דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תחבורה ציבורית

בטיחות בדרכים / בשל ליקויי בטיחות: 20 אוטובוסים של חברת קווים הורדו מהכביש

במסגרת מבצע אכיפה של משטרת התנועה נבדקו 38 אוטובוסים באזור אלעד, וביותר מחצי מהם נמצאו ליקויי בטיחות חמורים | מהנדס ראשי באגד לשעבר: "משרד התחבורה הוציא את תהליכי התכנון והתחזוקה מחברות הנסיעה, כתוצאה מכך להערכתי הבקרה פחות הדוקה"

אוטובוסים של חברת קווים (צילום:Roman Yanushevsky / Shutterstock).
אוטובוסים של חברת קווים (צילום:Roman Yanushevsky / Shutterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

במסגרת אכיפה ממוקדת של אגף התנועה במשטרת ישראל כנגד עבירות תנועה מסכנות חיים ובריונות כביש, פשטו אתמול (שלישי) בלשי ושוטרי אגף התנועה  על חברת האוטובוסים קווים סמוך לישוב אלעד. במהלך הפעילות נבדקו 38 אוטובוסים כאשר 20 מתוכם נמצאו עם ליקויי בטיחות חמורים והורדו מהכביש. אמש נחקרו במשרדי החקירות של אגף התנועה 20 נהגים, וצפויים להיחקר מעורבים נוספים.

לפני כחודש פשטה משטרת ישראל גם על חברת האוטובוסים סופרבוס בעפולה, ובדקה תקינותם של 24 אוטובוסים – מתוכם 18 הורדו מהכביש בשל אי תקינותם, לאחר שנמצאו ליקויים בהם בעיות במערכות ההיגוי והבלימה, דלתות שאינן נסגרות ונפתחות היטב, תקלות חשמל, מושבי נוסעים לא תקינים ועבירות תקינות נוספות. מחברת סופרבוס נמסר כי מרבית התיקונים נעשו עוד באותו היום, וכי החברה אינה חוסכת משאבים בשמירה על תחום הבטיחות.

ברקע לדברים יש לציין כי הן סופרבוס והן קווים מבצעות את התחזוקה והתיקונים של האוטובוסים באמצעות מוסכים מורשים חיצוניים, ולא באמצעות מערכת פנימית. "להבדיל מחברות דן ואגד שבעבר הפעילו את מרבית קווי התחבורה הציבורית בארץ ושהיה להן מערכות פנימיות ועצמאיות של שירותי לוגיסטיקה, תחזוקה, מוסכים ותדלוק, עם מערכות בקרה ומעקב מהטובות בעולם וידע צבור של שנים. היום כתוצאה מהתהליך של הוצאת קווים למכרזים – נכנסו חברות חדשות שצריכות ללמוד את התהליכים הללו ולרכוש ניסיון", אמר לדבר ראשון עמירם סטרולוב, מומחה לניהול אסטרטגי של מערכות תחבורה בארץ ובחו"ל, ובעברו חבר ואסטרטג ועדת שיינין ומהנדס ראשי באגד. "משרד התחבורה הוציא מהחברות גם את תהליכי התכנון ולמעשה הפך אותן ל'חברות הסעה' בלבד שעובדות על פי הוראות משרד התחבורה – כאשר את התחזוקה הם רוכשים במיקור חוץ. כתוצאה מכך אני מעריך שהבקרה גם פחות הדוקה".

תגובת חברת קווים: במהלך שעות הבוקר, ערכה המשטרה אכיפה ובדיקה ממוקדת באזור אלעד ונבדקו עשרות אוטובוסיםמתוכם, נמצא כי ב-8 התגלו ליקויי בטיחות אשר הועברו לטיפול מידי. בנוסף, בעוד מספר אוטובוסים התגלו ליקויים קלים שהועברו אף הם לטיפול מידי. חברת קווים פועלת אל מול התקנות וההוראות של היצרן בתחזוק וטיפול הכלים ואל מול תקנות משרד התחבורה, ותמשיך לעשות כן".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!