דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרשת הצוללות

פרשת הצוללות / הוארך מעצרם של סגן ראש המל״ל לשעבר ואיש העסקים מיקי גנור

השופטת עינת רון: ״יש בהתפתחויות האחרונות כדי לחזק את החשדות המיוחסים״ | דיווח: המשטרה חושדת שגנור העביר במשך שנים מעטפות כסף שוחד לעובדי מדינה

מיקי גנור בהארכת מעצר בבית המשפט השלום ראשון לציון (צילום: מוטי קמחי)
מיקי גנור בהארכת מעצר בבית המשפט השלום ראשון לציון (צילום: מוטי קמחי)
שי ניר

בית משפט השלום בראשל״צ האריך אמש (חמישי) את מעצרו של סגן ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, אבריאל בר יוסף, המעורב בפרשת הצוללות עד ליום שני. בר יוסף נחשד על חלקו בכתיבת חוות הדעת לטובת התאגיד הגרמני 'טיסנקרופ' ברכש עסקת הצוללות.

בדיון הערכת המעצר אמרה השופטת, עינת רון, כי מאז הארכת המעצר חלו התפתחויות משמעותיות בחקירה "הן לגביו והן לגבי מעורבים אחרים" וכי, "יש בהתפתחויות אלה כדי לחזק את החשדות המיוחסים." עוד אמרה רון והבהירה כי ״במרביתן (של פעולות החקירה – ש.נ) יש כאלה שניתנות לשיבוש" והורתה על הארכת המעצר.

עו"ד ז'ק חן, המייצג את בר יוסף, אמר ל"דבר ראשון" לאחר הדיון כי הארכת המעצר "מיותרת" והוסיף, "על כל פנים למעצר יש תפוגה, החקירה עוד ארוכה ובסופה יתבררו הדברים ואנחנו בטוחים שהחשדות נגד בר יוסף יתבדו."

עוד נמסר מבית משפט השלום בראשל״צ כי הדיון בהארכת מעצרו של איש העסקים, מיקי גנור, נציג התאגיד הגרמני "טיסנקרופ" בישראל יידחה למחר. גנור יישאר במעצר ליממה נוספת ויובא לבית משפט השלום בפתח תקווה. ההחלטה התקבלה בהסכמת שני הצדדים.  עורך הדין אלי זוהר, המייצג את גנור, הגיע למשרדי היחידה "להב 433" על רקע פרסומים להפיכתו של גנור לעד מדינה.  

הארכת מעצר בשלום ראשון לציון לאבריאל בר יוסף פרשת הצוללות (צילום: מוטי קמחי)
הארכת מעצר בשלום ראשון לציון לאבריאל בר יוסף פרשת הצוללות (צילום: מוטי קמחי)

איילה חסון פרסמה אמש בערוץ 10 מידע לפיו המשטרה חושדת שגנור העביר במשך שנים מעטפות כסף כשוחד לעובדי מדינה. על פי הפרסום גנור גם שיחד את דרכו על מנת להפוך לנציג של המספנה הגרמנית בארץ.

מוקדם יותר השבוע הודיעה המל"ל שממשלת גרמניה דחתה את מועד החתימה על מזכר ההבנות להשלמת עסקת המכירה של שלוש צוללות גרעיניות לישראל. המזכר, לקראת השלמת העסקה בשווי מיליארד וחצי דולרים, היה אמור להיחתם בשבוע הבא על ידי שגריר ישראל בגרמניה, יעקב הדס. בשלב זה ההודעה שנמסרה היא כי האירוע נדחה למועד לא ידוע.

פרשת הצוללות עלתה בשבוע שעבר שלב בחקירה עם מעצרי המעורבים בה – עו"ד דוד שמרון, איש העסקים מיקי גנור, ממלא מקום ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר יוסף, שכתב את חוות הדעת לטובת "טיסנקרופ", ומפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום. חקירתה הפלילית החלה בחודש פברואר השנה, חודשיים לאחר שנחשפה בחדשות 10 על ידי העיתונאי רביב דרוקר. החשדות שבגינם נחקרים המעורבים הם עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוקי מע"מ, וכן הלבנת הון שעלו בשתי עסקאות לרכישת צוללות וספינות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!