דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

פרשת הצוללות / גנור חתם על הסכם עד מדינה וישחורר בתנאים מגבילים

ע"פ ההסכם, גנור ירצה שנת מאסר אחת וישלם קנס כספי ע"ס מיליון ש"ח | אתמול פורסם כי המשטרה חושדת שגנור העביר במשך שנים מעטפות כסף כשוחד לעובדי מדינה וכך גם הפך לנציג המספנה הגרמנית בארץ

מיקי גנור בהארכת מעצר בבית המשפט השלום ראשון לציון (צילום: מוטי קמחי)
מיקי גנור בהארכת מעצר בבית המשפט השלום ראשון לציון (צילום: מוטי קמחי)
שי ניר

איש העסקים מיקי גנור, החשוד במעורבות בפרשת צוללות, חתם הבוקר (שישי) על הסכם עד מדינה, כך פורסם לראשונה בחדשות 10. עוד דווח כי ההסכם נחתם כבר לפנות בוקר אחרי משא ומתן ארוך בין פרקליטיו של גנור לבין הפרקליטות. הוא ישוחרר בתנאים מגבילים ומיוחדים. במסגרת ההסכם גנור ירצה שנת מאסר אחת וישלם 10 מיליון שקלים קנס. על פי התנאים גנור ישהה במעצר בית מלא במתקן משטרתי ופיקוח משטרתי במשך שבועיים ללא מחשב וטלפון נייד, תוך ניתוק מוחלט מכלי תקשורת. הוא יוכל לקבל ביקורים רק מבני משפחתו באישור, ונאסר עליו לצאת מהארץ ל-90 ימים.

מעצרו של גנור הוארך אמש ביממה ופרקליטו עו"ד אלי זוהר, הגיע למשרדי היחידה "להב 433". איילה חסון פרסמה אתמול מידע לפיו המשטרה חושדת שגנור העביר במשך שנים מעטפות כסף כשוחד לעובדי מדינה. על פי הפרסום גנור גם שיחד את דרכו על מנת להפוך לנציג של המספנה הגרמנית בארץ.

בית משפט השלום בראשל״צ האריך אמש (חמישי) את מעצרו של סגן ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, אבריאל בר יוסף, המעורב בפרשת הצוללות עד ליום שני. בר יוסף נחשד על חלקו בכתיבת חוות הדעת לטובת התאגיד הגרמני 'טיסנקרופ' ברכש עסקת הצוללות.

בדיון הארכת המעצר אמרה השופטת, עינת רון, כי מאז הארכת המעצר חלו התפתחויות משמעותיות בחקירה "הן לגביו והן לגבי מעורבים אחרים" וכי, "יש בהתפתחויות אלה כדי לחזק את החשדות המיוחסים." עוד אמרה רון והבהירה כי ״במרביתן (של פעולות החקירה – ש.נ) יש כאלה שניתנות לשיבוש" והורתה על הארכת המעצר.

עו"ד ז'ק חן, המייצג את בר יוסף, אמר ל"דבר ראשון" לאחר הדיון כי הארכת המעצר "מיותרת" והוסיף, "על כל פנים למעצר יש תפוגה, החקירה עוד ארוכה ובסופה יתבררו הדברים ואנחנו בטוחים שהחשדות נגד בר יוסף יתבדו."

פרשת הצוללות עלתה בשבוע שעבר שלב בחקירה עם מעצרי המעורבים בה – עו"ד דוד שמרון, איש העסקים מיקי גנור, ממלא מקום ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר יוסף, שכתב את חוות הדעת לטובת "טיסנקרופ", ומפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום. חקירת הפרשה החלה בחודש פברואר השנה, חודשיים לאחר שנחשפה בחדשות 10 על ידי העיתונאי רביב דרוקר. החשדות שבגינם נחקרים המעורבים הם עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוקי מע"מ, וכן הלבנת הון שעלו בשתי עסקאות לרכישת צוללות וספינות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!