דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות

תרבות / לקראת עונה 7 של משחקי הכס: איפה היינו ולאן אנחנו הולכים

אחרי שנדחתה בחודשיים וחצי, וקוצרה לשבעה פרקים בלבד, העונה החדשה של סדרת המופת כמעט כאן | אז אם הזיכרון כבר לא מה שהיה, או שסתם התגעגעתם, דבר ראשון מציג: כל מה שצריך לדעת לפני שהכל חוזר (ויש גם טריילרים)

דאיינריז טארגאריין ודורוגון (צילום: HBO via AP, File).
דאיינריז טארגאריין ודורוגון (צילום: HBO via AP, File).
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

הקיץ הגיע, ואיתו החורף של ווסטרוז. אחרי דחייה בת חודשיים וחצי של תחילת העונה, ואחר מכה נוספת למעריצים, בדמות קיצור העונה לשבעה פרקים בלבד, אפשר סוף סוף להכריז שסיזן סבן איז קומינג (season seven is coming). העונה החדשה של סדרת המופת, "משחקי הכס", מבית HBO, תשודר לראשונה גם בהוט וסלקום טי וי בנוסף ליס. למשכימי קום, ורציניים בלבד, הפרקים ישודרו בישראל ב-4 בבוקר, בצמוד לשידור בארה"ב.

משחקי הכס עמוסה בקווי עלילה מקבילים ומסובכים ולכן הכנו עבורכם תקציר של העונה שעברה, ותזכורת למיקומה של כל דמות בפתח העונה השביעית הבאה עלינו לטובה:

מעלה מלך

במעלה מלך, לאחר שצעדה עירומה ברחובות כדי "לכפר" על חטאיה, באירוע שזכה לכינוי צעדת הבושה (walk of shame) והשיבה לחיים (בערך) את הענק האהוב עליה 'ההר'. פעלה סרסיי על מנת להשיב את כוחה ויראתה. בהתחלה נאלצה להתמודד עם הבשורה על מותה של בתה מירסלה. בנוסף התמודדה סרסיי עם הדרור העליון וצבא הקנאים שלו.

בינתיים, מארג'רי טיירל המלכה, מנסה להשתחרר מהמעצר של הדרור העליון ומנסה לשחרר גם את אחיה לוראס. לאחר שסרסיי אוספת את צבאות לאניסטר וטיירל מול הספט הגדול בדרישה לשחרר את מארג'רי, יוצאים ממנו המלך טומן והמלכה מארג'רי, בליווי הדרור העליון, בהכרזה על ברית חדשה בין הממלכה וכס הברזל לאמונה. ג'יימי נשלח לפקח על המצור על נהרן (ריברן), אותו הוא מסיים בעזרת איום על חייו של בנו של אדמוּר טאלי אדון ריברן.

בטקס הכפרה של לוראס, מוציאה סרסיי את תכנית העל שלה להיפטר סופית מכל אויביה ומפוצצת את הספט בעזרת מטמונים של אש פראית, בדומה לתכנית של המלך אאיריז המשוגע לפני שנרצח. בפיצוץ נהרגו הדרור העליון, האחים מארג'רי ולוראס טיירל ואביהם מייס, בנוסף להמוני אצילים וקנאים דתיים (במשחקי הכס כמו במשחקי הכס מוות מחוץ למצלמה אינו מובטח, לכן על תתפלאו אם נגלה בהמשך שחלק מהם שרדו).

טומן, שחזה בפיצוץ מחלונו במבצר האדום, קופץ מהחלון ומתאבד. בזאת הגשים, סוף סוף, את הנבואה שניתנה לסרסיי בילדותה: "שלושה ילדים יהיו לך, זהוב יהיה שיערם, זהובים יהיו תכריכיהם".

את העונה סיימה סרסיי כשהיא מכתירה את עצמה למלכת ווסטרוז ומתיישבת על כס הברזל כמלכה ולא כעוצרת.

בצפון

ג'ון שלג,  הלורד קומנדר של משמר הלילה, שוכב מתבוסס בדמו לאחר שנדקר בידי חבריו למשמר. קושרי הקשר נגדו מנסים להשתלט על המשמר, בטענה שג'ון בגד בו כשנתן לפראים לעבור את החומה. בינתיים, הנאמנים לו מתבצרים בחדר ביחד עם גופתו, וניצלים כשטורמונד והפראים מגיעים להציל את כבודו של ג'ון ולהעניש את הבוגדים. הכוהנת האדומה מליסנדרה, שעל הדרך גילינו שהיא בעצם אישה זקנה מאד, נענית לבקשתו של סר דאבוס ומחייה את ג'ון (מישהו אמר שגם מוות מול המצלמה הוא וודאי?). ג'ון, המאוכזב מבגידתם של חבריו למשמר, מוציא אותם להורג ומכריז שמשמרתו נגמרה.

בינתיים, סאנסה, שברחה עם תיאון גרייג'וי מידיו האכזריות של ראמזי בולטון, מגיעה לטירת שחור (קאסל בלאק) במטרה להתאחד עם אחיה החורג ג'ון, ביחד הם מנסים להשיג תמיכה מהפראים וממספר בתים בצפון. כך נחשפנו לדמותה המצוינת של ליאנה מורמונט, הילדה בת התשע (בערך), ו- 62 הלוחמים שלה, שמראה יותר תעוזה מרוב הדמויות בעלות הכוח בסדרה.

לייאנה מורמונט (צילום: Helen Sloan, באדיבות yes).
לייאנה מורמונט (צילום: Helen Sloan, באדיבות yes).

באותו זמן בוינטרפל, מחסל ראמזי בולטון את אביו ואחיו למחצה בן יומו, ומשתלט על הטירה. שיא העימות מגיע ב"קרב הממזרים" בין צבאו של ראמזי לצבא של ג'ון וסאנסה, בו ראמזי מובס ברגע האחרון בעזרת תמיכה של פיטר באייליש ואבירי הבקעה, בזכותה של סאנסה. בתחילת הקרב הורג רמאזי את ריקון, אחיהם הצעיר של ג'ון וסאנסה (אילו רק ידע לרוץ בזיג- זג…).

בסיום העונה, סאנסה מאכילה את ראמזי המובס לכלבים שלו, בכך זוכה בנקמה מתוקה לה ולצופים שזוכים סוף סוף לראות את סאנסה האפלה, לאחר שנים של התעללות וגורל אכזר. ג'ון מוכתר כמלך בצפון.

מעבר לחומה

במערה שלו, מלמד העורב בעל אלף העיניים את בראן כיצד לראות חזיונות, וכך אנחנו זוכים לפלאשבקים לסיפורים שקרו לפי תחילת הסדרה. כך גילינו שהודור לא תמיד היה הודור, אלא ילד אורווה בשם ויליס. בנוסף, גילינו גם שג'ון אינו בנו של נד סטארק, כמו שהוא (וגם אנחנו) תמיד חשבנו, אלא בעצם בנה של ליאנה סאטרק וראיגאר טארגאריין.

חיזיון משמעותי שנגלה לעינינו הוא המקור של המהלכים הלבנים, שבמקור היו ראשוני אדם שילדי היער לכדו במהלך המלחמה שהתרחשה ביניהם לפני אלפי שנים. כשבראן מנסה לראות חיזיון לבדו, הוא יוצר קשר מנטלי בינו לבין מלך הלילה מנהיג המהלכים הלבנים, וכשהם תוקפים את המערה בה התחבאו, העורב נהרג וכך גם ילדי היער האחרונים.

הודור, ברגע שריגש את כל צופי הסדרה, החזיק את הדלת ואפשר לבראן ומירה לברוח. כך למדנו ששמו הוא בעצם קיצור של "Hold the Door" (תחזיק את הדלת), שבראן בחיזיון קרא באוזניו של ויליס (הודור) כשהיה ילד, מה שגרם לו להתקף שלאחריו אמר רק את המילה הודור.

לפחות הודור, וגם אנחנו, זכינו לסגירת מעגל כשהבנו סוף סוף את הסיבה לשמו, עליו הוא חוזר על כל הזמן, והודור זכה לבסוף לסגור את הדלת שבראן ציווה עליו לסגור לפני כל כך הרבה שנים. לנו רק נותר לקוות שמלך הלילה לא יחיה גם אותו בתור זומבי.

יחיה מחדש את הודור? אנחנו מקווים שלא! מלך הלילה (צילום: HBO via AP, File).
יחיה מחדש את הודור? אנחנו מקווים שלא! מלך הלילה (צילום: HBO via AP, File).

אחרי שהם בורחים, נתקלים בראן ומירה, בבנג'ן סטארק, דודו של בראן שנחשב מת (אמרנו כבר שמוות לא מול מצלמה לא וודאי?).

מירין

טיריון וואריז מנסים לשלוט, בהיעדרה של דאינריז שמנסה לצאת מהשבי של הדותראקים. דאינריז, כמו דאינריז, שורפת את מתנגדיה, מגייסת את כל הדותראקים לצבאה, ומספיקה להגיע למירין. בזמן שבעלי העבדים תוקפים אותה, היא שורפת את הצבאות שלהם עם דרקוניה.

יארה ותיאון גרייג'וי מגיעים למירין, אחרי שנמלטו מאיי הברזל ואחרי שאביהם ביילון, מת בנסיבות מפוקפקות כשנפל מגשר, בצירוף מקרים בדיוק כשאחיו הצעיר חוזר לאיי הברזל לאחר היעדרות ממושכת.

יארה ודאינריז כורתות ביניהן ברית, עם ניחוח פמיניסטי, לאחר שמכריזות שהאבות של שתיהן היו מלכים רעים ושהן יכולות לשלוט ולעשות טוב ביחד. בסוף העונה נראה צבאה של דאינריז, עם הדותקראים ושאר הפלוגות הנאמנות לה, שט סוף סוף על הספינות של גרייג'וי אל עבר ווסטרוז, אחרי יותר מחמש שנים של ציפייה מצד הצופים. שם מחכה לה ברית שכרת ואריז עם אולנה טיירל, שכל משפחתה נהרגה, ואיליריה חול, שרצחה את גיסה שליט דוראן ולקחה את השליטה לידיה בעוד הפיכה נשית.

כל השאר

אריה, שמקבלת את מאור עיניה בחזרה, משפרת את כישוריה בתור מבקרת תיאטרון, כשהיא נדרשת להרוג שחקנית שמשחקת בהצגות גרוטסקיות של אירועי העבר בווסטרוז, אותן אותן אריה חווה מחדש.

בהמשך, אריה מורדת בחסרי הפנים, ומכריזה שהיא אריה סטארק מוינטרפל ושהיא חוזרת לנקום את נקמתה. בסוף העונה אריה מופיעה מחדש בתאומים, הורגת את וולדר פריי, ומוחקת עוד שם מהרשימה שלה.

שם שאריה חשבה שנמחק מהרשימה הוא כלב הציד שמתגלה כחי (מוות שלא מול מצלמה וכו') וחי חיי שלווה בקהילה דתית, שמותקפת על ידי פורעי חוק שהוא תולה בסופו של דבר.

סם טארלי וגילי הפראית עוצרים אצל אביו של סם בדרך לאולדטאון, שם בסוף ארוחה משפחתית סם גונב את החרב הווליארינית של המשפחה, ובורח עם גילי לאולדטאון כדי להיות מלומד במצוותו של ג'ון.

אז מה מצפה לנו העונה

אחרי שבעונה הקודמת של משחקי הכס מת, סוף סוף, האחרון מבין חמשת המלכים של "מלחמת חמשת המלכים". לאחר שרוב וג'ופרי נרצחו בחתונתם (האדומה והסגולה), ורנלי באראתיאון נרצח בידי צל של אחיו וסטאניס  – שזכה גם לכינוי "אב השנה" – מצא את מותו בסוף העונה החמישית. בתחילת העונה השישית מת, בנסיבות מסתוריות, מלך ילודי הברזל באלון גרייג'וי לאחר מפגש על גשר צר עם אחיו, ששב לאחר מסעות מסתוריים ברחבי הימים.

מותו של האחרון ממלכי מלחמת חמשת המלכים, סותם את הגולל על השלטון הפטריארכלי, וכל העונה השישית היוותה בעצם הכנה עבור מה שאמן התחבולות פיטר באייליש מכנה, באוזני סאנסה, "מלחמת שלושת המלכות".

אמנם, בסוף העונה ג'ון מוכתר כמלך בצפון, אבל ברור שמי שניצחה את "קרב הממזרים" וכבשה מחדש את וינטרפל היא סאנסה, בעזרת הברית שנרקמה עם באייליש ואבירי הבקעה. במעלה מלך, סוף סוף, התיישבה סרסיי על כס הברזל בתור המלכה ולא בתור עוצרת, ונראה שכעת, ללא ילדיה ולאחר ששרפה באש פראית את מרבית יריביה, נראה שאין מי שיעצור אותה. מלבד, אולי, אחיה התאום ג'יימי, שלהזכירכם כבר רצח מלך אחד שאיים לשרוף את כולם.

במזרח, סוף סוף, אחרי חמש עונות, דאינריז והדרקונים שלה בדרך לווסטרוז. המלכה בעלת אלף השמות: דאינריז פרי-סער מבית טארגאריין, הראשונה לשמה משחררת העבדים, הבלתי נשרפת, מלכת מירין, מלכת האנדאלים והרויאנר וראשוני האדם, חאליסי מלכת ערבות העשב העצומות והים הדות'ראקי, מנתצת השלשלאות ואם הדרקונים (מזלה שאין טוויטר במשחקי הכס, רק השם שלה תופס 169 תווים), בצירוף הספינות של גרייג'וי וצבאות דוראן וטיירל שמחכים לה בווסטרוז נראית בדרך הבטוחה לכיבוש כס הברזל, אם תשכיל להתמודד עם ההפתעות שסרסיי, בצירוף הפנינים של יורון גרייג'וי, מכינים לה.

בינתיים, מעבר לחומה צוברים המהלכים הלבנים עוד ועוד כוחות, ועתיד ווסטרוז נראה בסכנה. אלא אם כן, ישכילו כל הכוחות הלוחמים להתאחד כנגד האויב המשותף. אולי המנהיגות הנשיות החדשות ישכילו להניח בצד את המחלוקות, דבר שהשליטים הגבריים לא הצליחו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!