דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / דואגים לזכויותיהם: גם משגיחי הכשרות בבאר שבע התאגדו בהסתדרות

עשרות משגיחי הכשרות של העיר יצאו בהפגנתיות מכנס שערכה הרבנות הראשית, זאת על רקע סירוב מארגני הכנס לאפשר ליו"ר ועד הפעולה הארצי של המשגיחים להציג את עמדת ההסתדרות | מאוחר יותר, ערכו כנס בו התאגדו לארגון

משגיחי כשרות. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יעקב נחומי/ פלאש 90).
משגיחי כשרות. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יעקב נחומי/ פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות משגיחי כשרות מהמועצה הדתית של באר שבע יצאו בהפגנתיות מכנס שערכה ביום ראשון שעבר הרבנות הראשית בנושא הרפורמה המתוכננת בהשגחה – על פיה מבקשת הרבנות לצמצם באופן דרסטי את מספר המשגיחים ולהעסיקם כפרילאנסרים. המשגיחים יצאו על רקע סירובה של הרבנות הראשית לאפשר ליו"ר ועד הפעולה הארצי של משגיחי הכשרות, הרב יניב שפירא, להציג את עמדת ההסתדרות בנושא – המתנגדת להפיכתם לעובדי קבלן.

המשגיחים יצאו מהכנס בשעה שמנכ"ל הרבנות הראשית, הרב משה דגן, ומנהל מחלקת הכשרות הארצית, הרב יעקב סבג, ביקשו לשאת דברים. אולם בשעה שרב העיר באר שבע, הרב יהודה דרעי, המתנגד למתווה הרבנות, עלה לדבר, חזרו המשגיחים לאולם. הרב דרעי מתח ביקורת על היעדר נציגות הולמת לרבני הערים בוועדה שהוקמה על ידי הרבנות הראשית לבחינת מערך הכשרות, למעט רב העיר פתח תקווה, והביע חשש כי המתווה החדש יפגע ברמת הכשרות. לדבריו, השיג הסכמה להכנסתם של חמישה רבני ערים נוספים לוועדה, והבטיח שידאגו גם למעמד המשגיחים. בתום דבריו ביקש מהמשגיחים להישאר בכנס ולהאזין לדברי יתר הדוברים, ובירך אותם על יוזמתם להתאגד בהסתדרות ולהקים ועד פעולה של המשגיחים בעיר.

מאיר בביוף, עו"ד רפי מלאכי והרב יניב שפירא (צילום: הוועד הארצי)
מאיר בביוף, עו"ד רפי מלאכי והרב יניב שפירא (צילום: הוועד הארצי)

ועד פעולה זה כינס ביום רביעי כנס נוסף, באולם בית הכנסת משכן שמעון בקריה החרדית בעיר, בו השתתפו יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף, יו"ר החטיבה החרדית בהסתדרות, עו"ד רפי מלאכי, ויו"ר ועד הפעולה הארצי של המשגיחים, הרב יניב שפירא. בכנס זה הצטרפו המשגיחים לשורות ההסתדרות, והדוברים הציגו בפניהם את המאבק הארצי להסדרת תנאיהם. לדבריהם, היות ומשגיחי הכשרות מועסקים על ידי אלפי מעסיקים שונים, הוחלט להקים את הוועד הארצי שהכריז יציגות מול הרבנות הראשית עצמה. בביוף אמר בכנס כי הוא מתרגש לעמוד לראשונה בפני ציבור אנשי מקצוע דתיים בבית כנסת. "אין צודק מהמאבק שלכם, עושים לכם עוול נוראי" אמר, ופנה ליו"ר החטיבה החרדית, "רפי אני מבטיח לך שאם נגיע ליום שנכריז שביתה, לא רק הם ישבתו – אלפי עובדים בנגב ישבתו".

באופן דומה התאגדו לאחרונה גם משגיחי הכשרות בעיר נתניה, ובערים נוספות ברחבי הארץ. ועד משגיחי הכשרות באיזור פתח תקווה מצוי בימים אלו בסכסוך עבודה, בשל כוונת העיר להתחיל להפעיל את מערך הכשרות באמצעות חברות קבלן – ביוזמה עצמאית. ביום שני צפויים הצדדים לשבת לישיבת מו"מ נוספת. ההתאגדות הארצית של משגיחי הכשרות מגיעה בעקבות דרישת בג"ץ לעריכת רפורמה במערך הכשרות, אשר תפריד את יחסי העובד מעביד בין המשגיח לבין העסק המושגח – וחששם של המשגיחים מפני הפיכתם כאמור לעובדי קבלן.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!