דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / עובדי החברה המשווקת את מוצרי קוקה קולה התאגדו בהסתדרות

עובדי החברה המרכזית לייצור והפצה מצטרפים לשתי הקבוצות הנוספות מחברת CBC שהתאגדו בהסתדרות | חברי ועד הפעולה: "הסקטורים המאוגדים בקבוצה הוכיחו כי עובד מרוצה הוא עובד טוב יותר"

ארגזי קוקה-קולה במפעל (צילום: יעקב נחוצי / פלאש90).
ארגזי קוקה-קולה במפעל (צילום: יעקב נחוצי / פלאש90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-650 עובדי השיווק ומנהלי התפעול של החברה המרכזית למכירות ולהפצה מקבוצת CBC, המשווקת את מרבית מוצרי החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה קולה ישראל) התאגדו בהסתדרות במטרה להיכנס למו"מ לחתימת הסכם קיבוצי אשר יבטיח את ביטחונם התעסוקתי על רקע השינויים בענף המשקאות בארץ ובעולם.

מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, עמיחי סטינגר, פנה לפני זמן קצר למנכ"ל החברה ניר לוינגר, והודיע לו כי ההסתדרות היא הארגון היציג בקרב עובדי החברה, תוך קריאה לתאם פגישה בין הצדדים לפתיחת המו"מ. "אני רוצה לברך את ועד הפעולה של עובדי המכירות ומנהלי התפעול, על הנחישות שהפגינו במהלך ההתארגנות" מסר סטינגר, "עובדים אלו בחרו לקחת שליטה על גורלם ומימשו את זכותם להתאגד בהסתדרות. בהזדמנות זו, אני קורא להנהלת החברה להכיר בהתאגדות כחוק ולפתוח בהליך המו"מ להשגת הסכם קיבוצי".

החברה המרכזית למכירות ולהפצה עוסקת בשיווק של מרבית מותגי קבוצת החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, הנחשבת למובילה בשוק המשקאות בישראל ומייצרת מותגים מובילים בתחום המשקאות הקלים והמוגזים, מים מינרליים, בירות, אלכוהול ואף מוצרי חלב. בין מותגיה: קוקה קולה, ספרייט, פריגת, פיוז-טי, נביעות, קרלסברג, טובורג, גינס, יינות תבור, סמירנוף, טרה ומשק צוריאל.

כבר לפני שנתיים נחתמו בשתי חברות מקבוצת CBC, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים והחברה המרכזית להפצת משקאות, שני הסכמים קיבוציים שהסדירו את זכויותיהם של כ-1,400 עובדים ממערך ההפצה וכ-450 עובדי ייצור. ההסכמים כללו, בין היתר, העלאת שכר המינימום בחברה, הגדלת ההפרשות הפנסיוניות, פתיחת קרנות השתלמות עם שיעור הפקדות מקסימלי מטעם המעסיק והטבות נוספות. הצטרפותם להסתדרות של עובדי המכירות ומנהלי התפעול, מרחיבה באופן משמעותי את העבודה המאורגנת בקבוצת קוקה קולה (CBC ).

חברי ועד הפעולה אוהד פיש ויורם משיוב הודו לאנשי ההסתדרות על הליווי בתהליך ההתארגנות ואמרו כי הם רואים בהתאגדות נקודת זינוק לטיפוח ההון האנושי בחברה. "הסקטורים המאוגדים בקבוצה כבר הוכיחו כי עובד מרוצה הוא קודם כל עובד טוב יותר. לטובת כלל הגורמים המעורבים, אנו קוראים להנהלה לכבד את רצון העובדים, לייצר ערוצי הידברות בגובה העיניים ולשבת עמנו ללא דיחוי על מנת לקדם את המשא ומתן לגיבוש ההסכם הקיבוצי".

את מהלך ההתאגדות של עובדי המכירות ומנהלי התפעול בקבוצה המרכזית למכירות ולהפצה, ליוו רכז האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות טל בורשטיין ומזכיר האיגוד המקצועי ממרחב רמת גן עו"ד אושיק סומר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!