטרת ישראל אשר נרצחו בפיגוע הטרור שאירע הבוקר (יום ו, 14.07.2017) באזור הר הבית, ירושלים.

מדוברות המשטרה נמסר לאחר חקירה ראשונית של האירוע כי מדובר באירוע חריג וקיצוני. ירי על הר הבית הוא אירוע חמור, רגיש ובעל משמעיות ברמה המדינית והבינלאומית ויטופל בהתאם.

שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע הבוקר הם מוחמד אחמד מוחמד ג'בארין (29), מוחמד חאמד עבד אללטיף ג'בארין (19), מוחמד אחמד מפדל ג'בארין (19). כולם תושבי אום אל פחם וללא רקע ביטחוני קודם.

בהערכת מצב שקיים ראש הממשלה נתניהו עם שר הביטחון, ליברמן, השר לביטחון פנים, ארדן ומפקדי כוחות ביטחון הנחה ראש הממשלה לפרק סוכות האבלים שהקימו משפחות המחבלים באום אל-פאחם. רה"מ נתניהו גם הנחה על חיזוק משמעותי של סידורי הביטחון בדרכי הגישה להר הבית.

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, השתתף בהערכת מצב בזירת הפיגוע בה הוחלט על סגירת הר הבית לכניסת מתפללים עד לסיום חקירת האירוע וזירת הפיגוע והשלמת חיפושים נרחבים בכל רחבי ההר. בפיגוע נפצעו באורח קשה עד אנוש שני ישראלים ושוטר נוסף שנפצע באופן בינוני כך על פי הודעת המשטרה. בהערכת המצב שערך ראש הממשלה הוחלט להמשיך את החקירה במהלך סוף השבוע וכי בהתאם להערכת מצב ביום ראשון, יפתח ההר באופן הדרגתי למבקרים ומתפללים.

תחקור ראשוני של המפכ״ל בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)
תחקור ראשוני של המפכ״ל בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

האירוע החל כאשר 3 מחבלים פתחו באש לכיוון ישראלים ולאחר מכן ברחו לאזור המסגדים בהר הבית. לאחר מרדף הם חוסלו על ידי כוחות הביטחון. על גופותיהם נמצאו אקדח ושני רובים מסוג קרל גוסטב. שטח הר הבית פונה מאנשים ונסגר עד הודעה חדשה.

אקדח ורובה מזירת הפיגוע סמוך לשער האריות (צילום: דוברות מד"א).
אקדח ורובה מזירת הפיגוע סמוך לשער האריות (צילום: דוברות מד"א).

הפראמדיקים של מד"א ישראל ויינגרטן ואהרון אדלר שהגיעו על אופנועי מד"א למקום סיפרו: "סמוך לשער האריות השוטרים הובילו אותנו ל-3 פצועים מירי, ראינו 3 גברים בשנות ה- 30 כשהם מקבלים טיפול ראשוני מהשוטרים במקום הם סבלו מפצעי ירי, 2 מהם היו במצב קשה, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ולאחר דקות של טיפול בשטח העברנו אותם לניידות טיפול נמרץ שלנו שפינו אותם לבית החולים תוך המשך טיפול. הפצוע השלישי היה בהכרה מלאה והתהלך במקום, הוא סבל מפציעות נתזים בצוואר ובגפיים ולאחר טיפול רפואי ראשוני הוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני ויציב."

השר לבטחון פנים גלעד ארדן אמר "הפיגוע היום הוא אירוע קשה וחמור שנחצו בו קווים אדומים, הפיגוע נמצא עדיין בחקירה ויחייב אותנו לבחון את כל סידורי האבטחה בהר ובסביבתו. אני קורא לכל מנהיגי הציבור לפעול להרגעת המצב ולשמירה על השקט בירושלים."

השר להגנת הסביבה, לירושלים ומורשת, זאב אלקין, אמר בעקבות פיגוע הירי בירושלים, שבמהלכו נפצעו שני ישראלים באורח אנוש ואחד נוסף במצב קל עד בינוני, כי "השימוש הציני בהר הבית, כמעין שטח של חסינות להסתה וטרור יצטרך להיפסק. אנחנו לא ששים לפעול בהר הבית, אבל כשצריך נפעל. עצם הרצון של המחבלים להשתמש בהר הבית מתחיל בהסתות, בעבר היו הרבה אירועים של הפרת סדר, שהפסיקה בעזרת מאמצי כוחות הביטחון והשר לביטחון פנים".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג אמר: ‏"פיגוע חמור וכואב מאד במקום הרגיש ביותר. מחזק את ידי הלוחמים וכוחות הבטחון, מתפלל להחלמת הפצועים. נתגבר בלי התלהמות, בקור רוח ואחריות."

ראש הממשלה קיים שיחת עדכון בעקבות הפיגוע עם הרמטכ"ל, השב"כ ושר הביטחון בה הוחלט לסגור היום את ההר מסיבות ביטחוניות ולבצע סריקות נוספות כדי לוודא שאין עוד נשק על ההר.

דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, צייץ בטוויטר מסרים מרגיעים לעולם המוסלמי בהם כתב כי "ישראל מחוייבת לשלום , לביטחון וחופש דת בהר הבית למרות מתקפות הטרור."

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, פרסם אף הוא הודעה מרגיעה בעמוד הפייסבוק בערבית, אלמונסק: ״שלושה מחבלים ביצעו פעולת טרור נפשעת במתחם הר הבית הקדוש וטימאו אותו. הם נכנסו חמושים וביצעו פיגוע טרור. לפיכך, בזמן הקצר הנתון הזה, כוחות הבטחון הישראלים נוקטים בצעדים לראות כי אין כלי נשק במקום. אנו רוצים לשמור על חופש לפולחן, וכוחות המשטרה בפעולתם ניסו לשמור על כך. זהו פיגוע טרור שאינו מקובל עלינו ואנו מקווים שהעולם הערבי כולו יגנה אותו גינוי ברור ונחרץ. אנו מקווים שחופש הפולחן ישוב במהרה להתקיים״.

בתוך כך רשת אל ג'זירה פרצה בציוץ בו היא עידכנה כי היה אירוע בו נהרגו פלסטינים וללא איזכור כי התרחש פיגוע כלל. בציוץ נכתב כי, "שלושה פלסטינים נהרגו מיריות בעיר העתיקה". מאוחר יותר עדכנה הרשת כי "לטענת ישראל" נהרגו השלושה לאחר שפתחו באש על השוטרים.

 

פיגוע בשטח הר הבית (צילום: דוברות המשטרה ירושלים)
פיגוע בשטח הר הבית (צילום: דוברות המשטרה ירושלים)

 

 

אזור הפיגוע בשער האריות (צילום: דוברות מד"א)
אזור הפיגוע בשער האריות (צילום: דוברות מד"א)
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!