דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט אזריה

צבא וחברה / אלאור אזריה ישוחרר למעצר בית‎ עד ההכרעה בערעור

בית הדין הצבאי קבע כי החייל, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון ועתיד לסיים השבוע את שירותו הצבאי, ישוחרר למעצר בית עד להכרעה בערעורו ב-30 ביולי | התביעה הצבאית: "בלתי אפשרי שחייל שהורשע בעבירה כזו יסתובב חופשי"

אלאור אזריה בדיון בבית המשפט הצבאי היום. (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90).
אלאור אזריה בדיון בבית המשפט הצבאי היום. (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין הצבאי קבע הבוקר (שני) כי אלאור אזריה, שעומד לסיים את שירותו הצבאי יחד עם יתר מחזור הגיוס שלו, ישוחרר למעצר בית מלא עד להכרעה בערעורו ב-30 בחודש. את ההחלטה קיבלה סגנית נשיאת בית הדין הצבאי לערעורים, תא"ל אורלי מרקמן.

אזריה, המיועד להשתחרר ביחד עם שאר חבריו מיחידת כפיר ביום חמישי הקרוב, הוחזק עד עכשיו במעצר פתוח בבסיס אוגדה 340 בנחשונים. בית הדין נדרש לסוגיה המשפטית, מאחר שעם שחרורו מצה"ל, לא יוכל אזריה לשהות במעצר מסוג זה.

אלאור אזריה בדיון בבית המשפט הצבאי היום. (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90).
אלאור אזריה בדיון בבית המשפט הצבאי היום. (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90).

התביעה הצבאית, בראשות סא"ל במיל' נדב ויסמן, הייתה זו שדרשה להטיל על אזריה מעצר בית מלא. המערער הורשע בעבירת הריגה עם יסוד נפשי של כוונה, של ירי ללא הצדקה מבצעית וממניע פסול" נימק ויסמן, "זה בלתי אפשרי שחייל שהורשע בעבירה כזו יסתובב חופשי". ויסמן אף הציג מספר מקרים דומים, בהם הוכרע כי החייל ישלח למעצר בית מלא. אחת מאותן פסיקות ניתנה על ידי סגנית נשיאת בית הדין הצבאי לערעורים, שדנה גם במקרה זה.

סנגורו של אזריה, עו"ד יורם שפטל, התנגד לדרישת התביעה"זה חלופת מעצר שניתנת כאשר יש מסוכנות ברורה, דבר שאפילו לא נטען לגביו במקרה זה", אמר. שפטל הוסיף כי "מעצר בית מלא מוצדק רק שבנסיבות העניין קיימת מסוכנות. בכל המקרים שהוצגו כאן יש מסוכנות אזרחית במקרה שלנו לא קיימת מסוכנות כזו".

על פי החלטת בית הדין, אזריה יועבר מהמעצר הפתוח שבו הוא מוחזק, למעצר בית ביום חמישי הקרוב, עם שחרורו מצה"ל. עוד הוחלט כי יותר לו לצאת בימי שבת לבית הכנסת, בליווי אחד מהוריו.

"ההחלטה הייתה צפויה בהחלט" אמר שפטל בסיום הדיון, "כך היה בעת מעצרו הפתוח, והסיכוי שבית הדין ישנה זאת היה קלוש. אבל ניסיתי ומצבו טוב יותר. הוא חופשי אבל מוגבל, כי הוא יהיה חופשי רק בביתו".

כזכור, אזריה הורשע בהריגת המחבל הפלסטיני עבד אל־פתאח א־שריף שהיה שרוע פצוע על הקרקע, ונידון לשנת מאסר וחצי. סנגוריו של אזריה ערערו על הרשעתו, בעוד התביעה הצבאית ערערה על קלות העונש שנגזר על אזריה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!