דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

מדיני / נתניהו תקף את האיחוד האירופי בשיחות סגורות: "חותר תחת ישראל"

נתניהו נפגש במהלך ביקורו בהונגריה עם ראשי מדינות מרכז אירופה - הונגריה, צ'כיה, סלובקיה ופולין | תקלה מביכה: שיחה שהוגדרה סגורה שודרה לכתבים ששהו בחוץ | נתניהו תקף את האיחוד האירופי, הביע תמיכה בממשל טראמפ וחיזק את ההתנגדות להסכם הפסקת האש בדרום סוריה

מפגש פסגה של ראשי מדינות וישגרד - ישראל, הונגריה, פולין, צ'כיה וסלובקיה בבודפשט הונגריה. (צילום: חיים צח / לע"מ)
מפגש פסגה של ראשי מדינות וישגרד - ישראל, הונגריה, פולין, צ'כיה וסלובקיה בבודפשט הונגריה. (צילום: חיים צח / לע"מ)
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם מנהיגי מדינות הונגריה, צ'כיה, סלובקיה ופולין – גוש מדינות וישגראד, ודן עימם בנושאי ביטחון, כלכלה ומעמדה של ישראל בזירת המדינות האירופאית. פגישת המנהיגים הייתה סגורה לתקשורת אך הנאמר בפגישה שודר בטעות לכתבים ששהו מחוץ לה.

"האיחוד האירופי הוא ארגון המדינות היחיד שמתנה את היחסים עם ישראל בגלל תנאים פוליטיים", תקף נתניהו את האיחוד האירופאי והוסיף, "אף אחד לא עושה זאת. יש לנו יחסים מיוחדים עם סין ולא אכפת לה מהנושאים הפוליטיים. מודי (ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, ש.נ.) אמר לי: 'אני צריך לדאוג לאינטרסים של הודו, איפה אקבל את זה? ברמאללה?'. רוסיה לא מציבה תנאים פוליטיים ואפריקה גם לא. רק האיחוד האירופי מתנה את זה. זה מטורף. זה מנוגד לאינטרסים של אירופה". והוסיף, "אל תחתרו תחת המדינה היחידה באזור שדואגת לאינטרסים של אירופה. תפסיקו לתקוף את ישראל, תתמכו בישראל".

על רקע התנגדותה של ישראל להסכם הפסקת האש הנרקם בדרום סוריה, התייחס נתניהו לסוגיית גבולות המדינה ואמר, "חסמנו את הגבול לא רק במצרים אלא גם ברמת הגולן. בנינו אותה גדר כי הייתה בעיה עם דאעש ואיראן שמנסה לבנות חזית טרור שם." ביחס למדיניות הישראלית הנוגעת להעברת נשק איראני לחיזבאללה אמר נתניהו, "אמרתי לפוטין – כשאנחנו רואים אותם מעבירים נשק לחיזבאללה נפגע בהם. עשינו את זה עשרות פעמים."

ביחס למדיניות החוץ של ארה"ב במזרח התיכון אמר נתניהו כי היא נוקטת "עמדה חזקה יותר כלפי איראן". בהתייחס להבדלים בין ממשל אובמה לממשל טראמפ אמר נתניהו, "היתה לנו בעיה גדולה." והוסיף, "יש נוכחות אמריקאית מחודשת באזור ויותר הפצצות וזה חיובי."

לאחר סיום פגישת מנהיגי וישגראד, הודה נתניהו שהוזמן להשתתף בוועידה כראש הממשלה הישראלי הראשון והזמין את המנהיגים לקיים את הוועידה בשנה הבאה בישראל. "האתגר הגדול שמולו כולנו עומדים הוא האיום שמציבה עלייתו של האיסלאם הקיצוני וגלי הטרור שהוא שולח ברחבי המזרח התיכון, ושחודרים לאירופה, אפריקה, אסיה ומקומות אחרים" אמר נתניהו ביחס למלחמה באיסלם הרדיקלי והוסיף כי לישראל "תפקיד יחודי בהיותה המדינה המערבית היחידה באזור, המדינה היחידה שמסוגלת להגביל את הסכנה הזאת." לדברי נתניהו, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן הציע להקים קבוצת עבודה "שתבחן כיצד לעבוד יחד ולשתף פעולה במאבק הזה מול הטרור האסלאמי הקיצוני והתפשטותו בעולם." והוסיף, "אני מאמין שנוכל לעשות ביחד הרבה יותר מאשר לבד." נתניהו בדבריו הביע את הערכתו למדינות וישגראד על תמיכתן בישראל ושב ותקף את מדינות מערב אירופה ממנה ישראל סופגת ביקורת "לעתים קרובות יותר מאשר כל מקום אחר בעולם." והוסיף, "קיימת כאן אנומליה, ואיני מסתיר זאת."

מפגש פסגה של ראשי מדינות וישגרד – ישראל, הונגריה, פולין, צ'כה,וסלובקיה בבודפשט הונגריה. (צילום: חיים צח / לע"מ)
מפגש פסגה של ראשי מדינות וישגרד – ישראל, הונגריה, פולין, צ'כה,וסלובקיה בבודפשט הונגריה. (צילום: חיים צח / לע"מ)

ראש ממשלת הונגריה, שאירח את פסגת המדינות ואת ביקור נתניהו הודה לישראל "על מה שהיא עושה למען ביטחון אירופה." ביחס למעמדה של ישראל באיחוד האירופאי אמר אורבן, "אנו נדאג לכך ששיתוף הפעולה בין ישראל לאיחוד האירופי יתחזק" והוסיף כי, "אנו נציע בתקופה הקרובה ששיתוף הפעולה בין ישראל לאיחוד האירופי יחזור להתנהל על בסיס השכל הישר." יחד עם זאת הזהיר אורבן את האיחוד האירופאי, "אם אירופה לא תשתף פעולה עם ישראל, היא תעניש את עצמה, שזה חסר תוחלת."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!