דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יורו נשים

יורו נשים / החל המחזור השני באליפות אירופה לכדורגל נשים

הבלגיות הפתיעו וניצחו את סגנית אלופת אירופה, נורבגיה 2:0 | הולנד ניצחה בפעם השנייה, הפעם את דנמרק

אוהדי נבחרת הולנד, תמונת ארכיון (צילום: Uncleroo / Shutterstock.com).
אוהדי נבחרת הולנד, תמונת ארכיון (צילום: Uncleroo / Shutterstock.com).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המחזור בשני בטורניר יורו הנשים נפתח בהפתעה גדולה כאשר נבחרת בלגיה הנחשבת לחלשה ניצחה 2:0 את נבחרת נורבגיה, סגנית אלופת אירופה. האחרונה ככל הנראה תודח מהטורניר בעקבות ההפסד.

הנורבגיות שהגיעו עם ציפיות גדולות נראו שוב חסרות כיוון ולא מדויקות. בלגיה ידעה לנצל היטב את המצב וזכתה בניצחון היסטורי באליפות אירופה. במשחק המרכזי, נבחרת הולנד ניצחה בפעם השנייה והיא ממשיכה להיראות מצויין עם 1:0 נוסף, הפעם מול נבחרת דנמרק.

ההולנדיות שלטו לחלוטין במחצית הראשונה, אבל התקשו מול המהירות והנחישות של הארדר, הכוכבת הדנית שסחפה את נבחרתה למחצית שנייה נהדרת, אך לא הצליחה להשוות את תוצאת המשחק. כעת נצטרך לחכות למחזור הסיום שיתקיים ביום שני, כאשר תאורטית לכל הנבחרות עדיין יש סיכוי להעפיל לשלב רבע הגמר.

בלגיה – נורבגיה 0:2

שתי הנבחרות הגיעו למשחק אחרי הפסדים במחזור הראשון, נבחרת נורבגיה החזקה עלתה בקישור עם אדריאן הגרברג שהייתה מצויינת במחצית הראשונה ושמרה על השליטה במרכז השדה לטובת הנורבגיות. למרות יכולת טובה של הסקנדינביות והגעה למצבים טובים היתה רגל מסיימת חסרה. היה ברור שהן הקבוצה הטובה יותר אבל בלגיה לא הסתגרה וניסתה להפתיע.

יורו נשים 2017 (גרפיקה: אידאה).
יורו נשים 2017 (גרפיקה: אידאה).

במחצית השנייה כמו במשחק הקודם מול הולנד, שוב נורבגיה נעלמה, ספגה והפסידה. בדקה ה-58 התקפה מצויינת של הבלגיות וכדור רוחב שהגיע לטיסה וולארט שנגחה מצויין בתוך הרחבה, השוערת הוותיקה אינגריד הג'למסט הדפה לא טוב, לרגליים של אלקה ואן גורפ, שכבשה את השער הראשון אי פעם של בלגיה ביורו. 1:0.

נורבגיה עשתה חילופים התקפיים וניסתה להשוות אבל בצד השני שוב נפער חור ענק בהגנה הנורבגית. הוצאת חוץ מצד ימין, הכדור קפץ על הדשא ומצא 2 שחקניות בלגיות בלתי מכוסות, חלוצת מונפלייה סגנית אלופת צרפת ג'אניס קאימן אמרה ׳תודה׳ ונגחה לשער. 2:0 מפתיע לבלגיה.

נורבגיה הגבירה את הלחץ אבל לא הצליחה לפרוץ את ההגנה הבלגית ולהכניע את השוערת בת ה-20, המצויינת, ג'אסטין דוארס. ניצחון מפתיע לבלגיה בסיום שתנסה להפתיע במחזור הבא את הולנד המארחת ולעלות לשלב הבא.

אלקה ואן גורפ כובשת את השער הראשון מנבדל ברור:

https://twitter.com/WSUasa/status/888086686751744001

ג'אניס קאימן כבשה את השער השני:

https://twitter.com/WSUasa/status/888089189979484161

הולנד- דנמרק 0:1

במשחק השני של הערב נפגשו דנמרק והולנד שתי המנצחות של המחזור הקודם. המחצית הראשונה התחילה בלחץ אדיר של ההולנדיות שניצלו עידוד מסיבי של 10 אלפים צופים מקומיים וניסו להשיג הכרעה מוקדמת במשחק. השליטה של הולנד במרכז השדה בהובלת ג'יקי גרונין בת ה-22 מפרנקפורט השתלמה כאשר הולנד עלתה ליתרון 1:0 מפנדל מדוייק של סרידה ספיטס בדקה ה-20. זאת לאחר הכשלה של דניאל ואן דנדונק ברחבה. המחצית הראשונה הייתה בשליטה מוחלטת של הולנד ונראה היה שהשער השני זה רק עניין של זמן.

במחצית השנייה התפכו היוצרות ודנמרק השתלטה על המשחק אם יציאה מהירה מהגנה להתקפה. פרניל הארדר הובילה את הנבחרת למספר גדול של הזדמנויות אבל הארדר, נדיה נדים וסנה טרואלסגארד לא הצליחו להכניע את השוערת ההולנדית הנהדרת ואן ואנאנדאל, שנבחרה בצדק למצטיינת המשחק. בסיום, ניצחון שני רצוף לנבחרת הולנד, ואילו דנמרק סיימה את המשחק בתחושת אכזבה אדירה לאחר שלא הצליחה להשוות את תוצאת המשחק.

שרידה ספיטס כובשת מהנקודה הלבנה:

https://twitter.com/WSUasa/status/888115290898223104

הרבה מאוד דובר על חילופי הדורות בסגל הנורבגי, כאשר רוב כוכבות העבר פרשו וכעת הגיע תורן של הצעירות בראשות שחקנית השנה באירופה אדה הגרברג מליון וקרולין הנסן מוולפסברג להוביל את הנבחרת להישגים חדשים. למרות שהנבחרת נחשבת למוכשרת מאוד, עדיין נראה שחסר שם החיבור בין השחקניות, החיבור שהופך אוסף שחקניות טובות לקבוצה גדולה. החיבור שהמאמן השבדי מרטין סג'ורגן לא הצליח לייצר בשבע החודשים שלו כמאמן הנבחרת. כעת יקווה לנס, במחזור הסיום, לעלות לרבע הגמר ולקבל עוד הזדמנות להמשיך לאמן את הנבחרת.

במשחק הקודם בין הולנד לנורבגיה, הולנד שלטה במרכז השדה בעיקר הודות ליכולת הנהדרת של הקשרית המרכזית שלהן, ג'יקי גרונין, שהצליחה מצד אחד לעצור את התקפת נורבגיה ומצד שני ניהלה את ההתקפה של הולנד עם 46 מסירות ב89% דיוק מדהימים.

במחצית הראשונה מול דנמרק המשיכה גרונין את השליטה המצויינת שלה במרכז השדה ולא נתנה לנבחרת דנמרק להגיע למצבי הבקעה. הפתרון הדני במחצית השנייה היה לוותר על אחזקת הכדור במרכז השדה ותוך מסירה אחת להעביר את הכדור מההגנה להתקפה. גרונין והקישור ההולנדי הפך לחסר משמעות הגנתית עד הדקה ה-73, אז השתנה המשחק ונבחרת הולנד בעיקר שמרה הגנתית על היתרון השביר.

הולנד הייתה מאוד דומיננטית במחצית הראשונה: 62% מול 38% באחזקת הכדור, 13 מול 1 בעיטות לשער, 19 מול 3 נגיעות בכדור בהגנת היריב. לא ברור מה אמר מאמן נבחרת דנמרק לשחקניות בחדרי ההלבשה בהפסקה, אבל דנמרק בהובלת הארדר יצאו כמו מלוע תותח והיו נפלאות, אך חסרות דיוק מול השער במחצית השנייה.

טעויות שיפוט

במשחק הראשון אתמול, השער הראשון של בלגיה מול נורבגיה היה מעמדת נבדל ברורה. במשחק השני, לדנמרק הגיע פנדל לאחר גלישה מסוכנת שהיא בעצם הכשלה של השוערת ואן ונאנדאל את לינה ינסן ברחבה. אין לנו טענות לשופטות כי תמיד יש טעויות קריטיות שלא תמיד אפשר למנוע. לכן חשוב שגם בכדורגל הנשים יוכנס השימוש בשופטות וידיאו שידעו לעזור לשופטות במגרש לנהל את המשחק בצורה טובה והוגנת יותר.

https://twitter.com/WSUasa/status/888129965371170821

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!