דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שתולה

כלכלה / מפעל 'שתולה מתכות': משרד הכלכלה הצטרף להסתדרות ויזרים כסף להצלתו

משרד הכלכלה יזרים 4.5 מיליון ש״ח, ההסתדרות תזרים הון של 3.5 מיליון ש״ח | חברה הודית תרכוש את המפעל | יו"ר ועדת הכספים גפני שהוביל המהלך להצלת המפעל: ״הרווח איננו רק של העובדים וההנהלה אלא של המדינה״

גפני וניסנקורן (צילומים: יונתן זינדל / פלאש90).
גפני וניסנקורן (צילומים: יונתן זינדל / פלאש90).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

אתמול אישר בית המשפט את תהליך ההבראה שהוצג על ידי הנאמן שמונה ל׳שתולה מתכות׳. זאת, לאחר שמשרד הכלכלה אישר את הזרמת ההון בסך של 4.5 מליון שקלים מהקרן למפעלים ועסקים במצוקה, זאת בנוסף ל-3.5 מליון שקלים עליהם התחייבה ההסתדרות. בנוסף נמצאה חברה הודית שתרכוש את המפעל במקום המשקיע הישראלי שנסוג מהצעתו לרכוש את המפעל.

כבר בפברואר דיווחנו על המהלך להצלת המפעל שהובל בין היתר על ידי ועדת הכספים של הכנסת בראשות משה גפני וההסתדרות. המפעל ששוכן במושב ׳שתולה׳ שעל גבול הלבנון עוסק בייצור רכיבי מתכת המשמשים בין היתר את מערכת הביטחון. המפעל מעסיק כ-150 עובדים באופן ישיר ופרנסתם של כ-150 אנשים נוספים תלויה בפעילות המפעל. ׳שתולה מתכות׳ נקלע לקשיים לאחר שצבר חובות לבנקים ובעליו לא יכלו לשאת בעלויות הדרושות להמשך הפעלתו. זאת על אף שעל פי הנאמן שמונה למפעל, יש לו פוטנציאל להמשיך להתקיים כמפעל רווחי באמצעות הזרמת הון.

ח"כ מיקי לוי: "המפעל מעסיק כ- 150 עובדים בצורה ישירה ועוד 150 עובדים במעגל השני, ספקים, נותני שירותים שונים וכד'. כלומר 300 משפחות חיות מהמפעל הזה באזור הצפון. צילום ארכיון: יונתן זינדל \ פלאש 90
ח"כ מיקי לוי: "המפעל מעסיק כ- 150 עובדים בצורה ישירה ועוד 150 עובדים במעגל השני, ספקים, נותני שירותים שונים וכד'. כלומר 300 משפחות חיות מהמפעל הזה באזור הצפון. צילום ארכיון: יונתן זינדל \ פלאש 90

בפברואר האחרון התכנסה ועדת הכספים של הכנסת על מנת לדון במצבו של המפעל. אז הודיע מנכ"ל המפעל כי יש משקיע שמוכן לרכוש את המפעל ולהזרים אליו חלק מההון הדרוש להפעלתו. ההסתדרות הסכימה להזרים למפעל כשלושה מליון שקלים מקרן המפעלים. חברי הוועדה לחצו על משרד הכלכלה להסכים להזרמת הסכום הנוסף הדרוש להמשך קיומו של המפעל. נציגי המשרד העלו קשיים שונים בהזרמת ההון הדרוש להפעלת המפעל, אך בסוף הדיון הסכימו לבחון את הנושא מחדש.

לאחר הודעת בית המשפט התקשרו עובדי המפעל להודות ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) על פעילותו למען המשך קיומו של המפעל והזמינו אותו לבקר במפעל. גפני השיב לעובדים כי יגיע לביקור במפעל ואמר "אני שמח שמאמצינו נשאו פרי ומאות עובדים לא ייצאו ממעגל העבודה. כמו בכל פעם שעלה בידי ועדת הכספים לאורך השנים לפעול למניעת סגירת מפעלים, הרווח איננו רק של העובדים והנהלת המפעל אלא המדינה יוצאת נשכרת מכך. מפעל ׳שתולה׳ בדיוק כמו מפעל ׳פרי גליל׳, שגם להצלתו נרתמה הוועדה, הינם מפעלי עוגן כלכליים שממוקמים בפריפריה הרחוקה. ועדת הכספים תמשיך לפעול באופן דומה גם אם וכאשר הדבר יידרש ממנה בעתיד. נעשה הכל על-מנת שעובדים לא יאבדו את מטה לחמם".

חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד), שיזם את הדיונים בועדה בנושא מפעל שתולה ברך אתמול על ההחלטה ואמר כי "למרות המשבר שהמפעל נקלע אליו, מנהליו הציגו לכל אורך הדרך תכנית הבראה ויכולת רווחית ממשית. ועדת הכספים הוכיחה שוב שיש לה היכולת והכוח להביא את הצדדים מסביב השולחן כדי לפתור סוגיות רלוונטיות. אני מודה לח"כ גפני יו"ר הוועדה שאיפשר לי להעלות את הנושא על סדר יומה של הוועדה והפעיל לחץ כדי להביא לפתרון".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!