דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצחים - חניכות וחניכי הקייטנה שדרשו בסרטון: "שיוויון לנעמי איתן!"

נעמי איתן, שחקנית הקריקט הישראלית, לא הורשתה להשתתף במכביה האחרונה עם קבוצת הבנים איתה היא מתאמנת, חניכי 'הבית למדע ועמדה' לא הסכימו לשתוק והכינו סרטון תמיכה | וגם: סתיו שחם, ליברפול, פול פירס ו הכוכב המפתיע של קבוצת הכדורגל חופים כרמיאל

נעמי איתן וחניכי קייטנת הבית למדע ועמדה בסרטון תמיכה בה (צילום מסך)
נעמי איתן וחניכי קייטנת הבית למדע ועמדה בסרטון תמיכה בה (צילום מסך)
יאיר צוקר
ליאור ברטל
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחים ודורשים שיוויון בספורט: נעמי איתן וחניכות וחניכי הבית למדע ועמדה בראשל"צ

יאיר צוקר

מאבקה של נעמי איתן, שחקנית הקריקט בת ה-14, בעקבות ההחלטה שלא לאפשר לה לשחק עם נבחרת הבנים במכביה ה-20, קיבל השבוע חיזוק מרגש ומשמעותי. בשל כשרונה נבחרה איתן לשחק בנבחרת ישראל, אך משום שבקריקט אין נבחרות נשים, היא משחקת עם נבחרת הבנים.

למרות העובדה שאיגוד הקריקט רואה בהשתתפותה של נעמי צעד חשוב בקידום הקריקט בקרב נשים, החליטו מארגני המכביה לסרב לבקשתה לשחק עם חבריה לנבחרת. בשל כך, נכתבה עצומה בשם, 'מכביה בלי נעמי היא לא המכביה שלי – די לאפליה' הקוראת לראשי מכביה לאפשר לנעמי לשחק עם חבריה לנבחרת, אולם בית המשפט המחוזי בת"א דחה את הבקשה. אישי ציבור רבים שמעו את הסיפור המקומם והתגייסו לעזור, בניהם גם יושבת ראש נעמ"ת גליה וולך שליוותה את נעמי במאבקה.

אמנם המכביה כבר הסתיימה, ונעמי בסופו של דבר לא ייצגה את ישראל עם נבחרת הקריקט, אבל כעת המאבק לשיוויון קיבל חיזוק משמעותי מצד ילדים וילדות שהסיפור קומם אותם והם החליטו לעשות מעשה. חניכי וחניכות קבוצת 'גולד' מ'הבית למדע ועמדה' בראשון לציון שמעו על המאבק של נעמי במסגרת הקייטנה שלהם, בה הנושא הוא 'גיבורים וגיבורות', והחליטו לצלם סרטון תמיכה. בתגובה לסרטון הגיבה כתבה נעמי: "ילדי קבוצת גולד היקרים, ריגשתם אותי מאוד בתמיכתכם במאבק שלי לשחק במכביה. אתמול הסתיימה המכביה, ובסופו של דבר לא שיחקתי עם הנבחרת שלי, למרות זאת אני מרגישה שניצחתי! ניצחתי כי לא ויתרתי. ניצחתי כי נלחמתי עד הסוף למען הצדק שלי. וניצחתי בזכות ילדים כמוכם וגם אזרחים בוגרים, אשר הזדהו אתי ועם המאבק שלי למען הזדמנות שווה לבנות להשתתף בתחרויות ספורט."

לנעמי יש גם מסר אותו היא רוצה לעביר לילדים הצעירים ממנה בכמה שנים: "אני מאמינה שבזכות המאבק שלי, עוד הרבה בנות וגם בנים יבינו שהזכות לשוויון היא זכות בסיסית, ושלפעמים יש כאלו שמנסים למנוע אותה מאתנו, אבל אנחנו צריכות וצריכים להיאבק, וגם אם הניצחון לא מגיע מיד, בסופו של דבר הצדק ינצח! אם מישהו פוגע בכם או בזכויות שלכם אסור לכם לשתוק! תלחמו למען האמת שלכם וזה ישפיע בסופו של דבר ויהפוך את החברה שלנו לטובה יותר", אמרה נעמי.

חניכי קייטנת הבית למדע ועמדה
חניכי קייטנת הבית למדע ועמדה

מפסיד כי סגר את קבוצת הנשים: סתיו שחם

ליאור ברטל

בקיץ של שנה שעברה, התפרקה קבוצת מכבי כפר סבא בגלל בעיות תקציביות. במועדון הייתה קבוצה בוגרת ומחלקת נערות וילדות. סתיו שחם, בעלי הפועל כפר סבא, החליט ביוזמה יפה בזמנו, לקחת אחראיות על הקבוצה העירונית והעביר אותה להפועל כפר סבא. חוץ מתמיכה כספית מינימלית, הוא לא נדרש לעשות יותר מדי כי המועדון והתשתיות האנושיות כבר היו שם, והוא רק להחליף את שם הקבוצה מ'מכבי' ל'הפועל'.

קבוצת הנשים עשתה עונה מצוינת בליגה הלאומית וסיימה במקום 3, אבל לצערן שחם החליט לסגור את מחלקת הנשים בגלל בעיות תקציב, תוך האשמות על חוסר תמיכה של העירייה. עצוב לשמוע על עוד מקרה שיש עשרות ילדות, נערות ונשים שרוצות לשחק ולהתפתח במשחק האהוב אליהן, אבל אין להן בית לעשות זאת בגלל שיקולים שאינם קשורים לכדורגל.

מנצחים כי יודעים להיפרד יפה: ליברפול

יאיר צוקר

במהלך פגרת הקיץ שחקנים רבים עוברים מקבוצה לקבוצה לקראת העונה הבאה ומסמנים לעצמם יעד חדש, לרוב מסתכם המעבר בהודעת פרידה מנומסת מהמועדון, במידה והפרידה הייתה בטעם טוב. אבל, מה ששחקני ליברפול עשו השבוע ללוקאס לייבה, ששיחק באנפילד בעשר העונות האחרונות, לא זכור שקרה.

לייבה הברזילאי, היה אחד השחקנים האהובים בליברפול. לאחר שעזב השבוע באופן רשמי ללאציו האיטלקית, תמורת 5 מיליון ליש"ט, החליטו שחקני ליברפול לצלם לקשר הברזילאי סרטון פרידה מרגש, ופרסמו אותו בחשבון הטוויטר הרשמי של המועדון. בסרטון צולמו כל השחקנים יחדיו והודו ללייבה על מה שתרם למועדון האנגלי המפואר.

אחד מהם הוא החלוץ דניאל סטארידג' שאמר בסרטון: "רק רציתי לומר תודה על שעזרת לי להתאקלם במועדון. הקלת על ההתחלה שלי ושל הרבה מהשחקנים הזרים במיוחד אלה שלא ידעו אנגלית.

"רציתי גם לאחל לך ולמשפחה חיים נחמדים ברומא אני בטוח שתהנה", הוסיף ג'יימס מילנר מילים חמות משלו. "אני הולך להתגעגע אליך אחי .היית חלק משמעותי בחדר ההלבשה בשנתיים שאני במועדון, על המגרש ומחוצה לו."

כל הכבוד לשחקני ליברפול שיודעים לכבד שחקן שהיה בורג מרכזי בקבוצה בעשור האחרון, ומוכיחים שגם אם שחקן עובר קבוצה הוא עדיין סמל.

מנצח כי החליט לפרוש בבית: פול פירס

ליאור ברטל

פול פירס שיחק 15 שנים ב'בוסטון סלטיקס' מאז שנבחר על-ידה בדראפט ה-NBA, לפני שנדד ל'ברוקלין', 'וושינגטון' ו'ל.א קליפרס'. הוא היה שם בשנים הקשות של המועדון, שגירד במשך חלק גדול מהשנים את תחתית הצד המזרחי בליגה. אבל פירס שהיה אחד הכוכבים הגדולים בליגה, שמר אמונים למועדון שבחר בו, וקיווה שיום אחד יזכה להיות חלק חשוב בחזרה של הקבוצה לצמרת הליגה.

https://twitter.com/celtics/status/887702447052992512

ב-2008 אירעה רעידת אדמה ב-NBA, כאשר המנהל המקצועי דני אייג' הצליח להעביר בטריידים את ריי אלן מ'מילווקי' וקווין גארנט מ'מיניסוטה' וחיבר את השלישיה הגדולה. הקבוצה האדירה, בהנהגת הקפטן פירס, זכתה באותה העונה באליפות, וב-2010 הגיעה פעם שניה לגמר ה-NBA כדי להפסיד ללייקרס. בשנת 2013 התפרקה הקבוצה הגדולה ופירס עבר לברוקלין תמורת בחירות דראפט. כעת פירס החליט לפרוש ממשחק פעיל, וחתם על חוזה סמלי כדי שיוכל לפרוש במדי קבוצתו האהובה.

מנצחים עם הכוכב הגדול: הפועל כרמיאל בכדורגל חופים

יאיר צוקר

אחד השחקנים הטובים ביותר בכדורגל חופים הגיע לליגה הישראלית, ויחזק את הפועל כרמיאל, נשמע הזוי? אבל זה באמת קורה. קפטן נבחרת פורטוגל, ומי שנחשב לשחקן החופים הטוב בעולם, מאדג'ר, חתם בשורות הפועל כרמיאל מליגת החופים. לצידו גם חברו לנבחרת, אדוארדו, שמשתף איתו פעולה גם בספורטינג ליסבון. לכוכב הפורטוגלי בן ה-40 יש ברזומה שתי זכיות באליפות העולם עם פורטוגל ו-5 פעמים באליפות אירופה.

https://twitter.com/JessEspitia7/status/860257995862749185

בינתיים עזר מאדג'ר לכרמיאל להעפיל לחצי הגמר אחרי שכבש צמד בניצחון כרמיאל 2:4 על ראש העין. מעניין אם הכוכב הנוצץ יעזור לכרמיאלים לזכות באליפות ראשונה בתולדותיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!