דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארצות הברית

ארצות הברית / מכה לטראמפ: חוק ביטוח הבריאות החלופי לא יעלה להצבעה בסנאט

תקוותם של מקדמי הרפורמה להעבירה נגוזה בעקבות הודעתם של שני סנאטורים רפולביקנים כי יצביעו "נגד" | טראמפ קרא לקונגרס לבטל את האובמה קר ללא חלופה, מה שיגרום לעשרות מיליוני אמריקנים לאבד את ביטוח הבריאות שלהם

הפגנה נגד תכנית טראמפ קייר 4.5.17 (צילום: AP Photo/David Zalubowski).
הפגנה נגד תכנית טראמפ קייר 4.5.17 (צילום: AP Photo/David Zalubowski).
יונתן קירשנבאום

סערה בארה"ב: חוק הבריאות של ממשל טראמפ לא יעלה להצבעה בסנאט, ולמעשה יזנח. מיטש מקונל, מנהיג הרפובליקנים בסנאט הודיע אתמול (שלישי) בבוקר כי ההצעה, אשר נמצאת בתהליכי כתיבה מזה כחודשיים, לא תעלה להצבעה. זאת בעקבות הצהרתם של שני חברי סנאט רפובליקנים אשר הודיעו אתמול כי יצביעו נגד ההצעה בסנאט. שני סנטורים אלו מצטרפים לשניים שהודיעו בעבר כי יתנגדו, ומשמעות הדבר היא כי הרפובליקנים אינם מסוגלים לגייס רוב לתמיכת ההצעה. זאת מכיוון שהמפלגה מחזיקה ברוב של 52-48 מושבים בסנאט, וכל הסנטורים הדמוקרטים צפויים להתנגד להצעה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (AP Photo/Andrew Harnik)
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (AP Photo/Andrew Harnik)

"באופן מצער, נראה כי הניסיון להחליף את חוק הבריאות הכושל של אובמה (הידוע כ"אובמה-קר") לא יצליח" אמר אתמול מקונל.  ביטול האובמה קר הוא אחד המהלכים הפוליטיים המרכזים שהוביל המנגנון הרפובליקני מאז נכנס טראמפ לתפקיד. במאי הצליחו הרפובליקנים להעביר את החוק בבית הנבחרים, אך כדי להכניסו לתוקף הוא צריך לקבל רוב בהצבעה גם בסנאט.

הצעת החוק שקידמו בכירים במפלגה הרפובליקנית כוללת הקטנת התקציב לשירותי ה"מדיקאייד", המעניקים ביטוח בריאות לאמריקאים עניים. ההצעה הרפובליקנית גורסת שינוי של אופן התקצוב הפדרלי של "מדיקאייד" מהיותו מבוסס על מספר המבוטחים להעברה בגובה קבוע. סעיף נוסף בחוק נועד לבטל את החובה החוקית על כל אזרח אמריקאי לרכוש ביטוח.

שני הסנאטורים, מייק לי מיוטה וג'רי מורן מקנזס, הצהירו כי הם מתנגדים לחוק כי הוא משאיר חלקים גדולים מדי ממערכת הבריאות בידי הממשלה הפדרלית. "אם נשאיר את ההחלטות על הבריאות בידי הממשלה הפדרלית סביר כי מערכת זו תהפוך למערכת שחקן יחיד ותדרוש העלאה מסיבית בהוצאה הציבורית" אמר מורן בהצהרה. לי הצהיר כי "בנוסף לכך שהחוק לא מבטל את כל המסים של אובמה-קר, הוא גם לא מוריד את הפרמיות שמשפחות ממעמד הביניים נאלצות לשלם".

מקונל אמר כי "בימים הקרובים הסנאט יצביע על… ביטול של אובמה-קר שיכנס לתוקף שנתיים אחרי ההחלטה על החוק. זאת על מנת לאפשר תקופת מעבר יציבה". משמעות הדבר היא כי הסנטורים הרפובליקנים מתכוונים לאשר חוק שיבטל את אובמה-קר לחלוטין תוך שנתיים גם ללא יצירתה  של חלופה. עפ"י ההצעה החוקים הנוגעים בביטוחי הבריאות יחזרו למצבם לפני אובמה-קר במידה ולא תוסכם חלופה.

טראמפ צייץ אתמול את תמיכתו בהצעה זו, אשר תייצר מצב של "שעון מתקתק" ותפעיל לחץ על הסנטורים להסכים לפשרה לפני ביטול החוק. ה-CBO, גוף א-מפלגתי אשר אחראי לייצר הערכות לגבי הוצאות והכנסות צפויות מתוך יישום של חוקים, העריך את תוצאות ביטול האובמה-קר ללא החלפתו בחוק אחר בינואר. עפ"י הערכותיו, במידה ויבוטל אובמה-קר ללא החלפה, כ-32 מיליון אמריקאיים צפויים לאבד את ביטוח הבריאות עד לשנת 2026. כך, יעמוד מספר האמריקאים ללא ביטוח בריאות על 51 מיליון.

https://twitter.com/RealDonad_Trump/status/887282314451050497

בנוסף העריך ה-CBO כי כ-19 מיליון אמריקאים יאבדו את גישתם לשירותי ה"מדיקאייד", ללא יכולת להחליפו בביטוח בריאות פרטי. הגוף העריך כי במידה ויבוטל האובמה-קר ללא החלפה יעלו הפרמיות אותם יאלצו לשלם האמריקאים על ביטוח בכ-50%. זאת בעקבות ביטול הסעיף בחוק המחייב כל אזרח אמריקאי לרכוש ביטוח. אמריקאים רבים יעזבו את פוליסות הביטוח שלהם, וסביר כי אלו שיישארו יהיו האזרחים המבוגרים והחולים. דבר זה, בשילוב עם ביטול הסבסוד הפדרלי של הביטוח, עשוי לדחוף מעלה את הפוליסות.

כך, במידה ויעבירו הרפובליקנים את הצעת החוק לביטול אובמה-קר ללא החלפה, תעמוד ארה"ב מול פצצה מתקתקת. הנשיא טראמפ צייץ אתמול: "כמו שתמיד אמרתי, תנו לאובמה-קר לקרוס ואז נבנה תכנית ביטוח בריאות מעולה יחד. תישארו איתנו!"

https://twitter.com/RealDonad_Trump/status/887282366150045696

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!