דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

טניס / הוא עשה זאת שוב: רוג'ר פדרר ניצח בגמר ווימבלדון בפעם השמינית

בגיל 35 ובלי הפסד של מערכה אחת לאורך כל הטורניר, קבע פדרר שיא זכיות בטורניר היוקרתי. הטניסאי השוויצרי מחזיק גם בשיא הזכיות בטורניר גראנד סלאם לאחר שניצח ב-19 טורנירים

רוג'ר פדרר זוכה בטורניר ווימבלדון (צילום: Daniel Leal-Olivas/Pool Photo via AP).
רוג'ר פדרר זוכה בטורניר ווימבלדון (צילום: Daniel Leal-Olivas/Pool Photo via AP).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הטניסאי רוג'ר פדרר עשה זאת שוב בפעם השמינית: השווייצרי בן ה-35 שוב הצליח להדהים ולזכות בטורניר ווימבלדון מבלי להפסיד אף מערכה בכל הטורניר. "הפנומן" ניצח 3:6, 1:6 ו-4:6 את מארין צ'יליץ' בקרב שלא היה בו מקום לספק באשר לזהות המלך של הספורט הלבן.

עבור פדרר זו הייתה ההופעה ה-11 בגמר וווימבלדון, יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה של הטורניר, אבל כבר חמש שנים שלא הצליח לזכות בו, וזאת לאחר שבשנים 2013 ו-2014 הפסיד בגמר לנובאק ג'וקוביץ'. אשתקד הוא סיים את דרכו בטורניר בחצי הגמר אחרי הפסד כואב למילוש ראוניץ'. הפעם, פדרר הגיע נחוש במיוחד לשבור את השיא בו החזיק הטניסאי פיט סמפראס האגדי מאז משנת 2000. פדרר לא הפסיד אפילו מערכה אחת לאורך כל הטורניר, וקיווה להיות הראשון שעושה זאת מאז ביורן בורג האגדי ב-1976.

לאחר שנדאל, ג'וקוביץ' ומארי סיימו את דרכם בטורניר מוקדם מהצפוי, היריב היחידי שנותר לפדרר הוא מרין צ'יליץ', שהפך לקרואטי הראשון שמעפיל למעמד הגמר מאז גוראן איבניסביץ' שעשה זאת ב-2001. צ'יליץ' שעבורו זו הופעה ראשונה בגמר ווימבלדון, רשם בטורניר מרשים מאוד ניצחונות רבים כשהוא רושם גם 130 אייסים, הקרואטי הגיע נחוש מאוד לגמר אחרי הניצחון הנהדר בחצי הגמר על סאם קוורי 1:3.

מערכה ראשונה 3:6 לפדרר

צ'יליץ' הגיש ראשון ולקח את משחקון ההגשה הראשון שלו, הוא הציג טניס טוב במשחקון ההגשה של פדרר, אבל השוויצרי הצליח לשמור ולהשוות ל-1:1. במצב 2:1 לקרואטי, הייתה לו גם הזדמנות לשבור, אך פדרר חזר מפיגור ואיזן ל-2:2. הקרואטי טיפה נחלש מנטלית ופדרר ידע מיד להעניש כשקיבל שלוש אפשרויות שבירה וניצל את השלישית כדי לעלות ל-2:3. גם בשלושת המשחקונים הבאים הצליחו השניים לשמור על ההגשות ובמצב של 3:5, הצליח פדרר שוב לאיים על ההגשות המצויינות של הקרואטי שנראה חסר אונים מול חבטות ההחזרה של פדרר ולבסוף נשבר בשגיאה כפולה שהבטיחה את המערכה הראשונה לפדרר.

מערכה שניה 1:6 לפדרר

פדרר פתח את המערכה עם שמירה על משחקון ההגשה שלו. צ'יליץ' נראה מתוסכל מאוד והשוויצרי שבר מוקדם ועלה ל-0:2, פדרר המשיך לשמור על ההגשות בדרך ל-0:3, ובירידה למנוחה צ'יליץ' המתוסכל פרץ בבכי ונזקק לכמה דקות כדי להתאושש.  צ'יליץ' חזר למשחק, שמר על ריכוז במשחק ההגשות ונראה היה שהוא התגבר על המשבר, אבל במצב של 1:4 פדרר הצליח שוב לשבור את הקרואטי ושמר על משחקון ההגשה שלו על לסיום המערכה בתוצאה 1:6.

מערכה שלישית 4:6 לפדרר

השניים שמרו על משחקוני ההגשה הראשונים. במצב של 1:1, פדרר התקרב לשבירה, אך צ'יליץ' שמר על המשחקון ועלה ל-1:2. במשחקון הרביעי נחלש אבל חזר בזמן כדי לקבוע 2:2. במצב של 3:3 פדרר השיג את השבירה ועלה ל-3:4. מאז הפנומן שמר על משחקון ההגשה שלו ועלה ל-3:5, במרחק נגיעה מזכייה היסטורית, אך צ'יליץ' דחה את החגיגות ושמר על המשחק. השוויצרי היה דרוך ומוכן לקראת המשחקון הקריטי ביותר במשחק וניצח אותו ואת המערכה עם 4:6 וזכייה בתואר בפעם השמינית.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!